Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
19 mar 2021 21:10
En waarom ben je naïef als je je nog nooit eerder met dat onderwerp beziggehouden hebt?
Als je wel tweet over de 'uitdossingen' tijdens de Gay Pride van 2013 en 8 jaar later die tweet intrekt en niet meer dan een standaard riedel over acceptatie afdraait, dan laat je zien, dat je er weinig van af weet. Vind ik niet erg, maar ga alsjeblieft niet doen alsof.

En je bent zeker niet ongeloofwaardig als je daar niet aan meedoet.
Jij niet, maar deze volksvertegenwoordigster namens de BBB wel. Commentaar hebben is één, in de verdediging schieten op verongelijkte toon is twee, meedoen is drie. Zo kan ze laten zien, dat ze haar woorden van vandaag meent.

Overigens had ik liever gezien, dat ze had gereageerd met 'ja, dat vond ik'.
Heb dat Amsterdamse gebeuren wel een paar keer gezien.
Het is niet mijn "doelgroep"maar het ziet er prachtig uit en ik had de indruk dat zowel de mensen op de bootjes als ook de toeschouwers zich prima amuseerden.
Overigens heb ik in 2019 nog een in panne gevallen boot van smeerolie voorzien zodat deze verder kon varen.
Kan ik nu zeggen dat ik "homo enz."vriendelijk ben?
Wat een onzin:er was een collega varende die wat materiaal nodig had en ik kon hem daarmee helpen.
Meer is dat niet en moet dat ook niet zijn.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Jij bent gewoon mensvriendelijk, schipper ;)

Edit: dankzij een link in een ander topic naar het AD kwam ik bij een ander bericht uit en van daar uit weer bij deze tweet: https://twitter.com/SylvanaBIJ1/status/ ... 6382143488 => stukje naar onderen scrollen en daar hebben we de bewuste tweet, die inderdaad thuishoort in de categorie: Niets tegen homo's, maar ... 'Als je met strings door bilnaad en glitters op kruis door gracht vaart WIL je niet geaccepteerd worden. Maar goed, da's mijn mening. #GayPride'
Dit heeft ze op 3 augustus 2013 om 11:49 de wereld ingeslingerd en is een mooi voorbeeld van schijntolerantie.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar persoonlijk vindt u toch juist ook dat die “kleding” thuis thuishoort na tien uur ‘s avonds?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ligt er toch vooral aan wie het draagt?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

☀️ 💐 heerlijk, de lente is begonnen! 🌷 🌼 🌸

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

YEP!
LENTE
vandaag begint de lente dus! Heerlijk!
🌞⚘☘🌹🌿

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij begint de lente op de 21e, en dat is morgen. Maar goed, het is lekker lenteweer, en de man met de zaag komt enkel op woensdag om de week door tweeën te zagen. In het weekend komt hij niet.

Dus: maak er hoe dan ook een mooi lenteweekend van!

Deze jongen heeft gisteren het balkon kattenproof gemaakt, in die zin dat aan één kant de katten niet meer naar de buren kunnen. Twee grote potten zijn gevuld met planten, twee van de 6 balkonbakken met viooltjes, binnenkort de overige vier zien te vullen met geraniums. Dan nog een vloerkleed en twee stoelen, een tafeltje en iets om de parasols in vast te zetten. en klaar. Laat de zomer maar komen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
20 mar 2021 12:24
Volgens mij begint de lente op de 21e, en dat is morgen.
De astronomische lente begint vandaag - en dat is gelukkig te merken :wink:

Lady1234

Lees eens hier over de lente.

https://www.beleven.org/feest/lente

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
20 mar 2021 12:24
Volgens mij begint de lente op de 21e, en dat is morgen. Maar goed, het is lekker lenteweer, en de man met de zaag komt enkel op woensdag om de week door tweeën te zagen. In het weekend komt hij niet.

Dus: maak er hoe dan ook een mooi lenteweekend van!

Deze jongen heeft gisteren het balkon kattenproof gemaakt, in die zin dat aan één kant de katten niet meer naar de buren kunnen. Twee grote potten zijn gevuld met planten, twee van de 6 balkonbakken met viooltjes, binnenkort de overige vier zien te vullen met geraniums. Dan nog een vloerkleed en twee stoelen, een tafeltje en iets om de parasols in vast te zetten. en klaar. Laat de zomer maar komen.
Klinkt goed hoor, ziet er vast leuk uit als straks alle bakken gevuld zijn.
Dit is een handig tafeltje voor op een balkon, heb hem cadeau gegeven aan mijn kinderen, neemt niet teveel ruimte in. https://www.ikea.com/nl/nl/p/askholmen- ... -80321021/

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Goed van jou, WA , een kattenproof balkon maken plus die vrolijke viooltjes!
Goed gedaan, jochie :D

witte angora

Toch wel apart, Lady, van die 20e. Ik heb vroeger op school geleerd de 21. Afijn, ik zal dan wel achter lopen.

@ Lowieze: dat is inderdaad een geschikt tafeltje. Ik zat aan iets kleins en ronds te denken, maar misschien heb ik daar meer aan omdat je hem op kan klappen. Dank je voor de tip!

Dank je, moederslink!

Lady1234

Er staat me iets bij dat het vroeger van jaar tot jaar scheelde tussen de 21 en 23 van de maand, maar ik kan mij vergissen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
20 mar 2021 13:27
Toch wel apart, Lady, van die 20e. Ik heb vroeger op school geleerd de 21. Afijn, ik zal dan wel achter lopen.
Troost je; je bent niet de enige. Ik dacht tot vanmorgen exact hetzelfde als jij. De link die Lady al gaf verklaart het ook:
De astronomische lente begint in Nederland en België op zaterdag 20 maart. De lente begint op het noordelijk halfrond (meestal) op 20 maart en eindigt (meestal) op 21 juni. Het begin van de lente (20 of 21 maart) is bepaald op basis van een afspraak.

De komende decennia (tot het jaar 2048) begint de lente altijd op 20 maart.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

moederslink schreef:
20 mar 2021 13:23
Goed van jou, WA , een kattenproof balkon maken plus die vrolijke viooltjes!
Goed gedaan, jochie :D
Ik zou de jojo maar opruimen . :roll:

witte angora

Dan zijn het geen blije steentjes maar rillende steentjes.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Steenkoud worden ze, de stumpers!

witte angora

Eigenlijk zouden ze een vrolijk gekleurd zelfgebreid sjaaltje moeten hebben.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik zou graag weer eens zelfgebreide sokken willen hebben. Die passen altijd goed, niet te groot, niet te klein.
Lady1234 schreef:
19 mar 2021 23:03
Maar persoonlijk vindt u toch juist ook dat die “kleding” thuis thuishoort na tien uur ‘s avonds?
Op de andere 364 dagen van het jaar. Op die ene andere dag in het jaar horen alle paradijsvogels erbij.
Nijogeth schreef:
20 mar 2021 00:48
Ligt er toch vooral aan wie het draagt?
Zekers. Weinig textiel en een mooi lichaam gaan prima samen. Totdat alles gaat hangen, dan wordt het tijd, dat iemand zegt 'zou je dat nog wel doen?'

Lady1234

Weinig textiel is voor het strand of een zwembad. Prima combinatie.

Totdat alles gaat hangen, dan wordt het tijd, dat iemand zegt 'zou je dat nog wel doen?”

En dat zullen dan die mensen met een “hangend” lichaam ook wel weer discriminerend vinden

Plaats reactie