Dat zal ik maar niet doen met 36 schadevrije jaren.
Met 50 nog een deuk gereden of toen pas rijbewijs behaald.....ik durf er geen smiley bij te zetten.
Hoeveel schadevrije jaren hebt u?
Men hoeft ook nog niet altijd zelf een auto te hebben terwijl men allang een rijbewijs heeft.
Geen auto, geen verzekering, geen opbouw schadevrije jaren.
Mijn schadevrije jaren zullen je niets zeggen behalve dat het minder zijn, ik kan nl geen 36 jaar het rijbewijs hebben.
Ik geniet gewoon volledige no-claim korting.
Jij beroept je op je behaalde resultaten in het verleden, maar het gaat on-topic eigenlijk over dat ouderen toch ook meer risico voor verzekeraar vormen en dat een verzekeraar zal generaliseren door zaken uit te sluiten waar volgens hun teveel risico ligt.
Vergis je maar niet in het karakter van de nieuwe generatie elektroauto, als oma op de parkeerplaats bij de winkel de weg kwijt is dan staat die id4 niet in de etalage maar achter in het magazijn.
Ik beroep me helemaal niet op resultaten uit het verleden. Volgens mij heb ik gewoon geboft. Wat ik niet begrijp is dat mensen altijd naar anderen, of ouderen of jongeren, dan hun eigen leeftijd wijzen die iets niet zouden kunnen of mogen. Alsof alleen hun eigen leeftijdsgenoten de wijsheid in pacht hebben, of weten wat ze doen.
Ik heb geen elektro auto, geen idee hoe dat rijdt, maar dat zal voor veel anderen van toepassing zijn. Niet alleen ouderen.
Ik beroep me helemaal niet op resultaten uit het verleden. Volgens mij heb ik gewoon geboft. Wat ik niet begrijp is dat mensen altijd naar anderen, of ouderen of jongeren, dan hun eigen leeftijd wijzen die iets niet zouden kunnen of mogen. Alsof alleen hun eigen leeftijdsgenoten de wijsheid in pacht hebben, of weten wat ze doen.
Ik heb geen elektro auto, geen idee hoe dat rijdt, maar dat zal voor veel anderen van toepassing zijn. Niet alleen ouderen.
Nooit op de kermis in de botsautootjes gezeten, maar dan zonder te botsen ?
Ik beroep me helemaal niet op resultaten uit het verleden. Volgens mij heb ik gewoon geboft. Wat ik niet begrijp is dat mensen altijd naar anderen, of ouderen of jongeren, dan hun eigen leeftijd wijzen die iets niet zouden kunnen of mogen. Alsof alleen hun eigen leeftijdsgenoten de wijsheid in pacht hebben, of weten wat ze doen.
Ik heb geen elektro auto, geen idee hoe dat rijdt, maar dat zal voor veel anderen van toepassing zijn. Niet alleen ouderen.
Het is de verzekeraar die generaliseert en geld wil overhouden. Die past er gewoon een premie op aan of sluit type(tjes) uit.
Beginnende bestuurders vormen over het algemeen meer risico...oudjes hebben ook hun beperkingen en meer in bepaalde situaties. Ik hoef niet te wijzen maar ga ervan uit dat ik alle categorieën als bestuurder ga doorlopen.
Verder moet iedereen vooral kopen wat die leuk vind, met zo'n id4 kun je best de blits maken op je oude dag...nu nog juiste verzekeraar vinden.
Als ik bij unive een tesla van een ton met 600pk en bouwjaar 1941 invul rolt er trouwens gewoon een verzekeringspremie uit, zo dramatisch zal het vinden van een verzekeraar dan misschien ook wel niet zijn.
Dan hebben we het nog niet over de leeftijd geestesgesteldheid/alertheid gehad, ik denk dat dat voor de meesten gewoon op de oude dag minder is. .... ik zag afgelopen week nog " oude dame" jaartje 70+ gewoon volledig stil gaan staan op oprit autoweg en wilde achteruit gaan rijden, auto's claxoneren e.d. reed uiteindelijk toch weer verder.....daar doet een rijbaanassistent niets aan toevoegen behalve dat stuur ook nog wat gaat trillen.
