Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Eerlijk gezegd ben ik een beetje met de chips gestopt. Chips gaat nog wel, maar een hoop andere dingen zijn niks anders als vetbollen. Dus het zijn nu nootjes en dergelijke. Of een paar toastjes met kruidenboter of salade of zoiets. Albert Heijn heeft ze van het eigen merk: Melba toastjes, blauw pak, 12 x 6 stuks. Precies goed als je alleen bent.
Het gekke is, hoe verder in de tijd, hoe viezer de herinnering aan die vetbollen-met-een-smaakje wordt.
Het gekke is, hoe verder in de tijd, hoe viezer de herinnering aan die vetbollen-met-een-smaakje wordt.
Hij heeft een goed thuis, daarom kijken we het rustig aan. De uitnodiging staat, maar al te actief willen we niet worden.
Het jochie heeft in de afgelopen 12 maanden veel thuisgezeten, weinig tijd met leeftijdgenoten gehad, tegelijk geleerd hoe oudere kinderen en volwassenen met hem omgaan. Dan is dit gedrag een sociaal gevolg van Corona plus de drang om de wereld te ontdekken.
Hoe oud is dat jochie eigenlijk?
-
Dat goede ' thuis ' daar zou je twijfels bij kunnen zetten. Zeker na een jaar Corona, moeder thuis, vader thuiswerkend en het jochie niet zo open over waar hij woont plus zijn lichaamstaal zoals ik begreep uit jouw post.
Enfin....zet een pas op de plaats. Vlg keer direct met dat mannetje naar zijn eigen huis of een heldere afspraak maken over de eventuele vlg bezoekjes aan jullie huis.
Ik heb nog drie smaken liggen: met pinda's, met insecten, en met meelwormen. Zelf heb ik ze nooit geprobeerd, maar de vogels laten ze zich goed smaken. Van de 144 (in augustus) zijn er nu nog maar 7 over.witte angora schreef: ↑17 mar 2021 19:21(...)
Moneyman
vindt dit leuk
-
Erthanax schreef: ↑17 mar 2021 20:14Ik heb nog drie smaken liggen: met pinda's, met insecten, en met meelwormen. Zelf heb ik ze nooit geprobeerd, maar de vogels laten ze zich goed smaken. Van de 144 (in augustus) zijn er nu nog maar 7 over.witte angora schreef: ↑17 mar 2021 19:21(...)
-
VVD, D66 en CDA. Genoeg voor 76 zetels.
-
Eigenlijk kan je het gewoon vergelijken met dat je in een stembureau na het stemmen zegt wat je hebt gestemd. Mag ook gewoon en het maakt je stembiljet niet ongeldig.angel1978 schreef: ↑17 mar 2021 11:53Dan misken je de hele bedoeling van die regel. Die is namelijk niet bedacht om te zorgen voor voldoende afgekeurde stemmen, maar met de intentie om stemgeheim te waarborgen.
Als dat stemgeheim gewoon gewaarborgd blijft door het anders toepassen van de regel, dan blijft de intentie van de regel gewoon intact.
De spelregels zijn er niet als doel an sich.
-
En met CU 80/81. Het geeft maar weer aan dat geschreeuw bij demonstraties en op social media dus echt niet de stem van "het volk" is zoals die lui graag denken.
@Jablan:
Het is heel nobel van jullie om je te ontfermen over dat 'weglopertje', maar hebben jullie er eigenlijk wel eens bij stil gestaan wat bijvoorbeeld de gevolgen kunnen zijn als een van de ouders van dat kindje in een kwade bui een keer 112 belt en zegt dat hun kindje is ontvoerd en dat ze hun kindje al meerdere keren bij jullie hebben aangetroffen?
Het is heel nobel van jullie om je te ontfermen over dat 'weglopertje', maar hebben jullie er eigenlijk wel eens bij stil gestaan wat bijvoorbeeld de gevolgen kunnen zijn als een van de ouders van dat kindje in een kwade bui een keer 112 belt en zegt dat hun kindje is ontvoerd en dat ze hun kindje al meerdere keren bij jullie hebben aangetroffen?
-
Of wat te denken van buurvrouw NSB die overal wat achter zoekt?
Het was helemaal geen weglopertje. Dat kind was buiten en is door de jongen van Jablan naar binnen gehaald.
En dat kan men één keer doen, als het kind gevallen is, of er is een ander probleem, maar niet voortdurend.
En dat kan men één keer doen, als het kind gevallen is, of er is een ander probleem, maar niet voortdurend.
Inmiddels 75, dus er wordt al wel weer gesproken over een 4e partij om wat meer fundering te krijgen. Ik hoop dat ze de CU inruilen voor GL, en dus een soort "progressief groen/rechtsige" regering maken, maar ik ben benieuwd of Rutte dát pikt in de formatie. Alhoewel zowel Kaag als Rutte ook al hebben laten vallen niet weer door de CU zo moreel gekneveld willen worden in een nieuwe regering. Maar goed, Rutte wilde ook niet echt een kabinet "over links", dus GL wordt ook nog wel een uitdaging.
