Da's gek, want dat is met een briefje van drie zinnen klaar...
Tip: probeer bij items over consumentenzaken/ recht op z'n minst de juiste termen te gebruiken
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Wat is het alternatief? De gevallen waar het mis gaat op de blaren laten zitten?PeterPeters1966 schreef: ↑29 mar 2021 19:38Claimen, claimen, claimen. En dan vervolgens verbaasd zijn over de gestegen zorgkosten omdat zorgverleners allerlei extra verzekeringen moeten aanschaffen. Of bepaald behandelingen niet meer willen doen omdat er te veel risico's aan kleven.
Een arts kan te maken krijgen met zorg die anders loopt of anders wordt ervaren dan bedoeld.PeterPeters1966 schreef: ↑29 mar 2021 19:38Claimen, claimen, claimen. En dan vervolgens verbaasd zijn over de gestegen zorgkosten omdat zorgverleners allerlei extra verzekeringen moeten aanschaffen. Of bepaald behandelingen niet meer willen doen omdat er te veel risico's aan kleven.
Veelal krijg je bij een kijkoperatie een folder en daarin staan de risico's vermeld. Het raken van een zenuw is zeldzaam maar behoort gewoon bij de risico's van een kijkoperatie in de hand.
Nee. De heren medici denken steeds meer dat ze het allemaal beter weten en reageren direct met de juridische afdeling. Daar kun je als gewone burger alleen maar tegen reageren door een gespecialiseerde advocaat in de arm te nemen. En voila, er wordt niet meer gepraat, niets wordt hersteld, maar gelijk alles in geld uitdrukken .sylvesterb schreef:... Helaas ontstaat in NL ook steeds meer een claim cultuur, waarbij een risico wordt gezien als een fout.