Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

PVV?

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er staan al genoeg Erdogans op de lijst van Denk.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ken hem, gisteren nog naar deze cd geluisterd.

Moneyman
Berichten: 31115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Luisterend naar Vangelis kwam in de youtube-suggestie Mike Oldfield voorbij. Kende ik niet, maar... ook lekker relaxed!!

https://www.youtube.com/watch?v=R-nptvm9-hE

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
11 mar 2021 08:21
Zag op de kieslijst dat Trots op Nederland nog bestaat en viel pardoes van mijn stoel.
Bezopen gewoon, meer dan 30 partijen om uit te kiezen en dát voor ons kleine kikkerlandje.
Het gaat uiteindelijk toch om de grote jongens waaruit een coalitie moet worden gevormd.
Ik stem al jaaaren op dezelfde partij , geen seconde twijfel.

Erthanax
Berichten: 10049
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die Vangelis is niet verkeerd, maar het doet me toch een beetje teveel denken aan de stockmuziekjes onder een bedrijfsvideo om het echt te waarderen. De Mike Oldfield suggestie bevalt me dan beter. Nog enthousiaster wordt ik van Thievery Corporation, Massive Attack of Portishead. Chumbawamba, Lamb, London Grammar, allemaal goed. Voor iets meer up-tempo kan ik terecht bij bv de Dropkick Murphys. Voor wie het iets zegt, YouTube is uw vriend.

Iets geheel anders is dan weer 'Tropische Dodenrit' (zang Edo Berger, tekst @Wetenschapsrijm, muziek Heinz Polzer). De videoclip is te vinden op YouTube. De tekst, met aan het eind enkele verwijzingen naar deze verwarrende tijden, is ook na te lezen bij Het Heen- en Weerschap. Het op die pagina genoemde Covid 19-Journaal is overigens ook nog steeds de moeite waard.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Hier ook die kieslijst ontvangen, deed me denken aan vroeger op het werk, toen ik regelmatig A0 tekeningen stond te vouwen. Wat een lap papier, verschrikkelijk. Viel het jullie ook op, dat Forum de enige partij is, waar het geslacht niet achter de namen staat?

En qua muziek, doe mij maar Bruce Springsteen.. Of instrumentaal, no holly for miss quinn door Enya.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Maar, guilty pleasure, een beetje 80's of 90's glamrock doet het ook altijd goed.. :-)

Erthanax
Berichten: 10049
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De kieslijst geeft me een beetje een vakantiegevoel: de kaart weer opvouwen op de oorspronkelijke manier.

ik vraag me ook af waarom een paar partijen maar liefst tachtig kandidaten op de lijst hebben staan.

Nijogeth
Berichten: 10523
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zie een paar leuke suggesties voor muziek voorbij komen. Uiteraard ken ik de Dropkick Murphy's, Erthanax. Een paar leuke nummers die veel lijken op Ierse folk, met uiteraard veel punkinvloeden. Één van de weinige bands van buiten Ierland die het gevoel van Ierland weten over te brengen. Juist Dropkick Murphy's en Flogging Molly waren de aanzet om de eerste keer naar Dublin te gaan. Als je daar een beetje buiten Temple Bar een pub in gaat waar de lokale bevolking ook heen gaat, dan schiet de prijs omlaag, de kwaliteit van de muziek omhoog en de sfeer ook. Echt een aanrader. Zelden zo gelachen dan toen er zo'n oudere man met gitaar in de pub zat te spelen, 'always look on the bright side' begon te spelen en vervolgens begon te klagen dat ie zichzelf niet meer hoorde zingen en fluiten, omdat de hele kroeg mee aan het zingen en fluiten was.