Belangrijkste was uiteraard dat wij hier in de koekstad een echt fullsize potlood mochten houden, met extra dikke rode kern, dus we hadden wel premium shizzle hiero. Stuk beter dan weer in moeten leveren, of zo'n iel half kleuterpotloodje. Ik vond die stemformulieren wel lomp groot trouwens, wat een gehannes.
Het is een recht, geen plicht ( vanuit de kiezer gezien )PeterPeters1966 schreef: ↑17 mar 2021 22:26Eigenlijk kan je het gewoon vergelijken met dat je in een stembureau na het stemmen zegt wat je hebt gestemd. Mag ook gewoon en het maakt je stembiljet niet ongeldig.angel1978 schreef: ↑17 mar 2021 11:53Dan misken je de hele bedoeling van die regel. Die is namelijk niet bedacht om te zorgen voor voldoende afgekeurde stemmen, maar met de intentie om stemgeheim te waarborgen.
Als dat stemgeheim gewoon gewaarborgd blijft door het anders toepassen van de regel, dan blijft de intentie van de regel gewoon intact.
De spelregels zijn er niet als doel an sich.
Die vermelding “NSB” is niet echt nodig hè.witte angora schreef: ↑18 mar 2021 00:01Of wat te denken van buurvrouw NSB die overal wat achter zoekt?
Wat is het echte probleem hiervan?Lowieze schreef: ↑18 mar 2021 08:35Die vermelding “NSB” is niet echt nodig hè.witte angora schreef: ↑18 mar 2021 00:01Of wat te denken van buurvrouw NSB die overal wat achter zoekt?
Maar dat geldt voor zo'n beetje alle termen ( er is altijd een andere manier om het duidelijk te maken ). Mag iedereen dat zelf weten?
Acht, groep vijf-zes basisschool. We merken, dat hij met alle schoolonderwerpen ver voorloopt, maar sociaal-emotioneel wat achterblijft op wat je mag verwachten op deze leeftijd.
Je adviezen volg ik zeker op, voor zover het nog niet is gebeurd. Momenteel heeft hij een vaste tijd, einde van de middag.moederslink schreef: ↑17 mar 2021 20:03Dat goede ' thuis ' daar zou je twijfels bij kunnen zetten. Zeker na een jaar Corona, moeder thuis, vader thuiswerkend en het jochie niet zo open over waar hij woont plus zijn lichaamstaal zoals ik begreep uit jouw post. Enfin....zet een pas op de plaats. Vlg keer direct met dat mannetje naar zijn eigen huis of een heldere afspraak maken over de eventuele vlg bezoekjes aan jullie huis.
Een goed thuis voor mij betekent voldoende aandacht, verzorging van de ouders. Dat is hier wel het geval: gebit is schoon en gaaf, schermtijd is beperkt, goed gezond, vast dagritme, geen signalen van mishandeling, doet aan sport buiten school.
Het enige punt was zijn angst voor straf (maand niet naar buiten mogen) en dat lijkt mij het gevolg van een overreactie van de ouders. Een keer net iets te fel geweest of zo. Vind ik niet erg, want perfecte ouders bestaan niet, we maken allemaal fouten bij de opvoeding.
Door pleegzoon leven wij al in een glazen huis. De moeder heeft onze gegevens, de politie heeft deze jongen al een keer thuisgebracht en dat is dezelfde politie-eenheid, waar wij onze jongen voor het eerst hebben ontmoet.D34M0N schreef: ↑17 mar 2021 23:27Het is heel nobel van jullie om je te ontfermen over dat 'weglopertje', maar hebben jullie er eigenlijk wel eens bij stil gestaan wat bijvoorbeeld de gevolgen kunnen zijn als een van de ouders van dat kindje in een kwade bui een keer 112 belt en zegt dat hun kindje is ontvoerd en dat ze hun kindje al meerdere keren bij jullie hebben aangetroffen?
Als zoiets zou gebeuren, zal de melding van een buitenstaander komen en die krijgt dan met ons te maken. We hebben vaker last (gehad) van racisme en intolerantie. Politie: we kunnen niets doen, lost u het zelf maar op. Dat doen we, waarbij we een rare constante zien. Als mensen zich tegen ons keren en we komen ze later tegen, gaat het hen persoonlijk slechter dan vroeger, terwijl bij ons alles goed of beter loopt.
We wonen in een multiculturele straat, waar het vrij normaal is om de kinderen van een ander even op te vangen, als het nodig is.witte angora schreef: ↑18 mar 2021 00:01Of wat te denken van buurvrouw ... die overal wat achter zoekt?
Hij komt zelf terug. Als we hem nu zouden vertellen, dat hij niet meer langs mag komen, gaat hij het bij een ander proberen. Als tegen de zomer de Corona-beperkingen eraf gaan, wordt het voor hem makkelijker om met leeftijdsgenoten te spelen of om te gaan zonder dat daar een juf, meester, trainer, ouder bij is. Ik hoop, dat hij dan uit zichzelf minder vaak opduikt dan nu.