Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

Ben lekker bezig,
Als je echt geïnteresseerd bent in het volgen van de voorraden kan je zoeken “VesselFinder” op internet.
Wel de free laden kan je alle Goederen stromen van Tankers, Container, en alle boten die geregisterd staan in de wereld volgen.
Openen en bij Suez kan je de EVER GIVEN container schip blokkade zien. Kaart en Nieuws voor update
Als je de FILE schepen ziet mag je hopen dat hij snel vlot is.
Best leuk om alles te volgen, kan je als je de naam van het speeltje van WILLY weet volgen, met vliegtuig gaat het niet meer onopgemerkt.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zie de klachten over de veel langere duur van de bezorging van rommeltjes uit China al komen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Smartje schreef:
26 mar 2021 23:33
Ben lekker bezig,
Als je echt geïnteresseerd bent in het volgen van de voorraden kan je zoeken “VesselFinder” op internet.
Wel de free laden kan je alle Goederen stromen van Tankers, Container, en alle boten die geregisterd staan in de wereld volgen.
Openen en bij Suez kan je de EVER GIVEN container schip blokkade zien. Kaart en Nieuws voor update
Als je de FILE schepen ziet mag je hopen dat hij snel vlot is.
Best leuk om alles te volgen, kan je als je de naam van het speeltje van WILLY weet volgen, met vliegtuig gaat het niet meer onopgemerkt.
LEUK! Ik kende deze site nog niet. Zo zie je maar, je wordt overal in de gaten gehouden.🤫
Ik zag dat dit schip daarvoor vreemde rondjes had gedraaid, "Kappie" wat vh padje af?

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Daar werd vorige week door een medewerker van de Praxis al over geklaagd. De prijzen per container waren al gestegen van zo'n 1500 naar 5000 euro, en veel dingen werden gewoon niet geleverd.

Nijogeth
Berichten: 10523
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Iemand hier ook verbaasd over de commotie over het wegpesten van de agent die in Rotterdam zijn collega's aan de schandpaal nagelde?

Ergens snap ik niet dat je van zoiets melding maakt en dan verwacht dat je weer gewoon door kan gaan met werken. Als je ze er op aan had gesproken, dan was het anders geweest. Als je echter jouw directe collega's meldt bij hogerhand, dan kan je toch niet verwachten dat alles nog koek en ei is? Ook al heb je gelijk, je steekt wel iemand een mes in zijn rug.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je meldt racistisch gedrag van collega's bij je leidinggevende. Vervolgens word je weggepest. En dan ben jij iemand die collega's "aan de schandpaal nagelt" en "een mes in de rug steekt"? Knap staaltje victim blaming.

Misschien is de ongelijkwaardige en onveilige werksituatie hier het echte probleem?

Er schijnen nogal wat racisme-issues te spelen bij het korps Rotterdam:
...appjes van agenten waarin burgers met een migratieachtergrond onder meer werden aangeduid als „kankervolk, kutafrikanen en pauperallochtonen” op wie ze willen „schieten”.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/26/kl ... t-a4037479

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Het ontkennen van racisme is je kop in het zand steken, het bestaat, wereldwijd .
Wanneer je het wél benoemt en aan de kaak stelt , ben je niet goed snik en bestaat het zogenaamd niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor Nijogeth is racisme "zoiets". Het staat er echt. Daar zakt je broek toch van af?

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Morgenochtend staat de klok in mijn auto weer goed. Eindelijk. En het mooie is: ik hoef er niets voor te doen. Gaat helemaal vanzelf. :D

Nijogeth
Berichten: 10523
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
27 mar 2021 13:10
Je meldt racistisch gedrag van collega's bij je leidinggevende. Vervolgens word je weggepest. En dan ben jij iemand die collega's "aan de schandpaal nagelt" en "een mes in de rug steekt"? Knap staaltje victim blaming.
Dat gebeurt toch ook? Je zit in een groepsapp met wat collega's en gaat dingen die in een privé setting gezegd zijn aan de grote klok hangen.

Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat als ik iemand zijn gedrag ga lopen melden bij leidinggevende en media, dat deze persoon daar wel blij mee is.

Nijogeth
Berichten: 10523
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
27 mar 2021 13:49
Het ontkennen van racisme is je kop in het zand steken, het bestaat, wereldwijd .
Wanneer je het wél benoemt en aan de kaak stelt , ben je niet goed snik en bestaat het zogenaamd niet.
Maar ik ontken niets. Zoals ik al zei, je kan gelijk hebben, maar je wint er niets mee in dit geval.

