Ik_weet_niet_alles schreef: ↑18 apr 2021 17:26
Dat is niet wat ik vraag. Waar staat het in de wet, ik heb geen behoefte aan uw mening.
Ziggo kan gewoon een factuur sturen voor de naverrekening, voor zover dit al van toepassing is. U gaat zich op voorhand al druk maken over topics die mogelijk kunnen komen. Ik kan uit de OP niet herleiden dat er sprake zou zijn van een naverrekening. Dat maakt u ervan.
Nogmaals, waar staat in de wet dat een bedrijf mag blijven incasseren bij ex-klanten.
Zoals benoemd, de klant heeft de plicht te betalen. Bij menig bedrijf kan je alleen maar met automatische incasso betalen, daar ga je al met je factuur. Bij Ziggo kan je ook via Ideal betalen, dat gaat via "mijn Ziggo". Maar ja, als je geen klant bent, hoe kan je dan inloggen? Dan dus maar handmatig, maar wie gaat voor die kosten opdraaien? U kunt wel met de wet blijven schermen, maar kom dan zelf eens met een werkbare oplossing.
*Verrekening met een maandbedrag mag niet volgens u;
*Incasseren van de variabele mag niet volgens u;
*Inloggen bij Mijn Ziggo kan niet want volgens u bent u geen klant meer;
*Losse facturen kosten geld, wie draait op voor die kosten?
U probeert bij mij los te peuteren dat ik in de wet moet gaan zoeken naar waar het staat dat Ziggo niet meer mag incasseren. Maar andersom, wordt de incassomachtiging automatisch ingetrokken bij opzeggen van een overeenkomst?
En mocht er nu wel of geen variabele kosten zijn, TS was op de eerste van de maand nog klant. Dan had de overeenkomst per laatste dag van de maand opgezegd moeten worden, dan was dit niet aan de orde geweest. En nee, een bedrijf gaat niet op voorhand al een berekening maken van de vaste kosten en achteraf van de variabele, dat wordt altijd op 1 factuur gedaan.