LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
TIP :
haal even de achternaam uit de correspondentie
haal even de achternaam uit de correspondentie
Kurk1313
vindt dit leuk
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
De verjaringstermijn is twee jaar. De termijn begint te lopen op het moment dat u met de non-conformiteit bekent bent geworden en begint steeds weer opnieuw te lopen bij iedere aanmaning (van uw kant). Er is wel een absolute verjaringstermijn van 10 jaar bij goede trouw en 20 jaar bij kwade trouw. U kunt dus prima de tijd nemen om hier over na te denken. Ik raad wel af om hier erg lang over na te denken, omdat dit voor u zelf niet goed is.
Kurk1313
vindt dit leuk
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Logisch ook, en een terecht standpunt. Stop gewoon met energie stoppen in de partij waar je niet moet zijn.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Iedereen bedankt voor de adviezen en bijdrages. Ik stop ermee. Ik ga genieten van de leuke dingen van het leven. De gang naar de rechter gaat me te ver. Ik ga radar vragen deze zaak weg te halen, want dat kan ik blijkbaar zelf niet doen.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Waarom zou u dat weg laten halen? Kan een waarschuwing zijn voor anderen om goed te kijken waar men koopt.
16again
, alfatrion
, Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Ik ga toch contact opnemen met de geschillencommissie. In het thuiswinkel waarborg certificaat staat bij punt 5: Bij bol.com weet je precies wat je koopt. Maar dit toestel is Amerikaans, de garantie is maar 1 jaar. Op de site van bol.com staat 2 jaar.
Het toestel kan niet op een draadloze oplader. Dit had de verkoper m.i. moeten vermelden op de site van bol.com.
Ook heeft bol.com vanaf het begin aangegeven achter de verkoper te staan. Alleen omdat onze eigen sim kaart even in het toestel heeft gezeten. Ondanks alles wat ik aangeleverd heb.
Nooit heb ik antwoord gekregen waarom dit toestel geleverd wordt met Sim en beschadiging.
Er valt bol.com heel wat te verwijten.
Of toch verspilde energie?
Het toestel kan niet op een draadloze oplader. Dit had de verkoper m.i. moeten vermelden op de site van bol.com.
Ook heeft bol.com vanaf het begin aangegeven achter de verkoper te staan. Alleen omdat onze eigen sim kaart even in het toestel heeft gezeten. Ondanks alles wat ik aangeleverd heb.
Nooit heb ik antwoord gekregen waarom dit toestel geleverd wordt met Sim en beschadiging.
Er valt bol.com heel wat te verwijten.
Of toch verspilde energie?
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Principes kosten geld, je zit er schijnbaar mee in je maag en dus ja ik zou door gaan. Het toestel is duur genoeg.Kolkp00 schreef: ↑07 mei 2021 09:14Ik ga toch contact opnemen met de geschillencommissie. In het thuiswinkel waarborg certificaat staat bij punt 5: Bij bol.com weet je precies wat je koopt. Maar dit toestel is Amerikaans, de garantie is maar 1 jaar. Op de site van bol.com staat 2 jaar.
Het toestel kan niet op een draadloze oplader. Dit had de verkoper m.i. moeten vermelden op de site van bol.com.
Ook heeft bol.com vanaf het begin aangegeven achter de verkoper te staan. Alleen omdat onze eigen sim kaart even in het toestel heeft gezeten. Ondanks alles wat ik aangeleverd heb.
Nooit heb ik antwoord gekregen waarom dit toestel geleverd wordt met Sim en beschadiging.
Er valt bol.com heel wat te verwijten.
Of toch verspilde energie?
Maar ik zou Bol.com verder met rust laten en al mij pijlen richten op BEN.
Ben het met je eens dat Bol er niet beter op is geworden en lang de service niet bied die zij pretenderen. Wat dat betreft kunnen ze nog wat van Amzon en AliExpress leren.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Verspilde energie en geld.
Het is of de zaak laten rusten of tegen de verkoper in het verweer komen.
Het is of de zaak laten rusten of tegen de verkoper in het verweer komen.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Ik heb jullie advies nog even nodig. (zie onderstaande mail)
Dit staat in een mail van 19-04-2021.
u heeft een nieuw geseald,dus niet door ons gereseald,ongebruikt toestel gekregen,dit is te bewijzen aan de hand van de activatiedatum,namelijk tijdens uw bezit.
U mag een iphone natuurlijk testen als er naar uw mening geen schades of mankementen zijn voordat u deze in gebruik neemt.
Schades of mankementen voor gebruik dient u meteen door te geven,en zeker voordat u een simkaart insteekt,de telefoon activeerd en deze in gebruik neemt.
