Laat ik beginnen met het goede nieuws: de douchecabine staat en functioneert naar behoren. Toch raad ik iedereen af in zee te gaan met T. N. uit Voorschoten van de Klussenier.
Ik had natuurlijk van tevoren goed moet zoeken om te zien dat er eigenlijk geen goede reviews te vinden zijn over franchiseonderneming De Klussenier, behalve dan misschien op hun eigen website. Eind december ben ik in contact gekomen met T. voor de bouw van een nieuwe douchecabine in een woonpand dat ik beheer voor een vriend van mij die geëmigreerd is. De man is vriendelijk en praat alsof hij verstand van zaken heeft. Na een eerste aanbetaling "voor aanschaf van materialen" werd het stil. Meerdere verzoeken om aan de slag te gaan werden beantwoord met vage toezeggingen die vervolgens niet werden nagekomen. Dat was tevens het begin van een lange reeks smoezen waardoor de bouw telkens verdere vertraging opliep en mijn humeur daalde. Uiteindelijk na lang doorzeuren is de klus geklaard door een tweetal compagnons van T. Daarbij is schade ontstaan die niet is verrekend en ook de definitieve afwerking van de cabine die T. toegezegd heeft zelf te doen laat nog op zich wachten. Er wordt niet meer gereageerd op mijn berichten.
Eind van het liedje: T. heeft te veel betaald gekregen voor een klus die hij niet zelf heeft uitgevoerd (kan hij dat wel?), die een half jaar heeft geduurd en bovendien niet is afgemaakt. Hij vertelt leugens (heeft nooit materialen aangeschaft) en smoezen. Mocht je hem tegenkomen, vraag hem dan om contactgegevens van de compagnons en laat hem verder links liggen.
[Namen verwijderd door mod.]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Klussenier: reageert niet meer na schade
Re: De Klussenier: reageert niet meer na schade
Dit kan met elke vakman gebeuren, is niet exclusief voor deze organisatie. Gemiddelde vakman is goed met de handen en slecht met de administratie.
Re: De Klussenier: reageert niet meer na schade
Dus er is zonder materialen een douchecabine geplaatst? Heel bijzonder. En u hebt, terwijl de klus nog niet klaar is wel de volledige rekening betaald? Ook heel bijzonder.
Re: De Klussenier: reageert niet meer na schade
Ik heb zelf het bouwpakket van de douchecabine besteld. Dat zat niet inbegrepen. De rekeningen van de klusjesman zijn rechtstreeks betaald door de eigenaar van het huis, mijn maat. Dat hij die te snel heeft betaald is duidelijk. Dat deze Klussenier misbruik maakt van ons vertrouwen dat hij het werk afmaakt lijkt me nochtans geen aanbeveling. Uit de reacties onder mijn bericht maak ik op dat het normaal gevonden wordt dat klussers proberen ons een poot uit te draaien.
Re: De Klussenier: reageert niet meer na schade
Nou, normaal is het niet. Het is een slag mensen, waar je mee moet leren omgaan. Wat je kunt doen:
1 contract ontbinden op basis van wanprestatie, tenzij deze klusjesman voor datum x de klus afmaakt en tegelijk aangeven, dat je afziet van vervolgstappen als de schade is hersteld en alles naar tevredenheid (volgens offerte) is geïnstalleerd. Let hierbij op je taalgebruik, dat moet strak zijn. Alle overbodige woorden schrappen. Vermeld wel het bedrag, dat je terug wilt zien op je bankrekening.
2 klacht bij de Klussenier neerleggen, kopie van de eerste stap meesturen.
1 contract ontbinden op basis van wanprestatie, tenzij deze klusjesman voor datum x de klus afmaakt en tegelijk aangeven, dat je afziet van vervolgstappen als de schade is hersteld en alles naar tevredenheid (volgens offerte) is geïnstalleerd. Let hierbij op je taalgebruik, dat moet strak zijn. Alle overbodige woorden schrappen. Vermeld wel het bedrag, dat je terug wilt zien op je bankrekening.
2 klacht bij de Klussenier neerleggen, kopie van de eerste stap meesturen.
-
- Berichten: 3452
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: De Klussenier: reageert niet meer na schade
Dat maakt u correct op maar deze reacties kunt u beter niet serieus nemen en negeren. Het beste kunt u het advies van Jablan hierboven opvolgen.