LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] COVID Vaccinatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door Jammer! »

Helaas is dit geen sub bij het onderwerp Covid dus maar even zo:

Ik ben 62 en wordt dus vanaf half februari gevaccineerd. Ooit stond er ook bij dat men in het zuiden zou beginnen en dat met een kleine uitloop naar april in Maart eea wordt afgerond. Dit Paroolartikel bevestigt dat:

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09
Beste antwoord
Gekozen door Jammer!

Re: COVID Vaccinatie

door Lowieze » 13 mar 2021 16:30

“VWS, LHV en RIVM hebben gezamenlijk gekozen voor een gefaseerde, regionale uitrol van vaccinatie door huisartsen. De belangrijkste reden hiervoor is de beperkte beschikbaarheid van het AstraZeneca vaccin. Het RIVM bepaalt op pragmatische gronden de volgorde van de regio’s. Het uitgangspunt is te werken van linksonder in Nederland (Zeeland) naar rechtsboven. Als uw provincie aan de beurt is, wordt u hierover geïnformeerd. Wanneer de planning voor de overige provincies bekend is, wordt dit zo spoedig mogelijk bekend gemaakt.”

Bron: nhg.org
Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door Jammer! »

Helaas is dit geen sub bij het onderwerp Covid dus maar even zo:

Ik ben 62 en wordt dus vanaf half februari gevaccineerd. Ooit stond er ook bij dat men in het zuiden zou beginnen en dat met een kleine uitloop naar april in Maart eea wordt afgerond. Dit Paroolartikel bevestigt dat muv de einddatum.

Half februari zijn huisartsen in Zeeland begonnen met het uitnodigen van 60 tot en met 64-jarigen. Tegelijkertijd komen mensen met het syndroom van Down en mensen met morbide obesitas (zwaar overgewicht) aan de beurt. Het gaat bij die laatste groep om mensen met een BMI van 40 en hoger. Bij hun huisarts kunnen ze ingeënt worden. Allereerst in Zeeland, daarna in Brabant en Limburg. Bij deze groep waren op 7 maart ruim 120.000 mensen voor het eerst ingeënt tegen Covid-19.

Ik krijg van het RIVM geen enkel beeld wanneer ik aan de beurt zou zijn. Een vraag stellen is kansloos ( teveel vragen dus we antwoorden niet) en bellen heeft geen zij (scriptgirls en - jongens).
Totaal geen beeld dus ... worden we links en rechts ingehaald ? heeft men wel zicht op de voortgang en planning? Vragen maar geen antwoorden en dus nog langere onzekerheid. Ik begrijp dat er bijstellingen nodig kunnen zijn maar een black box is toch wat anders.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door scontra »

Jammer !
Geduld, geduld en u komt aan de beurt als het uw beurt is, er zijn overigens nog velen die u in deze zullen voorgaan.
Jammer voor u als jongeling , maar het is niet anders.

Of doe net als Maarten van Rossum, dring voor net als in de rij voor de kassa van de supermarkt.

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

“VWS, LHV en RIVM hebben gezamenlijk gekozen voor een gefaseerde, regionale uitrol van vaccinatie door huisartsen. De belangrijkste reden hiervoor is de beperkte beschikbaarheid van het AstraZeneca vaccin. Het RIVM bepaalt op pragmatische gronden de volgorde van de regio’s. Het uitgangspunt is te werken van linksonder in Nederland (Zeeland) naar rechtsboven. Als uw provincie aan de beurt is, wordt u hierover geïnformeerd. Wanneer de planning voor de overige provincies bekend is, wordt dit zo spoedig mogelijk bekend gemaakt.”

Bron: nhg.org

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Kans zit er wel in dat TS gauw aan de beurt is vanwege afzeggingen met het Astra Zeneca , hoor en lees dat veel mensen deze niet willen.