U mag de telefoon testen als alles in orde is,geen uiterlijke mankementen of schades zijn.
Bij het insteken,avtiveren en het in gebruik nemen van de toestel geeft u aan dat de toestel op moment van ingebruikname geen uiterlijke of of met het oog waarneembare schades of gebreken heeft,want anders zou u deze niet in gebruik nemen,maar meteen aan de bel trekken door contact op te nemen enuw geconstateerde schades of klachten doorgeven.
Zoals de comsumentenbond ook vermeld,u heeft garantie op defecten,heeft u defecten kunt u uw toestel bij apple,een apple servicepunt inleveren of naar ons sturen zodat wij uw toestel naar apple sturen.
Ook dan geld,garantie op defecten,niet met het oog waarneembare tekortkomingen,dus geen schades.
Wij proberen steeds uw naar ons gestuurde mails te beantwoorden,maar helaas bestaan deze mails steeds uit herhalingen en is er niets nieuws te vermelden.
Het spijt ons.
Ik probeer even een soort samenvatting voor mezelf te maken, van alles wat er geschreven en gemaild is.
Bovenstaande mail van Ben Telecom Leiden bv bevat in mijn ogen veel onjuistheden.
Jullie zouden mij helpen door ze even te benoemen.
S.v.p. niet, dat we onze Sim er in niet hadden moeten doen. Of gelijk hadden moeten bellen.
Dit is al eerder besproken.
De retour deal bij bol.com is nog 6 dagen geldig.
Ik heb nog een laatste mail naar Ben Telecom Leiden bv gestuurd met al mijn bevindingen.
Hier kan hij nog op reageren.
Dit staat in een mail van 19-04-2021.
u heeft een nieuw geseald,dus niet door ons gereseald,ongebruikt toestel gekregen,dit is te bewijzen aan de hand van de activatiedatum,namelijk tijdens uw bezit.
U mag een iphone natuurlijk testen als er naar uw mening geen schades of mankementen zijn voordat u deze in gebruik neemt.
Schades of mankementen voor gebruik dient u meteen door te geven,en zeker voordat u een simkaart insteekt,de telefoon activeerd en deze in gebruik neemt.
U mag de telefoon testen als alles in orde is,geen uiterlijke mankementen of schades zijn.
Bij het insteken,avtiveren en het in gebruik nemen van de toestel geeft u aan dat de toestel op moment van ingebruikname geen uiterlijke of of met het oog waarneembare schades of gebreken heeft,want anders zou u deze niet in gebruik nemen,maar meteen aan de bel trekken door contact op te nemen enuw geconstateerde schades of klachten doorgeven.
Zoals de comsumentenbond ook vermeld,u heeft garantie op defecten,heeft u defecten kunt u uw toestel bij apple,een apple servicepunt inleveren of naar ons sturen zodat wij uw toestel naar apple sturen.
Ook dan geld,garantie op defecten,niet met het oog waarneembare tekortkomingen,dus geen schades.
Wij proberen steeds uw naar ons gestuurde mails te beantwoorden,maar helaas bestaan deze mails steeds uit herhalingen en is er niets nieuws te vermelden.
Het spijt ons.
Ik probeer even een soort samenvatting voor mezelf te maken, van alles wat er geschreven en gemaild is.
Bovenstaande mail van Ben Telecom Leiden bv bevat in mijn ogen veel onjuistheden.
Jullie zouden mij helpen door ze even te benoemen.
S.v.p. niet, dat we onze Sim er in niet hadden moeten doen. Of gelijk hadden moeten bellen.
Dit is al eerder besproken.
De retour deal bij bol.com is nog 6 dagen geldig.
Ik heb nog een laatste mail naar Ben Telecom Leiden bv gestuurd met al mijn bevindingen.
Hier kan hij nog op reageren.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Mijn advies is om te gaan dagvaarden (gedaagde: Telecom Leiden B.V.) of de zaak te laten rusten.
-
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Ik heb even gekeken naar de voorwaarden van Ben Telecom Leiden en volgens mij voldoen deze niet aan de wet en zijn daarom niet van toepassing:
Verloren, gestolen of beschadigde pakketten
Wij zijn niet verantwoordelijk voor verloren, gestolen of beschadigde pakketten. Indien u een pakket of bepaalde onderdelen heeft besteld, zouden wij in zulke gevallen kunnen overwegen u een vervanging toe te sturen zonder enige extra kosten te berekenen. Echter, wij houden het recht voor om u de kosten door te berekenen voor de tweede verzending en/of voor een gedeelte van de kosten van de vervanging. Wij maken u er op attent dat de meeste apparaten die wij verzenden zijn verzekerd voor tenminste 200 euro ( € 200.00). Wij zullen ons uiterste best doen samen met u het onderzoek te houden naar de verloren, gestolen of beschadigde pakketten. Nogmaals, wij zijn op geen enkele wijze verantwoordelijk voor een dergelijke situatie.
