Huiskamer
Re: Huiskamer
Wat een kortzichtigheid en minachting voor mensen die hier wel baat bij hebben.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Graag gedaan.Lady1234 schreef: ↑04 mei 2021 19:23Heeft helemaal niets met gebrek aan empathie, tact of inlevingsvermogen te maken.
Prima als iemand hulp krijgt bij problemen. Maar een boek maken van zijn levensverhaal waar dan interventies op plaatsvinden? Onzinnig.
Maar dank u voor uw wensen, tamelijk hufterig om zo maar te zeggen.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Het is een nieuwe therapie. Niet iedereen is in staat zich verbaal goed uit te drukken, alleen maar goed dat wordt gekeken naar andere methoden, die meer bieden dan gesprekken.
Ik denk dat zo'n boek maken mensen helpt om hun leven te overzien en aan de hand daarvan weer verder te gaan zonder eerder gemaakte vergissingen te herhalen. Mij lijkt het een praktische, doelgerichte aanpak, die best kan helpen het aantal draaideurpatiënten omlaag te krijgen.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Niet goed zich verbaal kunnen uitdrukken en dan wel in staat zijn een boek over je leven te maken?
Makkie voor de behandelaar, lees maar in uw boek wat er fout gegaan is. Hoeft die niet de moeite te doen een goed gesprek te voeren.
Makkie voor de behandelaar, lees maar in uw boek wat er fout gegaan is. Hoeft die niet de moeite te doen een goed gesprek te voeren.
Lady, je bevestigt hier -of je dat nu beseft of niet- evident het punt van @Jablan. Ik ben het volkomen met hem eens.
Meiklokje
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
Fotoboek?
-
Maar ook vers is het een goede combinatie.
-
Ben het hartgrondig met je eens Jablan.Jablan schreef: ↑04 mei 2021 19:17Kwam dit tegen bij de oproep naar onderzoek voor levensverhaalinterventie:Echt, dit soort reacties is zo waanzinnig hufterig, dat ik al blij ben dat iemand anders op de meldknop heeft gedrukt. En dan nog 'vind ik leuk' eronder van de andere twee. Gefeliciteerd met het totale gebrek aan empathie, tact, inlevingsvermogen. Ik hoop, dat jullie stuk voor stuk nog wat ingrijpends meemaken en dan zelf hulp nodig hebben.
moest het even kwijt
Zhadum
, Jablan
en J. Deltoer
vinden dit leuk
De eerste twee vragen heb ik gisteren al in het Coronatopic beantwoord. Waar onze jongen mee zit, staat los van Corona.
Hij is afgeschermd opgevoed volgens de letterlijke interpretatie van de Bijbel. Homoseksualiteit is een zonde en deze opvatting zorgde voor een schuldgevoel over wat hij is. Het gedwongen afscheid van zijn echte familie was een traumatische ervaring.
Therapie was en is een slecht idee. Hij is intelligent genoeg om zelf manieren te vinden ermee om te gaan en de wachtlijsten voor een professional zijn lang.
Contact met leeftijdgenoten doen hem en de anderen goed. Zijn andere vrienden en klasgenoten zorgen ervoor, dat het schuldgevoel wordt omgezet in trots en dat hij zijn eigen familie met andere ogen ziet.
Voor ons is dit een goede reden soepel met alle regels en adviezen om te gaan.
Mooi toch, en ook redelijk veilig gezien het feit dat hij al corona gehad heeft. En de huidige gang van zaken en omgeving, om zo maar te zeggen, helpt hopelijk om stoornissen op een afstand te houden.
Dank je. Stoornissen maken wij ons niet zo veel zorgen over, meer over de pogingen vanuit zijn oude omgeving om hem terug te halen.
Voor de rest proberen alles zo normaal mogelijk te maken. Hij is op de leeftijd, waarop vrienden (vriendinnen) belangrijker worden dan de ouders. Hoe meer dat kan, hoe breder zijn basis wordt.
Voor de rest proberen alles zo normaal mogelijk te maken. Hij is op de leeftijd, waarop vrienden (vriendinnen) belangrijker worden dan de ouders. Hoe meer dat kan, hoe breder zijn basis wordt.
