Denk hierbij aan het moeilijk handhaafbaar zijn van de avondklok als het langer licht blijft.
Nu wordt overwogen, om de avondklok ( of sper-tijd, zoals we het vroeger noemden ) later te laten ingaan, nl. om 22:00 uur.
Ik vind dit persoonlijk een slecht signaal richting de bevolking, tijdens invoeren van deze maatregel kon het destijds absoluut niet na 21:00 uur, aangezien anders het effect weg zou zijn.
Nu dus ineens naar 22:00 uur ? Lijkt mij echt niet handig, en geloofwaardig !!
Een oplossing zou zijn, om de invoering van de zomertijd uit te stellen, of in het uiterste geval helemaal te laten vervallen dit jaar.
Er wordt al zo veel aangepast en uitgesteld, tot aan de Olympische Spelen aan toe, dit kan er ook nog wel bij.
Wel zal dit op het allerhoogste niveau ( Europa ? ) beslist moeten worden, om gevaarlijke situaties in bijv. de luchtvaart en scheepvaart te voorkomen. Als we het zo doen, is tevens het probleem met de Ramadan opgelost. Ik hang dit geloof niet aan, maar gun iedereen z'n ( godsdienst ) vrijheid... Grtz, Ruben.
@angel1978, Dingen aan de late kant regelen, daar hebben de heren Rutte en de Jonge toch het patent op ?
@Lady1234, Uurtje eerder donker voor onze Moslim collega's, dan is het net wat gemakkelijker te regelen voor hen.......