Weet wel dat er een groot verschil is , maar degene die ik citeerde melde dat alles uit China rommel was en maakte deze specificatie pas later.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Moneyman
vindt dit leuk
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Ach ja, een CE keurmerk zegt eigenlijk ook vrij weinig. Er is namelijk wel een test aan verbonden, maar in veel gevallen niet verplicht deze uit te laten voeren en dus mag een fabrikant er zelf gewoon CE op plakken.
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Dat mag een fabrikant dus niet.
Maar CE keur houdt slechts in dat het aan bepaalde Europese eisen voldoet.
Maar CE keur houdt slechts in dat het aan bepaalde Europese eisen voldoet.
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Nou ja, er is geen controle op. Dat gebeurt pas als er problemen zijn.
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
CE betekend China Export, dit is geen Europees keurmerk. CE wordt door veel Chineese bedrijven gebruikt om export artikelen aan te duiden. Dit geeft verwarring bij het Europese keurmerk.
Bob Schurkjens
en Justmeagain
vinden dit leuk
-
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
CE is Conformite Europeeenne, geldig binnen de EU en nog een paar Europese landen. En de Chinezen hebben ter verwarring en vermaak de letters een eigen betekenis gegeven voor hun eigen export. Chinezen maken alles na, zelfs het "keur"merk
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Op deze Wikipedia-pagina wordt het verschil tussen de beide logo's duidelijk gemaakt.
Ik vind het ronduit schandelijk dat China heel bewust deze verwarring zaait.
Ik vind het ronduit schandelijk dat China heel bewust deze verwarring zaait.
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Hun Europese hoofdkantoor staat in Amsterdam.NeoDutchio schreef: ↑05 apr 2021 12:16Wish is een Chinese website, geen wonder dat je spullen uit China krijgt. Gelukkig wordt de consument aan alle kanten beschermd, dus simpelweg even een deurwaarder op zijn fietsje naar China laten gaan en alles komt goed.
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
ik wacht al meer dan een half jaar op een terugstorting voor een defect item. Op geen enkele manier contact te krijgen, alleen chatrobot. Mijn advies: nooit vooraf betalen, dat was mijn fout. Ze hebben een schimmige constructie met Klarna Bank waardoor ze elkaar de schuld kunnen geven.
Advertenties zijn misleidend, naar mijn idee niet Europees getoetst, Ze verkopen dure artikelen met als motief dat er 90% korting op zit.
Advertenties zijn misleidend, naar mijn idee niet Europees getoetst, Ze verkopen dure artikelen met als motief dat er 90% korting op zit.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2021 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast door moderator
Reden: Aangepast door moderator
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
En daar viel u dus voor, voor die korting.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Dat geen een normaal bedrijf 90% korting geeft. Dus dan moet je nog eens achter je oren krabben of je niet getild wordt. En dat word je dan ook.Teunbosseman schreef: ↑14 mei 2021 23:39Ook al zou dat zijn, wat dan nog ? Wat wil je nu precies zeggen ?
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Lady1234 schreef: ↑15 mei 2021 00:01Dat geen een normaal bedrijf 90% korting geeft. Dus dan moet je nog eens achter je oren krabben of je niet getild wordt. En dat word je dan ook.Teunbosseman schreef: ↑14 mei 2021 23:39Ook al zou dat zijn, wat dan nog ? Wat wil je nu precies zeggen ?
Ach je ziet dagelijks winkels uitverkoop, faillisement verkoop, leeg verkoop etc etc etc aanbieden met dit soort kortingen. Velen trappen daar niet in, sommige wel.
Op dit soort staat niets anders dan torenhoge kortingen.
Ik koop al jaren bij Wish, Ebay, Ali en voel mij niet echt getild als er 90% korting wordt gegeven. Gewoon door de kortingen heen kijken en logisch nadenken.
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Bij Wish is het geen uitverkoop, faillissementsverkoop, of leegverkoop.
Het gaat me om deze zin.
“Ze verkopen dure artikelen met als motief dat er 90% korting op zit”.
Het zijn uiteraard geen dure artikelen en de korting is nep. Dus moet je niet raar opkijken dat je rommel voor die 10% krijgt.
Het gaat me om deze zin.
“Ze verkopen dure artikelen met als motief dat er 90% korting op zit”.
