Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Revoked schreef:
19 mar 2021 07:01
Verder vond ik het wel grappig om te lezen dat "NSB-er" als scheldwoord wordt aangerekend. Waarom is dat? Omdat iemand vlak na WW2 is geboren? Tegenwoordig worden er grappen gemaakt over Dzengis Kahn, verantwoordelijk voor 12 miljoen sterfgevallen vanwege uitbreiding van het Mongoolse Rijk. T-shirt met Ho-Che Min erop. Doodnormaal. Verantwoordelijk voor minimaal 50 miljoen (!) verdachte sterfgevallen. En dan struikelen over het woord NSB-er. Apart. De Duitse jeugd is helemaal klaar met het schuldgevoel dat hun ouders nog hebben voor WW2. En terecht. Anno 2021 is het echt tijd om WW2 niet meer als drogreden te gebruiken om je zin maar door te drijven. NSB-ers hadden we, en die waren best verkeerd. Maar de VOC was vele malen erger. Toch zijn er straatnamen en kunstwerken te vinden die daar direct aan gelieerd zijn. Ook maar verbieden dan? Want iemand zou zich weleens gekwetst kunnen voelen. Schei uit. Gedane zaken nemen geen keer, en in de geschiedenis is altijd wel iets te vinden dat de glans ergens vanaf haalt.
Het "links lullen, rechts vullen", is een veel kwalijker zaak. Dat deden de NSB-ers dan weer nìet.
Helemaal mee eens. Stoppen met cancellen, starten met aanvullen. We gaan 1 miljoen huizen bouwen dus ook vele straten en pleinen erbij. Hoe gaan we die noemen? Yessiah Klaverplein naast de Geert Wildersstraat. Mark Rutte avenue naast de Pieter Omtzigtsteeg. Sylvana Simonsboulevard en de Zwarte Pietrotonde.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

[Bericht verwijderd]

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Deze verkiezingsuitslag laat zien, dat wie door de vorige regeringen, volksvertegenwoordiging, overheid, te lang, te vaak genegeerd is of hufterig behandeld, nu heeft gekozen voor de kleine partij met de duidelijke doelgroep.

17 partijen - tien jaar Mark Rutte was blijkbaar tien jaar bewust er niet voor iedereen willen zijn als regering.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken dus zullen altijd meerdere partijen blijven (gelukkig)
Ik vind het heel opvallend dat links zo enorm heeft verloren. Ze maakten reclame genoeg op radio en TV maar hun boodschap valt blijkbaar gewoon niet bij de kiezer. Blijkbaar zijn we niet zo groen de politici dachten.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

ik koppel groen en links niet meteen aan elkaar..

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Er beginnen nu trouwens ook best wat pikante tweets op te duiken van die Caroline van der Plas van de Boer Burger Beweging. Als je het wilt zien, de zoektermen zijn racistisch, zwartepiet, en homofoob. En dat laatste kan je aanvullen met de mild nsfw termen glitterkont en string..

Jablan
Contacteer:

Van deze mevrouw of over deze mevrouw?

sjohie

Jablan schreef:
19 mar 2021 14:07
Van deze mevrouw of over deze mevrouw?
Ván, dus meningen over bepaalde groeperingen...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
19 mar 2021 14:03
Er beginnen nu trouwens ook best wat pikante tweets op te duiken van die Caroline van der Plas van de Boer Burger Beweging. Als je het wilt zien, de zoektermen zijn racistisch, zwartepiet, en homofoob. En dat laatste kan je aanvullen met de mild nsfw termen glitterkont en string..
Ze heeft er inmiddels over getweet:
https://pbs.twimg.com/media/Ew2M2aHWEAE ... name=large

angel1978

Moneyman schreef:
19 mar 2021 15:45
sjohie schreef:
Komt nogal hypocriet over :roll:

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
sjohie schreef:
Het grote cancellen gaat weer verder. Eerst wilders, toe Baudet en nu weer een slachtoffer

sjohie

angel1978 schreef:
19 mar 2021 15:48
Moneyman schreef:
sjohie schreef:
Naja, dat dreggen naar modder, zover terug, is inderdaad wel wat kinderachtig, maar haar optreden bij Jinek gisteren, samen met mede nieuw parlementslid Sylvana Simons, was ook niet echt overtuigend. Een enorme monoloog, met toch wel wat insinuerende teksten richting Simons, en toen die eea wilde beantwoorden, onderbrak ze haar tot tweemaal toe.