Die gast had gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden en direct overgeplaatst moeten worden.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
27 mar 2021 16:12
Het kortste weekend van het jaar
En in oktober mag je er weer een uurtje aan breien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
27 mar 2021 16:13
moederslink schreef:
27 mar 2021 13:49
Het ontkennen van racisme is je kop in het zand steken, het bestaat, wereldwijd .
Wanneer je het wél benoemt en aan de kaak stelt , ben je niet goed snik en bestaat het zogenaamd niet.
Maar ik ontken niets. Zoals ik al zei, je kan gelijk hebben, maar je wint er niets mee in dit geval.

Die gast had gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden en direct overgeplaatst moeten worden.
Nee ben ik niet met je eens: binnen het (zo geprezen :evil: ) dienderskorps zitten rotte appels en ook idd racisten. Dat moet je melden en daar moet binnen het korps paal en perk aan worden gesteld.
De klokkenluider uit de situatie halen lost dat grote probleem sowieso dus nooit op.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
27 mar 2021 16:25
Ik heb maandag vrijgenomen om dit trauma te verwerken.
Ik zat eens te bedenken.
Het noorden ligt ten zuiden van het zuiden.
Het westen ligt ten oosten van het oosten.
(In Groningen en Fryslân)
Volgens mij hebt u het trauma nog helemaal niet verwerkt.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja en vannacht heb je de zon onder je voeten.

Nijogeth
Berichten: 10523
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
27 mar 2021 16:38
Nijogeth schreef:
27 mar 2021 16:13
moederslink schreef:
27 mar 2021 13:49
Het ontkennen van racisme is je kop in het zand steken, het bestaat, wereldwijd .
Wanneer je het wél benoemt en aan de kaak stelt , ben je niet goed snik en bestaat het zogenaamd niet.
Maar ik ontken niets. Zoals ik al zei, je kan gelijk hebben, maar je wint er niets mee in dit geval.

Die gast had gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden en direct overgeplaatst moeten worden.
Nee ben ik niet met je eens: binnen het (zo geprezen :evil: ) dienderskorps zitten rotte appels en ook idd racisten. Dat moet je melden en daar moet binnen het korps paal en perk aan worden gesteld.
De klokkenluider uit de situatie halen lost dat grote probleem sowieso dus nooit op.
Maar hoe ga je dat dan doen, terwijl je garandeert dat al die rotte appels de klokkenluider hetzelfde blijven behandelen? Dat gaat toch nooit lukken?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan de rotte appels verwijderen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
27 mar 2021 17:22
Maar hoe ga je dat dan doen, terwijl je garandeert dat al die rotte appels de klokkenluider hetzelfde blijven behandelen? Dat gaat toch nooit lukken?
Korpsleiding is hier eindverantwoordelijk en die heeft het laten liggen.
Stap 1: gebruik van whatsapp voor/over het werk verbieden, dit soort besloten groepen zijn alleen een vuilnisbak of ene plek voor roddel en achterklap.
Stap 2: doorpakken met een ontslag op staande voet voor degene met het meest foute gedrag. Dat is op basis van de huidige wetgeving en CAO geen enkel probleem, maar je moet wel durven en dit soort types niet de hand boven het hoofd houden.
Stap 3: de overige groepsleden, inclusief de aanbrenger, overplaatsen naar andere teams. Iedereen uit elkaar trekken.
Stap 4: cultuurshock toepassen - kan via dagcursussen, kan via een extra persoon met handelingsvrijheid - om de blik naar buiten te veranderen en daarna zeker een paar jaar lang erbovenop blijven zitten als korpsleiding.

Ik zie drie oorzaken:
- Veel klanten van de politie hebben een andere achtergrond dan de agenten zelf
- Politie als werkgever is te aantrekkelijk geworden voor extreemrechtse types
- Het rendementsdenken. Politie heeft veel taken, veel gezichten en alles moet geboekt worden en er is weinig ruimte/tijd voor gedragsbeïnvloeding.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Smartje »

FF nieuw onderwerp bedenken hoor.
O ja, wat is dan de stelling “met boeven vang je boeven”

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is net zoiets als 'met kazen vang je kazen'.

Plaats reactie