LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] unive cyberdekking
Re: unive cyberdekking
Dan is het inderdaad anders. Ik had uit dit topic begrepen dat het om een aparte dekking ging waarvoor je kunt kiezen, net als all riks, kostbaarheden e.d. Wat een hoop gedoe om niks.
Re: unive cyberdekking
Ook ik heb me verbaasd over deze extra dekking. Ik zit daar niet op te wachten omdat ik mijn zaakjes goed voor elkaar heb. En 1 euro per maand vragen voor een maximale dekking van slechts 2000 euro. Te gek voor woorden!!!. Waarom niet, zoals bij een reisverzekering waarbij je de opties kunt aanvinken die je extra wilt meeverzekeren. Ik ben teleurgesteld in Unive en hoop dat Radar dit aan de orde wil stellen.
Groet aan iedereen die dit leest,
Lex
Groet aan iedereen die dit leest,
Lex
Re: unive cyberdekking
Een inboedelverzekering is geen reisverzekering. Als het gedoe u stoort, mij zou het storen maar ik ben niet bij Unive verzekerd, zou ik mij oriënteren op een andere verzekeraar. En tijdig overstappen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 mei 2021 22:27
Re: unive cyberdekking
Ik heb vandaag bericht gekregen van mijn
huidige verzekeraar AON dat ik verplicht word cyberhulp in mijn inboedelverzekering op te nemen. Als ik daarmee niet akkoord ga, moet ik de verzekering opzeggen. Een vreemde gang van zaken naar mijn mening.
huidige verzekeraar AON dat ik verplicht word cyberhulp in mijn inboedelverzekering op te nemen. Als ik daarmee niet akkoord ga, moet ik de verzekering opzeggen. Een vreemde gang van zaken naar mijn mening.
Re: unive cyberdekking
Alle verzekeraars zullen deze voorwaarde implementeren. Helaas blijkt het nodig te zijn.
Re: unive cyberdekking
het is de manier van presenteren. de mail die ik kreeg sprak over een toevoeging waar ik niet om gevraagd had en dat ik daar iets voor moest betalen, en dat ik er niet onder uit kon. als ze het anders hadden omschreven zoals bijv; we zijn genoodzaakt de premie iets te verhogen vanwege inflatie en extra dekkingsopties, dan was het anders binnen gekomen.
maar nu gaat het echt om wij voegen iets toe, u moet daarvoor betalen en u kunt er niet onder uit, of deze dekking uitzetten. en dat is wat mij stokt.
even los van het feit dat ik deze dekking niet nodig heb, en ook niet denk nodig te hebben. een waardeloze toevoeging is. en nog onzeker hoeveel extra ik ga betalen per maand/wat de premie is.
ik vind nog steeds dat het tegen de vrije wil ingaat, keuzevrijheid en ongepast. want slimme marketing neemt de gok dat mensen niet weglopen voor zon klein bedrag en genereert nu wel extra inkomsten.
ik ben nog steeds niet zeker of bij unive blijf, puur vanweg hun aanname en gok, mentaliteit.
maar nu gaat het echt om wij voegen iets toe, u moet daarvoor betalen en u kunt er niet onder uit, of deze dekking uitzetten. en dat is wat mij stokt.
even los van het feit dat ik deze dekking niet nodig heb, en ook niet denk nodig te hebben. een waardeloze toevoeging is. en nog onzeker hoeveel extra ik ga betalen per maand/wat de premie is.
ik vind nog steeds dat het tegen de vrije wil ingaat, keuzevrijheid en ongepast. want slimme marketing neemt de gok dat mensen niet weglopen voor zon klein bedrag en genereert nu wel extra inkomsten.
ik ben nog steeds niet zeker of bij unive blijf, puur vanweg hun aanname en gok, mentaliteit.
Re: unive cyberdekking
nee, en bijzonder dat jij niet snapt wat ik nou zeg. je hebt gelijk, ze vertellen me precies hoe het zit, maar dat was niet de clue, het is wel een conclusie, maar niet wat ik zeg/bedoel.
probeer (zonder boos of aangevallen te voelen) nou eens het anders te lezen en te begrijpen. ik mis net ff begrip in je comment, het is wel een goede conclusie, maar inhoudelijk begripvolloos. je mist net ff de clue. kom je er niet uit help ik je het te zien aan de hand van een voorbeeld verhaaltje, maar eerst kijken of je anders kan lezen/denken.
dus de vraag is aan jou nu; wat is wel de reden wat mij stokt als dat wat jij zegt het niet is.
probeer (zonder boos of aangevallen te voelen) nou eens het anders te lezen en te begrijpen. ik mis net ff begrip in je comment, het is wel een goede conclusie, maar inhoudelijk begripvolloos. je mist net ff de clue. kom je er niet uit help ik je het te zien aan de hand van een voorbeeld verhaaltje, maar eerst kijken of je anders kan lezen/denken.
dus de vraag is aan jou nu; wat is wel de reden wat mij stokt als dat wat jij zegt het niet is.