Ik heb op beiden niet gestemd, maar het was vrij duidelijk wie van beiden al wat politieke ervaring heeft, en wie zichzelf wel behoorlijk belangrijk voelt en wil doen voorkomen.

Maar goed, het is ook allemaal nieuw en misschien wat onwennig. Ze was ook niet echt politiek actief hier in de stad, voordat ze hier mee begon volgens mij,

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
19 mar 2021 15:50
Het grote cancellen gaat weer verder. Eerst wilders, toe Baudet en nu weer een slachtoffer
Sommige mensen hóeven niet eens gecancelled te worden, die cancellen zichzelf...

angel1978

sjohie schreef:
19 mar 2021 15:55
angel1978 schreef:
19 mar 2021 15:48
Moneyman schreef:

Naja, dat dreggen naar modder, zover terug, is inderdaad wel wat kinderachtig, maar haar optreden bij Jinek gisteren, samen met mede nieuw parlementslid Sylvana Simons, was ook niet echt overtuigend. Een enorme monoloog, met toch wel wat insinuerende teksten richting Simons, en toen die eea wilde beantwoorden, onderbrak ze haar tot tweemaal toe.

Ik heb op beiden niet gestemd, maar het was vrij duidelijk wie van beiden al wat politieke ervaring heeft, en wie zichzelf wel behoorlijk belangrijk voelt en wil doen voorkomen.

Maar goed, het is ook allemaal nieuw en misschien wat onwennig. Ze was ook niet echt politiek actief hier in de stad, voordat ze hier mee begon volgens mij,
Haar reactie is hopeloos en ze krijgt precies het tegenovergestelde van wat ze volgens mij wil.
De argumenten zijn zeer ondermaats en ze doet precies datgene van wat ze zegt dat ze niet wil. Een flinke dosis mediatraining zou wel op zijn plek zijn. In de leer bij Rutte zou ik zeggen.

Jablan
Contacteer:

J. Deltoer schreef:
19 mar 2021 15:50
Het grote cancellen gaat weer verder. Eerst wilders, toe Baudet en nu weer een slachtoffer.
De combinatie van deze namen en het woord 'slachtoffer' in één zin komt wat raar over. Zeker bij Wilders en Baudet is het belletje-trek-gedrag: kijken hoe ver je kunt gaan en als er dan protest komt, dan hebben ze het ineens niet zo bedoeld. Twee mannen, die niet verantwoordelijk durven te zijn voor wat ze doen.

Deze mevrouw schrijft nu 'het is een aanname gebaseerd op een persoonlijke mening op 1 dag in 2013 over uitdossingen tijdens de GayPride 2013.'

Waarschijnlijk heeft mevrouw een tweet geschreven over de hoeveelheid bloot, vrouwen in mannenkleren, mannen in vrouwenkleren of mensen in fetish-uitdossing (kleding die normaal alleen binnen na 22 uur wordt gedragen).

Dat is niet per se homofoob, eerder naïef, het valt in de categorie 'niets tegen homo's, maar ...'

Als er een Gay Pride 2021 komt, dan wil ik haar graag in een boot zien (ze loopt slecht, dus op een stoel als een koningin) met de Gay-BBB'ers in klompen en plattelandskleding er om heen. Laat maar eens zien wat het platteland te bieden heeft op dit gebied. :mrgreen:

Voor nu: niet in die slachtofferrol kruipen als je dader bent.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

“Waarschijnlijk heeft mevrouw een tweet geschreven over de hoeveelheid bloot, vrouwen in mannenkleren, mannen in vrouwenkleren of mensen in fetish-uitdossing (kleding die normaal alleen binnen na 22 uur wordt gedragen).

