LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemde pop-up bij opstarten pc

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Vreemde pop-up bij opstarten pc

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste forumleden,

Bij het opstarten van mijn pc krijg ik ineens een pop-up te zien met de volgende melding:
Plaats een geschikt medium in station \Device\Harddisk2\DR3.

Op dat moment heb ik de keuze te kiezen voor annuleren, sluiten en opnieuw. Ik kies voor annuleren en het systeem start gewoon op. Weet iemand waar dit aan ligt?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Fenk.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Vreemde pop-up bij opstarten pc

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Ik heb er wel eens van gehoord, maar nog nooit meegemaakt...
Wat ik ervan begreep zou er na een installatie of zoiets een herstart moeten komen en zou hij de CDrom moeten lezen...

Ergens is dat dus fout gegaan, als je een CD in de drive doet zou hij het niet meer moeten geven. Ik weet echter niet of dat een tijdelijke oplossing is of een permanente.

Ik ga eens zoeken voor je...

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Vreemde pop-up bij opstarten pc

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Vraagje:
Weet je ook van welk programma deze waarschuwing afkomt? Soms komt het door een geinstalleerd programmatje zoals Skype of MSN, lees ik op verschillende plaatsen.

Als je weet welk programma het probleem is, dan kan je dat uitzetten.
uitzetten doe je door:
start -> uitvoeren -> vul in MSConfig en druk op OK
Zoek in het scherm wat zich opent het programma met de foutmelding en zet die uit, dan start hij niet meer automatisch op en ben je er vanaf. Ik vraag me enkel af hoe dat zo gekomen is of wat het is...

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: Vreemde pop-up bij opstarten pc

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste Michell Angelo,

Ik weet niet van welk programma het komt. Het wordt ook niet aangegeven. Ik heb gekeken in de logboeken van XP en de enige foutmelding die ik kon vinden is de volgende:

De AVG6 Kernel-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Het apparaat is niet klaar.

Ik heb een hele tijd geleden deze virusscanner op een externe hd van mijn pc gehad. Echter, hij deed erg raar. Misschien dat het daaraan kan liggen. Het progamma heb ik op een normale wijze gedeinstalleerd.

Alvast dank voor jouw reactie.

Met vriendelijke groet,

Fenk.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Vreemde pop-up bij opstarten pc

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Dat zou het best wel eens kunnen zijn. Ergens moet er nog iets van instaan in de opstartlijst. Misschien kan je hem daarvandaan halen met msconfig?

succes alvast...

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Vreemde pop-up bij opstarten pc

Ongelezen bericht door gsm-it »

Hallo Fenkie,

Het probleem is in elk geval niet ernstig en wordt door een applicatie veroorzaakt die nog ergens een bestandje verwacht op een disk die er niet meer is.

Een aantal mogelijkheden:

a) Eén of ander programma is ooit bezig geweest met \Device\Harddisk2\DR3. Het medium (CD of DVD), USB pen, Fotokamera of harde schijf is toen verwijderd nog voor het programma op de normale manier werd afgesloten.
Oplossing ingeval van verwijderbaar medium: doe het ding er bij het opstarten even in.
b) Van sommige verwijderde programma's kan het nodig zijn om zelf nog achtergelaten folders en bestanden uit C:\Program Files te verwijderen.
c) Gebruik even de "Tweaknow Regcleaner" om de registry op te schonen.

d) Dit gedrag is o.a. bekend van Quicktime.
Het programma QTTASK.EXE zou de dader kunnen zijn.
Oplossingen:
- Quicktime uit de opstartfolder verwijderen.
- QTTASK.EXE verwijderen (nadat Quicktime eerst gestopt is).
- Via Start, Uitvoeren, MSCONFIG starten: Verwijder in het tabblad opstarten alle V-tekens voor verdachte programma's en kijk wie verantwoordelijk is.

Groeten,
GSM

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: Vreemde pop-up bij opstarten pc

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste GSM IT,

Hartelijk dank voor jouw tips :lol: . Het is gelukt. Het lag aan mijn externe kaartlezer. Die bevatte stations E, F, G en H. En station E was vroeger mijn Externe HD (Wat nu H is). Op de een of andere manier is dat ineens veranderd. Ik heb de kaartlezer uitgeworpen, de pc opnieuw gestart en het probleem was er niet meer. Nogmaals mijn dank.

Met vriendelijke groet,

Fenkie.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Vreemde pop-up bij opstarten pc

Ongelezen bericht door gsm-it »

Oké, vr. groeten,

GSM

Gesloten