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
13 mar 2021 17:34
Kans zit er wel in dat TS gauw aan de beurt is vanwege afzeggingen met het Astra Zeneca , hoor en lees dat veel mensen deze niet willen.
Als die mensen dan maar niet denken dat ze dan voor een ander vaccin kunnen kiezen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
13 mar 2021 17:42


Als die mensen dan maar niet denken dat ze dan voor een ander vaccin kunnen kiezen.
Geen idee, maar ik vind ook dat mensen zelf keus mogen maken. Over of ze het wel of niet willen.
Ik ben nog niet aan de beurt , maar momenteel zou ik ook die astra weigeren.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Prima, meer vaccins voor anderen dus.

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door angel1978 »

Achteraan aansluiten dan..

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door Jammer! »

Re: COVID Vaccinatie
BUTTON_REPORT Citeer
Ongelezen bericht door scontra » 13 mar 2021 16:26

Wat een vervelende reactie? U bent of een wappie of een mislukte humorist! Misschien wel een zuur oud besje (m/v)

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door Jammer! »

Geen idee, maar ik vind ook dat mensen zelf keus mogen maken. Over of ze het wel of niet willen.
Ik ben nog niet aan de beurt , maar momenteel zou ik ook die astra weigeren.

totaal niet relevante bijdrage. Met echter een positief punt: van dit soort rubrieken moet ik wegblijven gezien het aantal domme, betweterige, niet relevante, flauwe bijdragen.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Prima dat u wegblijft, minder niet-relevante bijdragen.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jammer! schreef:
13 mar 2021 21:27
Geen idee, maar ik vind ook dat mensen zelf keus mogen maken. Over of ze het wel of niet willen.
Ik ben nog niet aan de beurt , maar momenteel zou ik ook die astra weigeren. (...)
U mag kiezen of u wel of niet gevaccineerd wil worden, maar niet met welk vaccin u gevaccineerd wordt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jammer! schreef:
13 mar 2021 21:27


totaal niet relevante bijdrage. Met echter een positief punt: van dit soort rubrieken moet ik wegblijven gezien het aantal domme, betweterige, niet relevante, flauwe bijdragen.


Doe je best, jij kwam met een "domme" vraag.
Succes verder👍

wmeijde
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2021 14:39

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door wmeijde »

Kan het vaccinatieboekje dat gebruikt wordt voor vaccinaties als je op vakantie gaat ook voor de Covid vaccinatie gebruikt worden?

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door Jablan »

Ja

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door sjohie »

wmeijde schreef:
14 mar 2021 14:49
Kan het vaccinatieboekje dat gebruikt wordt voor vaccinaties als je op vakantie gaat ook voor de Covid vaccinatie gebruikt worden?
Voor zover ik begrepen heb wel ja, als je die meeneemt als je ingeënt wordt, wordt dit vaccin daar ook in bijgeschreven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door sjohie »

Jammer! schreef:
13 mar 2021 16:19
Helaas is dit geen sub bij het onderwerp Covid dus maar even zo:

Ik ben 62 en wordt dus vanaf half februari gevaccineerd. Ooit stond er ook bij dat men in het zuiden zou beginnen en dat met een kleine uitloop naar april in Maart eea wordt afgerond. Dit Paroolartikel bevestigt dat:
Het woordje "vanaf" is belangrijk, en ook belangrijk is dat het RIVM, zo te lezen, niet zegt dat het in maart zou zijn afgerond. Kortom, uw beurt komt er binnenkort aan, volgend op het schema waar ik naar link, en behoudens leveringsproblemen met vaccins. Kortom, het is niet zo in beton gegoten, als u zo te lezen zou willen.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: COVID Vaccinatie

Ongelezen bericht door Smartje »

Misschien heeft Maarten nog goede tips,
Dan is Nederland binnen 14 dagen gevaccineerd.
“Hugo” doet er je voordeel mee of bel ook Maarten eens voor advies.

Gesloten