Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, als ouders weten waar hun kroost zit en waarom het daar zit is het een ander verhaal. Dat een 16-jarige een kind opvangt dat het duidelijk koud heeft terwijl je niet weet waar het woont is prima; maar ik zou er zelf voor kiezen om het de eerste keer al naar zijn eigen huis te brengen, met een stukje uitleg erbij.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat men de eerste keer een kind wat voor het oog zo maar rondloopt even binnenhaalt en dan achter zijn adres probeert te komen, is prima. Maar daar moet het bij blijven.

@breien

Alles en iedereen wordt straks gecompenseerd door de nieuwe regering. De geldpersen blijven draaien. Persoonlijk ben ik briefjes van honderd aan het breien. Dat schiet tenminste op.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
16 mar 2021 21:34
Want? Wat verandert dat aan jouw stem?
Aan mijn stem niets. We zouden hier echter moord en brand schreeuwen als in andere landen tijdens het stemmen ineens de spelregels zouden veranderen. En nu gaan we het zelf doen, omdat er een paar mensen schijnbaar niet kunnen lezen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

breien schreef:
16 mar 2021 23:47
Even terzijde.
Wegens COVID19 hebben politieke partijen de kiezers niet echt op straat kunnen benaderen en aanspreken. Dus ook de PvdA heeft geen rode roosjes uitgedeeld.
Hierdoor hebben juist de rode roosjeskwekerijen een enorm omzetverlies geleden. Wordt dat ook door de overheid gecompenseerd?
De meeste rozen komen vers ingevlogen uit Kenia en Ethiopië.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
16 mar 2021 22:43
Ik denk dat het eea wel zal meevallen.
Ik begrijp uit de post van Jablan dat dit jochie niet alleen bij hun, maar ook elders aanklopt.
Zo.n jochie hoort natuurlijk thuis te zitten, maar " schijnbaar " is het thuis niet helemaal ok.
Jablan heeft een gesprek gehad met moeder en zij vindt het kennelijk goed, mits het jochie vertelt waar ie is of naartoe gaat.
Het is nooit zwart/ wit .
Wanneer zo.n jochie buiten wat verloren rondloopt en het is koud dan wil je iets doen.
Men noemt het anno nu al gauw ' bemoeizucht ' , maar keken we met z'n allen maar wat meer naar elkaar om :idea:
Dat zag je vroeger in een buurtje wel vaker , men lette op elkaar en op elkaars kinderen.

Zelf had ik jaren geleden iedere dag een klein meisje vd buren bij mij binnen : ze had altijd honger.
Ik sprak de buren er steeds op aan, maar er veranderde niets, beiden waren verslaafd .....ook nog.
Dus wij " bemoeiden " ons wat met dat kleine meisje.

Wél verstandig is om met de ouders in gesprek te blijven en elkaar beter te leren kennen, voor zover mogelijk.
Ik wil nog wel even toelichten waarom ik gisteren schrok van het berichtje van Jablan.
Je leert je kinderen van kleins af aan nooit zomaar met vreemden mee te gaan en zeker niet zomaar met iemand mee naar binnen te gaan. En dat blijf je maar herhalen tot ze groot genoeg zijn om dat te snappen.
Zelfs als er een kindje bij je aanklopt, vraag je allereerst of zijn ouders wel weten waar hij is. Je neemt hem nooit zomaar mee naar binnen. Als het kindje er wat verloren bij loopt, breng je hem terug naar zijn eigen huis.
Ik schrok er juist zo van omdat hier precies gebeurd is waar je je kind altijd voor waarschuwt.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Bob Schurkjens schreef:
17 mar 2021 00:16
breien schreef:
16 mar 2021 23:47
Even terzijde.
Wegens COVID19 hebben politieke partijen de kiezers niet echt op straat kunnen benaderen en aanspreken. Dus ook de PvdA heeft geen rode roosjes uitgedeeld.
Hierdoor hebben juist de rode roosjeskwekerijen een enorm omzetverlies geleden. Wordt dat ook door de overheid gecompenseerd?
De meeste rozen komen vers ingevlogen uit Kenia en Ethiopië.
Maar die zijn wel van Nederlandse bedrijven die daar lekker gebruik maken van goedkope arbeiders.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
16 mar 2021 19:31
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik gisteren gestemd heb en het heel raar zou vinden als nu de voorwaarden nog zouden veranderen. Dat is ineens fout ingevulde of verkeerd verstuurde stembiljetten wel gaan tellen, terwijl dit ten tijde van mijn stem niet zo was. Dat zou in een land als Nederland niet mogen gebeuren.
Tuurlijk, je moest ook dát advies, want die twee dagen zijn voor risicogroepen waar jij volgens mij niet onder valt, even met voeten treden, of niet? Zoals Aboutaleb recent al zei, en ben je nu trots op je zelf?