Het is juist vanuit mijn ingrijpende ervaringen dat ik een enorme walging jegens de hele psychologie heb. Ze kunnen letterlijk en figuurlijk NIETS en praten en schrijven wat af. Kost de overheid klauwen met geld, en ze verzinnen zelf problemen om maar het budget omhoog te pompen. En natuurlijk mag ook jij een mening hebben, maar een drogreden is niet geldig. Terug naar af, en bedenk een echte mening.. Gefeliciteerd met het totale gebrek aan empathie, tact, inlevingsvermogen. Ik hoop, dat jullie stuk voor stuk nog wat ingrijpends meemaken en dan zelf hulp nodig hebben.
Zo wordt er veel duidelijk.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Heel spijtig dat uw ervaring met een of enkele psychologen zo ongunstig is. Ik heb er begrip voor dat die ervaring uw houding jegens "de hele psychlogie" kleurt, maar dat maakt uw oordeel niet universeel waar.
Het tweede deel is in tegenspraak met het eerste.
Alle zorg is duur, ook psychologische zorg. Dat psychlogen als regel zelf problemen verzinnen om meer te verdienen geloof ik niet. Het komt ongetwijfeld voor, ook onder psychlogen zitten rotte appels en kwakzalvers, maar schering en inslag is het, volgens mij, beslist niet
Ik hoop dat u uw eigen aansporing ter harte neemt.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Ik heb al vaker gezegd dat ik er voor mezelf juist heel veel aan heb gehad. Dus iedere ervaring is weer anders.
-
Ik ken ze ook, de hulpverleners en psychologen die er vooral zijn voor hun eigen glorie en poen, en ja, er gaat nog steeds teveel overheidsgeld door het putje. Dan nog wordt er heel veel goed werk gedaan en hebben we de (goede) hulpverleners keihard nodig.
Moneyman
vindt dit leuk
Ik vond je reactie bij een onderzoeksoproep op de verkeerde plek. Mijn mening heb ik al eerder in een ander GGZ-onderwerp gegeven. Zoals alles nu is georganiseerd, is de GGZ prima voor enkelvoudige, snel te diagnosticeren problemen, maar zodra het complexer wordt, staan alle voorschriften een goede behandeling in de weg. Dat laatste levert draaideurpatiënten op en kost meer dan het oplevert.Revoked schreef: ↑05 mei 2021 22:42Het is juist vanuit mijn ingrijpende ervaringen dat ik een enorme walging jegens de hele psychologie heb. Ze kunnen letterlijk en figuurlijk NIETS en praten en schrijven wat af. Kost de overheid klauwen met geld, en ze verzinnen zelf problemen om maar het budget omhoog te pompen. En natuurlijk mag ook jij een mening hebben, maar een drogreden is niet geldig. Terug naar af, en bedenk een echte mening.
Het andere issue heb ik toevallig hierboven meegenomen: de wachtlijsten. Zelfs wanneer mensen gedwongen zouden moeten worden opgenomen, omdat ze een acuut gevaar voor zichzelf of anderen zijn, is er een wachtlijst van meerdere weken tot enkele maanden. Of in het geval van onze jongen: zou hij een therapie hebben gewild, dan was de wachtlijst rond de twee jaar.
Het hangt er sterk vanaf hoe je zelf in het leven staat of je de GGZ vreselijk, erg, vervelend, goed, mooi of geweldig vindt.
Dat is in ieder geval niet op elke school het geval, heb ik vandaag uit betrouwbare bron vernomen.
Goede morgen beste mensen van het forum.
Ik ben op zoek naar een Smartwatch voor mijn dochter van 9 jaar.
Ze wil er graag 1 hebben.
Ik heb er totaal geen verstand en ervaring mee.
Wie kan mij een beetje helpen.
Ik ben op zoek naar een Smartwatch voor mijn dochter van 9 jaar.
Ze wil er graag 1 hebben.
Ik heb er totaal geen verstand en ervaring mee.
Wie kan mij een beetje helpen.
Kun je je dochter niet in de wacht houden 'als je tien wordt, dan krijg je een smartphone'. Die kan nog veel meer dan een smartwatch.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Hoe doet die school dat met éénoudergezinnen of met kinderen, waarvan de vader of moeder al is overleden?
Overdreven politieke correctheid. Geef dit maar op je werk terug aan die ouders. Komt uit een mannenhuishouding
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Hoe doet die school dat met éénoudergezinnen of met kinderen, waarvan de vader of moeder al is overleden?
Erthanax
vindt dit leuk