Ik heb nummers toegevoegd.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑15 mei 2021 17:09Ik heb vandaag een oproep gekregen voor de vaccinatie. (1) Wat mij opvalt is het feit dat je maar 1 vaccin krijgt als je tot 6 maanden daarvoor positief bent getest op corona. Ik vind dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling en zal eraan bijdragen dat het vaccinatieprogramma niet correct zal plaatsvonden.
(2) Een positieve coronatest wil niet zeggen dat iemand ook daadwerkelijk corona gehad heeft. Daarvoor zijn de corona testen niet voor 100% betrouwbaar en kan daar dus geen beleid op worden gemaakt.
(3) Het enige waarmee een coronabesmetting kan worden aangetoond is testen op antistoffen. Dat gebeurt echter niet.
(4) Door dit vaccinatiebeleid lopen de burgers dus het risico dat mensen onvoldoende worden gevaccineerd en op termijn corona weer kan opvlammen en we daarmee wederom geconfronteerd gaan worden met vergaande coronamaatregelen. Ook nu geldt goedkoop is duurkoop.
(5) Volgens de overheidssite mag ik, als ik dat wil, kiezen voor 2 vaccins. Het is alleen de vraag hoeveel mensen dit weten en hiervoor ook kiezen. het merendeel zal zich houden aan de informatie zoals deze in de brief staat.
Ad 1: Momenteel is bewezen, dat de natuurlijke immuniteit na Covid19 tenminste 6 maanden aanhoudt. Bij deze mensen geeft de eerste prik al zo'n heftig effect, dat twee weken later de bescherming zelfs beter is dan bij de normale routine.
(En voor wie ons verhaal kent: wij hebben een hele stevige waarschuwing gekregen om de week na de prik vrij te plannen, omdat de kans levensgroot is, dat wij net zo erg last hebben van het vaccin als van het originele virus.)
Ad2: Je hebt testen en testen. De PCR-test geldt momenteel als heilige graal, moeder aller testen of hoe het wilt noemen. Als je bij een PCR-test positief test, dan is het virus op dat moment echt aantoonbaar aanwezig in het slijmvlies van neus en keel.
Ad3: Onjuist. Antistoffen bouw je op terwijl je ziek bent. Aan het begin van een besmetting heb je geen antistoffen, die heb je in voldoende mate zodra je je weer beter voelt.
Ad4: Het doel van de hele vaccinatiecampagne is juist van de beperkingen af te komen. In de toekomst blijft Corona onder ons, maar het zal zo weinig mensen nog treffen, dat er geen speciale maatregelen meer nodig zijn.
Ad5: Kan het zijn, dat jij in een doelgroep zit, die oorspronkelijk AstraZeneca zou krijgen? Momenteel valt er niets te kiezen, dan krijg je of Moderna of BionTech/Pfizer. Net wat op voorraad is.
Goh, je meent het. Waar heb jij dan de informatie gevonden, waar jij je mening op baseert?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑15 mei 2021 19:07Ik denk dat u heel wat informatie bent misgelopen de afgelopen maanden. Een beetje verdiepen in de materie zou geen kwaad kunnen. Op internet kunt u alle informatie vinden.