Lowieze

sjohie schreef:
17 mar 2021 08:40
Nijogeth schreef:
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik gisteren gestemd heb en het heel raar zou vinden als nu de voorwaarden nog zouden veranderen. Dat is ineens fout ingevulde of verkeerd verstuurde stembiljetten wel gaan tellen, terwijl dit ten tijde van mijn stem niet zo was. Dat zou in een land als Nederland niet mogen gebeuren.
Tuurlijk, je moest ook dát advies, want die twee dagen zijn voor risicogroepen waar jij volgens mij niet onder valt, even met voeten treden, of niet? Zoals Aboutaleb recent al zei, en ben je nu trots op je zelf?
Dat is niet helemaal waar. Mensen die geen gelegenheid hadden om vandaag te gaan stemmen, konden ook maandag of dinsdag van deze mogelijkheid gebruik maken.
Het gaat er uiteindelijk om om het risico te spreiden.

Nijogeth

Zo kun je het noemen Sjohie. Mijn moeder zit op het stembureau en appte me juist dat er niets te doen was en dat ze het wel fijn vond als ik even langs kwam.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
17 mar 2021 07:08
Ik wil nog wel even toelichten waarom ik gisteren schrok van het berichtje van Jablan.
Ik ga helemaal met jou, Lady en Moederslink mee. Zijn ouders hebben wel geprobeerd hem te leren op te letten met vreemden, maar hij heeft dat besef niet of nog niet. Ik weet zelf niet vanaf welke leeftijd kinderen zoiets begrijpen. Ergens wist hij wel, dat hij iets deed, wat zijn ouders niet wilden, maar het waarom snapt hij niet, alleen dat hij straf zou kunnen krijgen. Die angst moet groot zijn, want we hebben er lang over gedaan, voordat hij zijn achternaam en adres prijsgaf. Opvoedingstruc mislukt, dan iets anders proberen. Waar zijn moeder bij was, heb ik hem gevraagd haar altijd eerlijk te vertellen waar hij is geweest en wat hij heeft gedaan of er is gebeurd. We hebben het allebei nog een keer herhaald en aan zijn lichaamshouding zag ik, dat hij begreep, dat wij het belangrijk vonden. Nu maar hopen, dat hij het ook doet.

Je deur wel of niet openen voor vreemde kinderen ... Jaren geleden waren we op een mooie zomerdag in de voortuin bezig, toen er een kleintje kwam kijken. Hij plukte een bloem en begon die blad voor blad te slopen. Toen ik een stap naar hem toe deed, gingen de armpjes voor zijn hoofd. Apart gedrag, aparte reactie, totdat hij opstond en zijn t-shirt omhoog schoot. Een vette blauwe striem over zijn buikje. We wisten weinig van hem, alleen zijn voornaam en school, dus de maandag erop heb ik de school gebeld en gevraagd op hem te letten. Later bleek het de stiefvader te zijn, moeder had blijkbaar een voorliefde voor foute mannen. Sindsdien letten we meer op die kleine zwervertjes en hoe ze zich gedragen.

Bij dit jochie denken we, dat hij dit doet, omdat hij de wereld aan het ontdekken is. We hebben de ouders wel uitgenodigd, maar ze zijn nog niet langsgeweest.

Lowieze

“ Waar zijn moeder bij was, heb ik hem gevraagd haar altijd eerlijk te vertellen waar hij is geweest en wat hij heeft gedaan of er is gebeurd.”

Nee toch?