Nu heb ik een hele brede muzieksmaak, maar als ik toch een paar bands bovenaan mijn lijstje moet zetten, dan kom ik altijd direct met Dure Straits en Pink Floyd. Zeker Pink Floyd ga ik met de jaren meer waarderen, terwijl ik de Dire Straits eigenlijk al vanaf mijn 10e echt ben gaan luisteren. Toen had ik mijn eerste stereotoren op mijn slaapkamer staan en daar moesten natuurlijk wat cd'tjes bij en die had ik maar even snel uit de collectie van mijn ouders gepakt. Diezelfde cd's liggen nu in mijn eigen appartement, ik heb ze niet terug gegeven.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
11 mar 2021 18:06
Dure Straits
Vind je? :lol:
Pink Floyd ga ik met de jaren meer waarderen, terwijl ik de Dire Straits eigenlijk al vanaf mijn 10e echt ben gaan luisteren
Grappig, het komt uit 'mijn' tijd. Dire Straits en Private investigations heb ik als pubertje indertijd opgenomen van de radio, dat deed zo ongeveer iedereen. Was het Frits Spits die er een paar tellen aan het begin en aan het eind doorheen zat te kletsen, juist om te voorkomen dat iedereen het zo deed?

Pink Floyd ben ik later gaan waarderen. Maar ook erg goed ja.

Nijogeth
Berichten: 10523
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Iemand trouwens de Trumpiaanse speech van Biden meegekregen? Zei exact hetzelfde als Trump over de vaccinaties. Eerst Amerika dan de rest. Misschien in iets soepelere bewoordingen, maar toch. En waarschijnlijk lopen al die Trump-tegenstanders er deze keer mee weg.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
11 mar 2021 16:23
Die Vangelis is niet verkeerd, maar het doet me toch een beetje teveel denken aan de stockmuziekjes onder een bedrijfsvideo om het echt te waarderen. De Mike Oldfield suggestie bevalt me dan beter. Nog enthousiaster wordt ik van Thievery Corporation, Massive Attack of Portishead. Chumbawamba, Lamb, London Grammar, allemaal goed. Voor iets meer up-tempo kan ik terecht bij bv de Dropkick Murphys. Voor wie het iets zegt, YouTube is uw vriend.

Iets geheel anders is dan weer 'Tropische Dodenrit' (zang Edo Berger, tekst @Wetenschapsrijm, muziek Heinz Polzer). De videoclip is te vinden op YouTube. De tekst, met aan het eind enkele verwijzingen naar deze verwarrende tijden, is ook na te lezen bij Het Heen- en Weerschap. Het op die pagina genoemde Covid 19-Journaal is overigens ook nog steeds de moeite waard.
Nou,als het dan toch over muziek gaat kan ik Flogging Molly aanbevelen.
Word ik altijd heel vrolijk van (en soms droevig,maar dat is ook lekker).

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
11 mar 2021 20:09
Erthanax schreef:
11 mar 2021 16:23
Die Vangelis is niet verkeerd, maar het doet me toch een beetje teveel denken aan de stockmuziekjes onder een bedrijfsvideo om het echt te waarderen. De Mike Oldfield suggestie bevalt me dan beter. Nog enthousiaster wordt ik van Thievery Corporation, Massive Attack of Portishead. Chumbawamba, Lamb, London Grammar, allemaal goed. Voor iets meer up-tempo kan ik terecht bij bv de Dropkick Murphys. Voor wie het iets zegt, YouTube is uw vriend.

Iets geheel anders is dan weer 'Tropische Dodenrit' (zang Edo Berger, tekst @Wetenschapsrijm, muziek Heinz Polzer). De videoclip is te vinden op YouTube. De tekst, met aan het eind enkele verwijzingen naar deze verwarrende tijden, is ook na te lezen bij Het Heen- en Weerschap. Het op die pagina genoemde Covid 19-Journaal is overigens ook nog steeds de moeite waard.
Nou,als het dan toch over muziek gaat kan ik Flogging Molly aanbevelen.
Word ik altijd heel vrolijk van (en soms droevig,maar dat is ook lekker).
Oeps!had er eentje gemist,was al genoemd.
Ben nog nooit in Ierland geweest,maar staat wel op mijn lijstje (als we ooit nog mogen).