Dat is niet per se homofoob, eerder naïef, het valt in de categorie 'niets tegen homo's, maar“

Ik weet niet wat deze mevrouw geschreven heeft of gezegd in dat tv programma, maar wat is er naïef aan dat je die kleding of blotigheid niet kan waarderen?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou ja, het kan ook zijn dat ze dezelfde mening deelt als ik. Zo'n gay pride heeft als doel om meer gelijkheid te krijgen voor mensen die daaronder vallen (durf de letters niet meer op te noemen, maar volgens mij vallen ondertussen alle letters van a tot z eronder), oftewel mensen die afwijken van heteroseksualiteit.

Echter ben ik van mening, dat gelijkheid begint bij jezelf en niet bij het onder een vergrootglas leggen van de verschillen. Als ik wil opgaan in de menigte dan lijkt een grote gekleurde parade me nu net niet het juiste middel te zijn.

Gelukkig is er al lang van die redenatie afgestapt en is het nu gewoon een groot feest (en laat ze daar vooral van genieten), maar de oorspronkelijke Roze Zaterdag was wel degelijk een protest tegen het achterstellen van deze bevolkingsgroep.

Jablan
Contacteer:

De Gay Pride is ooit begonnen om in die week meer toeristen in de stad te krijgen (doelgroep geeft bovengemiddeld veel geld uit) en in de loop van de tijd uitgegroeid tot een manifestatie, waarbij je de Canal Pride op zaterdag gerust mag vergelijken met het zomercarnaval in Rotterdam. Over de uitdossingen tijdens Carnaval hoor je nooit iemand, maar de Canal Pride is wel elk jaar goed voor commentaar.

Het naïeve zit erin, dat overduidelijk is, dat ze zich nooit eerder met het onderwerp heeft beziggehouden. Dan zou er in het bericht van vandaag wel iets staan over wat die week nog meer is: een opsteker voor het zelfvertrouwen. Een bad in een menigte vol mensen net als jezelf doet gewoon goed, want de andere 364 dagen ben je in de minderheid. Dat is het echte belang van die dag.

Daarom ook de provocatie van mij op het einde: als ze haar woorden meent, dan neemt ze contact op met de organisatie of met collega 2e Kamerleden voor een plekje op een boot in de volgende editie. Een keer meedoen is veel geloofwaardiger dan de volgende tweet, waarin ze in de verdediging schiet (slecht teken) en de slachtofferrol opzoekt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zijn wel een heleboel aannames en veronderstellingen. En waarom ben je naïef als je je nog nooit eerder met dat onderwerp beziggehouden hebt?

Iedereen mag zich van mij kleden of ontkleden zoals hij of zij wil, maar dat wil nog niet zeggen dat ieder ander dat smaakvol moet vinden. Dat iemand dat voor zijn of haar zelfvertrouwen nodig heeft, het zij zo.

En je bent zeker niet ongeloofwaardig als je daar niet aan meedoet.

Jablan
Contacteer:

En waarom ben je naïef als je je nog nooit eerder met dat onderwerp beziggehouden hebt?
Als je wel tweet over de 'uitdossingen' tijdens de Gay Pride van 2013 en 8 jaar later die tweet intrekt en niet meer dan een standaard riedel over acceptatie afdraait, dan laat je zien, dat je er weinig van af weet. Vind ik niet erg, maar ga alsjeblieft niet doen alsof.

En je bent zeker niet ongeloofwaardig als je daar niet aan meedoet.
Jij niet, maar deze volksvertegenwoordigster namens de BBB wel. Commentaar hebben is één, in de verdediging schieten op verongelijkte toon is twee, meedoen is drie. Zo kan ze laten zien, dat ze haar woorden van vandaag meent.

Overigens had ik liever gezien, dat ze had gereageerd met 'ja, dat vond ik'.

Plaats reactie