Ik heb ook eens iemand aan de deur gehad die wel wist hoe ik mijn kind moest opvoeden, brrr.
Ik heb hem vriendelijk gezegd zich met zijn eigen kinderen te bemoeien en niet met die van mij.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Heb jij liever dat je kinderen je niets meer durven te vertellen, jou niet meer vertrouwen dan dat je een simpele aanmoediging wel met jou te praten oppakt?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
17 mar 2021 00:04
Moneyman schreef:
Aan mijn stem niets. We zouden hier echter moord en brand schreeuwen als in andere landen tijdens het stemmen ineens de spelregels zouden veranderen. En nu gaan we het zelf doen, omdat er een paar mensen schijnbaar niet kunnen lezen.
Waarom relateer je het dan aan het moment van uitbrengen van je stem?
Nijogeth schreef:

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

volgens mij hebben de regels m.b.t. briefstemmen echt helemaal niets te maken met de voorwaarden die gelden voor de individuele 'normale' stem in een stembureau.
Ze hebben ook geen invloed op elkaar.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

Ik ga volkomen uit van de goede bedoelingen van u en uw jongen, maar in mijn ogen is het uitermate onverstandig en bemoeizuchtig wat u gedaan hebt. Het zou mij als ouder totaal tegenstaan.

Lowieze

Jablan schreef:
17 mar 2021 10:31
Heb jij liever dat je kinderen je niets meer durven te vertellen, jou niet meer vertrouwen dan dat je een simpele aanmoediging wel met jou te praten oppakt?
Daar heb ik de bemoeienis van een volkomen vreemde niet bij nodig.

Nijogeth

Moneyman schreef:
17 mar 2021 10:36
Nijogeth schreef:
17 mar 2021 00:04
Moneyman schreef:
Waarom relateer je het dan aan het moment van uitbrengen van je stem?
Nijogeth schreef:
Het verandert niets aan mijn stem. Ik vind het persoonlijk gewoon raar dat er niet meer stennis is over het veranderen van de spelregels terwijl er al gestemd wordt. In mijn ogen hoort dit nooit te veranderen tijdens het stemmen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan misken je de hele bedoeling van die regel. Die is namelijk niet bedacht om te zorgen voor voldoende afgekeurde stemmen, maar met de intentie om stemgeheim te waarborgen.
Als dat stemgeheim gewoon gewaarborgd blijft door het anders toepassen van de regel, dan blijft de intentie van de regel gewoon intact.
De spelregels zijn er niet als doel an sich.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
17 mar 2021 10:03

Ik ga helemaal met jou, Lady en Moederslink mee. Zijn ouders hebben wel geprobeerd hem te leren op te letten met vreemden, maar hij heeft dat besef niet of nog niet. Ik weet zelf niet vanaf welke leeftijd kinderen zoiets begrijpen. Ergens wist hij wel, dat hij iets deed, wat zijn ouders niet wilden, maar het waarom snapt hij niet,
Ik heb mijn kinderen van kleins af aan ingepeperd nooit met vreemden mee te lopen .
Zeker vanaf 4-5-6 jaar snapt een jong kind dat wel, maar dan nog .....kinderen zijn onberekenbaar en argeloos.

Dit jochie liep dus wat verloren rond.
Wanneer jullie hem niet hadden binnengehaald had een ander het wellicht gedaan met kwalijke bedoelingen.
Dus ik begrijp ergens deze actie van jullie wel.
Blijf in contact met zijn ouders.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
17 mar 2021 11:06
De schuld van de snackende thuiswerker?
Samsung stelt nieuwe telefoon mogelijk uit door chiptekort - https://nos.nl/l/2372974
De hele semi-conductor industrie is ongesteld, oa door erg fluctuerend vraag en aanbod ivm de crisis, maar ook Intel, die hun eigen 10 en 7 nm procedé niet op orde krijgen, en daarom veel capaciteit bij TSMC hebben ingekocht, waar oa AMD door hun recente successen dat ook doet. En die bakken ook chips voor Samsung, en automotive toepassingen. En die EULV machines bouwen kan ASML ook niet veel sneller, omdat hun toeleveranciers op hun beurt ook weer tegen allerlei logistieke problemen aanlopen. Veel daarvan voeren terug op begin vorig jaar, toen half China thuis zat in quarantaine, en er letterlijk geen mensen waren om die grote containerschepen te laden. Dat betekent dat ze in China nu zelf containers aan het maken zijn, om hun pakhuizen vol spullen, het land uit te krijgen. De lege containers staan verspreid over de wereld stof te vergaren. En door het instorten van de passagiersvluchten, is er veel minder vrachtcapaciteit, waardoor de schaarse ruimte, voor zover niet geclaimd door Apple met de "12" serie, Sony voor hun PS5 en Microsoft met hun nieuwe Xbox, verdriedubbeld is in prijs/kg.

Plaats reactie