Dus je kunt een volle 5 minuten (21:40-21:45) naar de maan kijken zonder de avondklok te overtreden.breien schreef: ↑26 apr 2021 14:05Rondom mijn eigen woonadres is er veel te veel lichtvervuiling om de nachtlampjes in het universum goed te bekijken.
Als ik de supermaan goed wil zien moet ik minimaal een kwartiertje van mijn woonadres wandelen. Dan ben ik ver genoeg van alle aardse lampjes verwijderd.
Huiskamer
Re: Huiskamer
Als het morgen weer zo helder is, moet het lukken een mooie foto te maken, MM. En zoals ML al suggereerde: We zien bewijsstuk A hier graag tegemoet!
Ik vind een supermaan niet zo bijzonder. De maanillusie vind ik leuker: Vlak boven de horizon lijkt de maan groter dan hoog aan de hemel (op dezelfde avond), maar bij meting blijkt hij toch even groot.
Ik vind een supermaan niet zo bijzonder. De maanillusie vind ik leuker: Vlak boven de horizon lijkt de maan groter dan hoog aan de hemel (op dezelfde avond), maar bij meting blijkt hij toch even groot.
Volle maan ,mij zie je niet buiten ,je weet maar nooit wie je tegen komt
-
Je komt een witte angora wolf tegen, wedden? Zo een met één oog en 5 poten. Of zijn het er nu 7?
Ik weet niet of ik ;m dan hier post, maar zo niet, dan zorg ik wel dat je 'm op een andere manier te zien krijgtmoederslink schreef: ↑26 apr 2021 14:16MM , misschien lukt het je om een prachtfoto te maken! Misschien kun je hem posten daarna? Als je dat wilt? Succes!
Als ik mag kiezen: helder met af en toe een wolk. Een maanfoto is veel mooier als er ook nog een mooi verlichte wolk op staat.
moederslink
en Erthanax
vinden dit leuk
Geen selfie maken hoor ,met de maan op de achtergrond .
Moneyman
vindt dit leuk
-
Waarom niet? Het zou een unieke foto worden.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Ik wil ook wel met Maan op de foto....na een onbijtje met Maan.
Nijogeth
, scharrelschipper
, Moneyman
en sjohie
vinden dit leuk
-
Als het goed is zijn alle plaatsen morgen vrij. Echt een vrije markt dus.
-
WA, van harte gefeliciteerd!
-
Erthanax
, Bob Schurkjens
, sjohie
en moederslink
vinden dit leuk
-
Wie gaat er zo meteen naar het terras? Is het verstandig om bitterballen te bestellen?
Helaas, moet thuis werken na een lekker lang weekend.J. Deltoer schreef: ↑28 apr 2021 10:23Wie gaat er zo meteen naar het terras? Is het verstandig om bitterballen te bestellen?
We konden al wel een tafel reserveren bij een restaurant voor eind juli, hopelijk dat ze dan ook daadwerkelijk open zijn. (of dat we buiten kunnen eten)
Wij, maar wel lekker uit de wind op het eigen terras en dat doen we zo goed als elke dag als het weer het maar even toelaat.J. Deltoer schreef: ↑28 apr 2021 10:23Wie gaat er zo meteen naar het terras? Is het verstandig om bitterballen te bestellen?
Nadeel, je moet zelf voor de bediening zorgen, maar verder alleen maar voordelen t.o.v. een horeca terras.
Geen geschreeuw/gedrang van anderen die dit ook graag willen, niet hoeven te reserveren en gegevens uit te wisselen, geen mondkapjes gedoe , geen stank van verkeer, geen stank vanuit het riool omdat het al zolang droog is enz enz.
Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
-
Ik ga vanmiddag naar het balkon denk ik. Niet te lang, want er komt nog een lading kattenvoer, op het balkon hoor ik de bel niet.
-
En als Moneyman voor de deur staat ben je net weg om een kilometer of 20 te lopen voor de boodschappen, of niet dan?
Ik ben dus dit weekend een voor mij (en waarschijnlijk heel veel anderen gezien hun populairste nummer net 1 miljoen keer geluisterd is en de rest rond de 100.000 of minder zit) onbekende band tegen gekomen op Spotify. De naam is 12 Dirty Bullets. Hele albums (zijn er 2) geluisterd en ik ben meteen verkocht, zelden zo'n lekkere sound gehoord. Echter er is amper iets over de band te vinden en de albums zijn van 2009 en 2012, dus ik denk dat ze helaas niet meer bestaan. Maar voor de liefhebbers van bands als the Kooks, daar passen zij wel redelijk in hetzelfde genre, soort indierock met raggende gitaren en goed doordachte teksten. Echt een tip!
JozJan
vindt dit leuk
-
Het is al laat,maar ik luister nu toch maar eens naar Fatman.Nijogeth schreef: ↑28 apr 2021 21:23Ik ben dus dit weekend een voor mij (en waarschijnlijk heel veel anderen gezien hun populairste nummer net 1 miljoen keer geluisterd is en de rest rond de 100.000 of minder zit) onbekende band tegen gekomen op Spotify. De naam is 12 Dirty Bullets. Hele albums (zijn er 2) geluisterd en ik ben meteen verkocht, zelden zo'n lekkere sound gehoord. Echter er is amper iets over de band te vinden en de albums zijn van 2009 en 2012, dus ik denk dat ze helaas niet meer bestaan. Maar voor de liefhebbers van bands als the Kooks, daar passen zij wel redelijk in hetzelfde genre, soort indierock met raggende gitaren en goed doordachte teksten. Echt een tip!
Je hebt gelijk,klinkt niet slecht.
En ook Champagne and cocaine is wel te pruimen.
Ga er morgen nog wel eens meer van opzoeken.
Goeie tips voor muziek zijn altijd welkom!
Nijogeth
vindt dit leuk
Om nieuwe muziek te vinden is Spotify wel heel fijn. Zo heb ik iedere week een nieuw lijstje in de Discover Weekly lijst. Daarvoor analyseert men de voorheen door jou geluisterde muziek en kiest dan muziek uit die mogelijk bij jouw smaak passen. Daar zijn voor mij al veel leuke en onbekende nummers uitgekomen. Of vergeten nummers, die ik al lang kende, maar waar ik gewoon niet meer aan dacht.
De laatste tijd ben ik ook veel van Machine Gun Kelly aan het luisteren. Dat is een redelijk bekende Amerikaanse blanke rapper. Maar zijn laatste album uit 2020 heeft ie een hele ommezwaai gemaakt en dat is een pop-punk album, waar ik persoonlijk wel van kan genieten.
De laatste tijd ben ik ook veel van Machine Gun Kelly aan het luisteren. Dat is een redelijk bekende Amerikaanse blanke rapper. Maar zijn laatste album uit 2020 heeft ie een hele ommezwaai gemaakt en dat is een pop-punk album, waar ik persoonlijk wel van kan genieten.