Het zijn uiteraard geen dure artikelen en de korting is nep. Dus moet je niet raar opkijken dat je rommel voor die 10% krijgt.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Lady1234 schreef: ↑15 mei 2021 10:31Bij Wish is het geen uitverkoop, faillissementsverkoop, of leegverkoop.
Het gaat me om deze zin.
“Ze verkopen dure artikelen met als motief dat er 90% korting op zit”.
Het zijn uiteraard geen dure artikelen en de korting is nep. Dus moet je niet raar opkijken dat je rommel voor die 10% krijgt.
Wish heeft ook uitverkoop en leegverkoop hoor. Krijg bijna dagelijks berichten hierover. Heb jij uberhaupt wel ervaring met dit soort sites of roep je maar wat ?
Deze sites hebben ook duurdere artikelen maar die zijn veelal niet interesant ivm douane, invoer, btw.
Nogmaals, ik koop al jaren via deze kanalen en een enkele keer ook duurdere artikele welke ik NL nog vele malen duurder zijn.
Ik kijk niet eens naar de korting, alleen naar de eindprijs en eventuele verzendkosten.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
ik wilde mijn reactie wijzigen in dat ik het uiteraard mee eens ben dat er bootlegs worden verkocht, soms lijkt het sprekend op het origineel, maar ook heel vaak lijkt het nergens op. En waar ik me heel druk over kan maken is dat ze foto's van het origineel kopieren of handleidingen en je dan de indruk geven dat wat je koopt ditzelfde product zal zijn. Dat gebeurt niet alleen op Chinese websites, maar ook lokaal. Het beste voorbeeld wat ik kan geven zijn lovedolls. Ze gappen de foto's van het origineel, wekken de indruk dat je dit origineel gaat krijgen, en vervolgens kun je een slechte imitatie ontvangen of een nauwelijks van echt te onderscheiden namaak wat je nooit zult ontdekken of pas heel laat achter komt.
Toch zijn er genoeg eigen gemaakte producten en naamloze producten. Wat ik zeggen wilde is dat nachtprojectors van 20 EUR kwalitatief even goed waren als de nachtprojectors van 80 EUR van big brand bedrijven. Bleek dezelfde onderdelen te bevatten die ook in China werden vervaardigd, het moet ook ergens vandaan komen.
Toch zijn er genoeg eigen gemaakte producten en naamloze producten. Wat ik zeggen wilde is dat nachtprojectors van 20 EUR kwalitatief even goed waren als de nachtprojectors van 80 EUR van big brand bedrijven. Bleek dezelfde onderdelen te bevatten die ook in China werden vervaardigd, het moet ook ergens vandaan komen.
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Lokaal zal het niet zovaak voorkomen. Nederlandse winkels hebben zich te houden aan de wet. Mochten zij dus iets anders aanbieden dan dat er geleverd wordt kan je daar dus makkelijk een zaak van maken.Vladdermuis schreef: ↑28 mei 2021 00:39Dat gebeurt niet alleen op Chinese websites, maar ook lokaal. Het beste voorbeeld wat ik kan geven zijn lovedolls. Ze gappen de foto's van het origineel, wekken de indruk dat je dit origineel gaat krijgen, en vervolgens kun je een slechte imitatie ontvangen of een nauwelijks van echt te onderscheiden namaak wat je nooit zult ontdekken of pas heel laat achter komt.
Wie wel het trucje uithalen zijn dropshippers. Ook Chinese bedrijven hebben wel eens een .nl extensie waardoor het lijkt dat u bij een Nederlandse winkel koopt.
Door het simpel bekijken van de webshop weet je al of je genept wordt of niet. Wat zijn de adresgegevens, KVK en mailadres zijn als 3 simpele regels waarin dropshippers of Chinese bedrijven te herkennen zijn.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 jul 2016 18:24
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Koop nooit iets bij Wish. Sturen het verkeerde artikel. Terugsturen is een ramp, komt niet aan zeggen ze. Je krijgt mails van ze waar je niks mee kunt. Sturen je constant met een kluitje in het riet. En sturen Klarna op je af. Een grote boevenbende..Geld terug krijgen ....ho maar. Je kunt naar je geld fluiten.
Dus waarschuw iedereen. Niet bij Wish kopen!
Dus waarschuw iedereen. Niet bij Wish kopen!
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2021 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Capslock en uitroeptekens verwijderd
Reden: Capslock en uitroeptekens verwijderd
Catherine2010
vindt dit leuk
Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice
Kul. Bestel er al jaren en ontvang alles. Kwaliteit matig maar dat weet je .