Onopgeloste kwesties
Wij streven ernaar met elke klant op een professionele en rechtvaardige manier te werken en kwesties of misverstanden op te lossen. Echter, in het geval dat een kwestie niet opgelost kan worden tussen ons bedrijf en de klant, zal de kwestie moeten worden voorgelegd aan een gerechtshof in de EU.
Als ik de algemene voorwaarden en website bekijk dan houdt Ben telecom Leiden zich hoofdzakelijk bezig met het repareren van telefoontoestellen en is het verkopen van toestellen een nevenverdiensten.
Uit alles valt de conclusie te trekken dat het niet uit te sluiten is dan klant een refurbished exemplaar heeft ontvangen.
Ik zou iedereen willen aanraden om eens op de volgende pagina te kijken: https://partnerplatform.bol.com/nl/hulp ... n-bol-com/
Dit zijn de regels waaraan een verkoper bij Bol.com moet voldoen. Dit verklaart gelijk waarom zoveel bedrijven die via Bol.com verkopen heel moeilijk doen in het handhaven van de wettelijke rechten en het handhaven van het consumentenrecht. In feite stel Bol.com dat een verkoper wordt gestraft als deze klanten teveel gebruik laat maken van het consumentenrecht.
Verloren, gestolen of beschadigde pakketten
Wij zijn niet verantwoordelijk voor verloren, gestolen of beschadigde pakketten. Indien u een pakket of bepaalde onderdelen heeft besteld, zouden wij in zulke gevallen kunnen overwegen u een vervanging toe te sturen zonder enige extra kosten te berekenen. Echter, wij houden het recht voor om u de kosten door te berekenen voor de tweede verzending en/of voor een gedeelte van de kosten van de vervanging. Wij maken u er op attent dat de meeste apparaten die wij verzenden zijn verzekerd voor tenminste 200 euro ( € 200.00). Wij zullen ons uiterste best doen samen met u het onderzoek te houden naar de verloren, gestolen of beschadigde pakketten. Nogmaals, wij zijn op geen enkele wijze verantwoordelijk voor een dergelijke situatie.
Onopgeloste kwesties
Wij streven ernaar met elke klant op een professionele en rechtvaardige manier te werken en kwesties of misverstanden op te lossen. Echter, in het geval dat een kwestie niet opgelost kan worden tussen ons bedrijf en de klant, zal de kwestie moeten worden voorgelegd aan een gerechtshof in de EU.
Als ik de algemene voorwaarden en website bekijk dan houdt Ben telecom Leiden zich hoofdzakelijk bezig met het repareren van telefoontoestellen en is het verkopen van toestellen een nevenverdiensten.
Uit alles valt de conclusie te trekken dat het niet uit te sluiten is dan klant een refurbished exemplaar heeft ontvangen.
Ik zou iedereen willen aanraden om eens op de volgende pagina te kijken: https://partnerplatform.bol.com/nl/hulp ... n-bol-com/
Dit zijn de regels waaraan een verkoper bij Bol.com moet voldoen. Dit verklaart gelijk waarom zoveel bedrijven die via Bol.com verkopen heel moeilijk doen in het handhaven van de wettelijke rechten en het handhaven van het consumentenrecht. In feite stel Bol.com dat een verkoper wordt gestraft als deze klanten teveel gebruik laat maken van het consumentenrecht.
Kurk1313
vindt dit leuk
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Strikte regels, maar volgens mij niets mis mee.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Heeft overweging 13 van de Richtlijn je bovenstaans opvatting doen veranderen in de zin dat een handelaar ook iemand anders kan zijn dan de verkoper?
-
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Waar wordt dan het consumentenrecht ingeperkt?
-
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Wat dacht u van het beperken van het aantal annuleringen, teveel annuleringen door klanten levert strafpunten op. In de toekomst mogelijke strafpunten als er teveel producten retour komen. Dat zijn zaken waarop een ondernemer, in negatieve zin voor consumenten, op kan sturen om maar vooral zaken te kunnen blijven doen met Bol.com.
Het is niet voor niets dat het klachten regent over de verkopers die via het platform Bol.com verkopen. Als u dit forum een beetje gevolgd hebt dan weet u dat zelf ook en anders zou ik u adviseren om eens te kijken op de site van de consumentbond www.klachtenkompas.nl