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
11 mar 2021 18:06
Ik zie een paar leuke suggesties voor muziek voorbij komen. Uiteraard ken ik de Dropkick Murphy's, Erthanax. Een paar leuke nummers die veel lijken op Ierse folk, met uiteraard veel punkinvloeden. Één van de weinige bands van buiten Ierland die het gevoel van Ierland weten over te brengen. Juist Dropkick Murphy's en Flogging Molly waren de aanzet om de eerste keer naar Dublin te gaan. Als je daar een beetje buiten Temple Bar een pub in gaat waar de lokale bevolking ook heen gaat, dan schiet de prijs omlaag, de kwaliteit van de muziek omhoog en de sfeer ook. Echt een aanrader. Zelden zo gelachen dan toen er zo'n oudere man met gitaar in de pub zat te spelen, 'always look on the bright side' begon te spelen en vervolgens begon te klagen dat ie zichzelf niet meer hoorde zingen en fluiten, omdat de hele kroeg mee aan het zingen en fluiten was.

Nu heb ik een hele brede muzieksmaak, maar als ik toch een paar bands bovenaan mijn lijstje moet zetten, dan kom ik altijd direct met Dure Straits en Pink Floyd. Zeker Pink Floyd ga ik met de jaren meer waarderen, terwijl ik de Dire Straits eigenlijk al vanaf mijn 10e echt ben gaan luisteren. Toen had ik mijn eerste stereotoren op mijn slaapkamer staan en daar moesten natuurlijk wat cd'tjes bij en die had ik maar even snel uit de collectie van mijn ouders gepakt. Diezelfde cd's liggen nu in mijn eigen appartement, ik heb ze niet terug gegeven.
Ik stam nog uit de elpee tijd.heb nog 1,5 meter staan,en daar zit dat wat jij noemt uiteraard ook bij!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

Toen Vangelis begon, wàren er geen bedrijfsvideo's. Je gevoel is chrono-onlogisch. ;-)
Tekton Motor Corporation. Voor de jankende turbogeladen V12 van McLaren, in muziek. Heerlijk. Keihard in de auto. Die altijd weer reageert met " are you sure?"
Meer hedendaags: Two Steps from Hell. Nieuw album met retro muziek. Briljant.
Of 2Wei. Orkestrale rock.
Ik zag iets voorbij komen van ene MBorstlappo. Heeft geld nodig, de oude rechtenvrije Italiaanse muziek vernederlandsen levert niks meer op.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
11 mar 2021 21:09
Even iets onsmakelijk tussendoor. Ik hoop niet dat iemand een verlaat avondeten heeft.
Bij een CT-scan krijgt men een contrastvloeistof ingespoten. Echt een heel vreemd goedje.
Tijdens het onderzoek heeft men het gevoel dat men de urine laat lopen. Het is suggestie, maar ik schaam me dan toch wel.
Weet toevallig iemand hier om welke contastvloeistof het dan gaat. Uit nieuwsgierigheid.
Waarom vraagt u dat niet aan het personeel die de scan maakt?
Zij waarschuwen u juist voor dit gevoel, goed moment om te vragen waar de vloeistof dan uit bestaat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:
11 mar 2021 21:09
Even iets onsmakelijk tussendoor. Ik hoop niet dat iemand een verlaat avondeten heeft.
Bij een CT-scan krijgt men een contrastvloeistof ingespoten. Echt een heel vreemd goedje.
Tijdens het onderzoek heeft men het gevoel dat men de urine laat lopen. Het is suggestie, maar ik schaam me dan toch wel.
Weet toevallig iemand hier om welke contastvloeistof het dan gaat. Uit nieuwsgierigheid.
Dat gevoel klopt, dat herken ik . Niks gênants aan hoor, dat werd en wordt keurig uitgelegd
Ik dacht dat het jodiumhoudende contrastvloeistof is.
Daarom wordt ook gevraagd of je allergisch bent voor jodium.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

Niks onsmakelijks aan. Ik had het gevoel ook. En ook nog eens een korte stevige ontzettend heftige pijn. Alsof mijn linkerarm er af gerukt werd. Schijnt ook normaal te zijn.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit nu naar Wim Sonneveld te luisteren: 'croquetten'. Hij heeft het over gevulde koeken, spritsen en kano's. Waar zijn die laatste eigenlijk gebleven? Ze waren ineens weg, gemist heb ik ze niet - tot ze vanavond genoemd werden.

Plaats reactie