LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enexis/Afdwingen slimme meter en meetgegevens niet versturen wordt te moeilijk gemaakt

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Corrie1207
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2021 18:46

Enexis/Afdwingen slimme meter en meetgegevens niet versturen wordt te moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door Corrie1207 »

Enexis. Eerst weiger ik de slimme meter. Nu wordt het afgedwongen omdat het TF signaal eruit gaat. Geen dubbel tarief meer op de oude meter. Dus ik moet wel anders wordt alles helemaal onbetaalbaar.
Ik wil geen 5g, Ik vind ook dat als iets het nog doet je het niet op de afvalberg moet gooien en Ik wil mijn gegevens niet laten versturen door die slimme meter. Ik kan dit niet terugvinden op de site ik kan dat alleen aan de monteur doorgeven- wat niet zwart op wit staat- dus ik heb geen bewijs.
Dit staat niet in de brief of op de site vermeld, daarvoor moest ik eerst bellen. Het is maar 1 of 2 regels code om deze optie al bij de aanvraag te vermelden.
Enexis hoopt dat je het vergeet te melden. En als je ooit wil bewijzen dat je geen AU wil dan an dat niet want het is jouw woord tegen dat van de monteur.
Ik teken bezwaar aan, zowel van het afdwingen van het plaatsen van de slimme meter als de onmogelijkheid duidelijk en zwart op wit aan te geven dat je de meetgegevens niet doorgestuurd wil zien.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Enexis/Afdwingen slimme meter en meetgegevens niet versturen wordt te moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat dag en nacht tarief is al jaren niet meer lonend. Het doorgeven van de gegevens kunt u zo uitschakelen.

Heeft overigens allemaal niets met 5 G van doen.

Erthanax
Berichten: 9773
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Enexis/Afdwingen slimme meter en meetgegevens niet versturen wordt te moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door Erthanax »

Alleen bij meer dan 50% gebruik in het lage nachttarief is dubbeltarief iets voordeliger. Lang geleden was "nachtstroom" wel de helft goedkoper, nu loont het nauwelijks de moeite.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Enexis/Afdwingen slimme meter en meetgegevens niet versturen wordt te moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door D34M0N »

@TS:
De mogelijkheden die je hebt staan gewoon op de website: https://www.enexis.nl/consument/aanslui ... imme-meter

Verder raad ik je aan om contact op te nemen met Enexis, de mensen op dit forum kunnen niet voor jou regelen dat je geen slimme meter krijgt, dat zul je zelf moeten doen.

Arizonakid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Enexis/Afdwingen slimme meter en meetgegevens niet versturen wordt te moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Waarom geen slimme meter? Geeft niks anders door dan dat je zelf zou doen, en met 5g heeft het helemaal niks te maken.
Warrig verrhaal zo.

de auditu
Berichten: 777
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Enexis/Afdwingen slimme meter en meetgegevens niet versturen wordt te moeilijk gemaakt

Ongelezen bericht door de auditu »

Onlangs gelezen dat metalen voorwerpen of elektronische apparatuur in de buurt van de slimme meter, de werking ervan kunnen beïnvloeden. Wellicht verschijnen er binnenkort weel "slimme meter jammers" op de markt. Wie weet. Probleem opgelost.

Gesloten