Zulk rijgedrag heeft dus niets te maken met of het een id4 is of een Passat of een koekblik. Het risico op zou rijgedrag is niet ineens veel hoger bij een id4.
Ik denk dat de reden van niet willen verzekeren is dat zo'n elektrische VW toch een vrij dure auto is, dat het natuurlijk bij zo'n nieuwe auto gaat om een allriskverzekering en dat de maatschappij bij de leeftijd van TS toch verwacht dat er best wel eens een schade voor kan komen. Een schade waarvan het bedrag al gauw fiks in de papieren kan lopen.
Veel mensen realiseren zich daarnaast niet dat verzekeringsmaatschappijen verschillende leeftijdscriteria hanteren. Bij de ene maatschappij is snel sprake van een leeftijdstoeslag, een andere maatschappij accepteert helemaal niet meer boven een bepaalde leeftijd. De consumentenbond heeft ooit eens een lijst gemaakt met daarop het acceptatie-, leeftijd en toeslagenbeleid van de diverse verzekeraars. Veel mensen kijken alleen maar naar de huidige premie, maar je moet dus ook verder kijken.
Voor mij in elk geval reden om met mijn 66 jaar bij mijn huidige maatschappij te blijven, omdat ik weet dat deze maatschappij pas op hogere leeftijd met relatief geringe toeslagen werkt.
Waarop baseert u deze onzin, het gaat over een electrisch autootje !
Daar speelde TS als kind ook al mee, alleen zat er toen nog wel een permanent snoertje aan het voertuigje.
Het gaat hier niet over een Hummer H2 of iets dergelijks en zelfs dan zou dat geen enkel probleem hoeven te geven.
En zo heeft iedereen zijn eigen mening. Overigens had ik niet begrepen dat TS een speelgoedautootje wilde verzekeren.
Als ik bij unive een tesla van een ton met 600pk en bouwjaar 1941 invul rolt er trouwens gewoon een verzekeringspremie uit, zo dramatisch zal het vinden van een verzekeraar dan misschien ook wel niet zijn.
Dat er een premie uitrolt wil nog niet zeggen dat je ook geaccepteerd zou gaan worden met die gegevens.
Dit is mij ook overkomen (bij een nieuwe verzekeraar) ik ben 77 en rij in een KIA 2.0, omdat ik zomers met caravan erachter rij, zonder dat ze mij ooit hebben gezien en dus niet kennen vertellen ze mij dat die auto te zwaar voor mij is.......terwijl ik (bijna) 40 jaar vrachtwagen en bus heb gereden.........zonder schade, Op mijn vraag wat er dan mis is met mij krijg ik een vaag antwoord........
zonder dat ze mij ooit hebben gezien en dus niet kennen vertellen ze mij dat die auto te zwaar voor mij is.......terwijl ik (bijna) 40 jaar vrachtwagen en bus heb gereden.........zonder schade,
(Voormalig) beroep is niet iets dat meegenomen wordt in de berekening van de verzekeraar. Als je wilt dat er meer naar jouw persoonlijke situatie gekeken wordt, kun je denk ik beter een verzekering afsluiten via een tussenpersoon.
Mijn reactie komt puur voort uit het gegeven dat ik jouw reactie niet begrijp. Ik snap het punt niet dat je probeerde te maken, gerelateerd aan het topic-issue.
Ik weet het weer. In het onderhavige geval, waar ik aan refereerde, ging het om de combinatie van leeftijd van de persoon en vermogen van de auto. De persoon in kwestie werd op zijn vijfenzeventigste ineens geconfronteerd met zoiets als verdubbeling van de premie. Doet denken als een tht datum op een product. Na het verstrijken van de datum gaan sommigen ervan uit dat precies om middernacht het product ineens bedorven is,
De verzekeraar vond zijn auto ineens te "bruut".
Vele reacties maar geen echt antwoord.
De tip om de verzekeraar te bellen zal ik opvolgen. Staat alleen tijden in de wachtrij is al eerder gebleken.
Ik rijd al jaren een Tiguan (rode TSI uitvoering .Dus pittig)
De verzekeraar is Allianz.
Met dank voor alle reacties.