Ergens hoop ik zelfs dat dit op deze manier bij de wat 'hogere bazen' van de ANWB terecht komt. Die dan toch intern is even gaan zoeken wat er nou precies is gebeurd.... Ik ben direct geblokked door mijn leidinggevende bij de ANWB. Ik heb helaas niet eens afscheid kunnen nemen van mijn collegas :'( Zo hoor je niet met mensen om te gaan! Als je iemand aanneemt kan je niet zomaar ff iemand zonder reden aan de kant flikkeren. Want dit heeft behoorlijk impact op iemands leven. En nu voel ik mij vooral heel erg 'stiekem onder het tapijt geveegd'
Met bijbehorende 'Boss from hell'. Mijn verhaal van mijn 12 hele dagen bij de ANWB: (Sorry dat het nogal emotioneel geschreven is. Dit is NIET zoals ik mij gedroeg bij de ANWB. Hier zijn ze namelijk tot op het allerlaatste moment "Zeer tevregen" over mij geweest. En ik ook over hun. Zucht. Ik voel gewoon dat ik het nu kwijtmoet.
Ik heb inmiddels 18 jaar ervaring als tester. Hiervan enkele jaren ervaring als integratietester bij o.a. de Belastingdienst, KPN en andere grote internationale bedrijven. Een bewezen CV dus met kennis er ervaring! Ik zou de 2 testers (ZZP-ers) vervangen. Dit ivm dat een interne tester natuurlijk goedkoper is dan een ZZP-er
Ik heb aangenomen door de ANWB als integratietester. 4 dagen per week ma t/m do. Huidige goed betaalde baan waarin in een contract voor onbepaalde tijd had opgezegd.
De eerste week (1 t/m 7 feb) bezig met kennismakingen via Zoom, inrichten omgeving, laptop etc etc.
2e week (8 t/m 14) Ook nu zeer veel meetings (Tja, ANWB is groot. Voornamelijk veel 'alle neuzen dezelfde kant op) en beginnen met inwerken op complexe materie
Ondertussen perfecte feedback. Kon het goed met iedereen vinden. Was al tickets aan het oppakken! Was zeer snel van begrip en ga zo door!
3e week (15 t/m 18 feb) serieus begonnen met testen.
Moest enkele smoke-tests draaien. Nog gevraagd of ik alle tests moest draaien maar het ging alleen om een Smoke test. Gedaan. Bugs gevonden en gerapporteerd
Samen eerste integratie ticket oppakken. Begonnen 17 feb totaal uurtje of 2 a 3 uitleg. Bleek toch alle tests te moeten draaien niet alleen de smoke test. Beetje vreemd want in het ticket stond alleen smoke test. Maar geen enkel probleem. Draai alsnog de hele suite (Even op play drukken. That's all)
19 februari: Per direct ontslagen! Ik voldeed niet. Sterker nog ik functioneerde DRAMATISCH slecht dat ik de maand niet af hoefte te maken. Ze zagen 0 aanknopingspunten om mij te verbeteren. Dus of ik direct mijn laptop retour kon sturen om 'hem een plezier te doen'.
Ja dat sta je even goed met je bek vol tanden....
Verdere uitleg kwam niet verder dan "Tja, ik heb een meeting gehad met 5 man. En niemand wilde met je verder'. Om welke mensen dat waren wilde hij niet ingaan. Ik was emotioneel en blah blah blah. HIJ was de manager! En HIJ nam deze moeilijke beslissing! En ik zou hem toch niet ompraten. Ik had echt heel erg slecht gefuntioneerd.
Enkele dagen later meneer aan de lijn 'Waar de laptop bleef!!!!.
Ik kon me niet beheersen en eiste toch echt een verklaring. Toen verprak hij zich. Hij was zelf 'een van die 5 mensen' waar hij een meeting mee had. 1 ander persoon die erbij was had ik, behalve de introductiemeeting, niet mee geproken. En nog 1 was JUIST zeer positief naar mij in face-to-face meetings.
Aap uit de mouw. Ik was ontslagen omdat:
1 tester zei dat ik alleen de smoke test moest draaien. Naar mijn inzien correct stond ook zo vermeld in het ticket. Tester 2 vond dat ik alles moest draaien. Daar was ik bijna mee klaar totdat ik plots ontslagen was. Dit was rede 1 voor mijn directe ontslag in proeftijd
2: tester 2 had mij 1 keer complexe materie uitlegd. Toen hij opeens vroeg, "wat is de naam van het component wat wij nu testen? per-ongelukt component A zij ipv component B was dat 'strike 2'. Ondanks dat ik de uitleg verder geheel begreep. Toen ik vervolgde met 'Goh, het is nu 16:45. Begin wel een beetje moe te worden. Vind je het goed als we het morgen ff afronden?' was dat de druppel die de emmer deed overlopen...
WTF???
Ik geloof niet dat dit echt de reden is. Maarja, je kan in je proeftijd per direct zonder reden ontslagen worden. Ik kan er dus verder he-le-maal niks mee. Nu mag ik in Corona tijd WW aanvragen.
Bedankt ANWB