Re: unive cyberdekking
Feitelijk is dat precies hoe jij naar de boodschap van je verzekeraar lijkt. Als jij nou daarmee doet wat je nu aan mij vraagt, is het topic gelijk opgelost.
Re: unive cyberdekking
klopt, half, en heb al wat aangepast in mijn denken, maar heeft nog niet compleet mijn mening veranderd.
bal terug, wat is het antwoord op mijn vraag aan jou.
bal terug, wat is het antwoord op mijn vraag aan jou.
Re: unive cyberdekking
Mijn mening verandert niet. Ik vind dat een verzekeraar vooral duidelijk moet communiceren, en geen rekening kan en moet houden met de individuele, diverse emoties van de lezer. De communicatie moet vooral duidelijk zijn. En dat is het.
Re: unive cyberdekking
de communicatie is helder.
dat is ook niet wat mij stokt.
wat is wat mij stokt?
jouw mening hoef ik niet te veranderen, wel wat je leest, concludeert, denkt waar het over gaat en dan bijzonder vind.
mijn gevoelens gaan over wat? en wat zijn de consequenties? en wat zijn voorbeelden van pakketuitbreidingen die plaats kunnen vinden?
wat is de betekenis van pakketuitbreiding? en wat is het verschil met de noemer als bijv. een wa verzekering? autoverzekering? reisverzekering? cyberhulpverzekering? zorgverzekering?
en is dat dan duidelijk communiceren? duidelijk is wel dat er iets veranderd, en duidelijk is wel dat datgene mij extra kosten oplevert welke ik niet gebruik of wens. dus waar ligt de grens en wat een verzekeraar mag/kan doen? en waarom is het duidelijk dat er iets veranderd maar nog niet wat het kost?
een wa kan ik aanvinken, voor kiezen. etc.
dus wat stokt mij?
uiteraard kan ik kiezen om ergens anders heen te gaan, maar wat is daarvoor nodig? een handeling.. uitzoeken.. tijd... terwijl ik tevreden ben. natuurlijk een optie, en wellicht ook wat ik ga doen.
dat is ook niet wat mij stokt.
wat is wat mij stokt?
jouw mening hoef ik niet te veranderen, wel wat je leest, concludeert, denkt waar het over gaat en dan bijzonder vind.
mijn gevoelens gaan over wat? en wat zijn de consequenties? en wat zijn voorbeelden van pakketuitbreidingen die plaats kunnen vinden?
wat is de betekenis van pakketuitbreiding? en wat is het verschil met de noemer als bijv. een wa verzekering? autoverzekering? reisverzekering? cyberhulpverzekering? zorgverzekering?
en is dat dan duidelijk communiceren? duidelijk is wel dat er iets veranderd, en duidelijk is wel dat datgene mij extra kosten oplevert welke ik niet gebruik of wens. dus waar ligt de grens en wat een verzekeraar mag/kan doen? en waarom is het duidelijk dat er iets veranderd maar nog niet wat het kost?
een wa kan ik aanvinken, voor kiezen. etc.
dus wat stokt mij?
uiteraard kan ik kiezen om ergens anders heen te gaan, maar wat is daarvoor nodig? een handeling.. uitzoeken.. tijd... terwijl ik tevreden ben. natuurlijk een optie, en wellicht ook wat ik ga doen.
-
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: unive cyberdekking
Peacer, laat het zitten. Je krijgt de verzekeraar niet op een andere mening net zo min als dat het lukt om met mone..xxx bepaalde forumleden te discussieren.
Re: unive cyberdekking
ja idd.. koste me niets hoor, dacht leuk de discussie laait weer op, ik spring er weer in.
vind het op zich wel ok om te kijken of je mensen anders kan laten denken, andere blik geven.
anyway, inhoudelijk, benieuwd wat de premie word.. en dan kijken of ik de moeite neem ergens anders mijn pakketen onder te brengen. we zien het eind december.
vind het op zich wel ok om te kijken of je mensen anders kan laten denken, andere blik geven.
anyway, inhoudelijk, benieuwd wat de premie word.. en dan kijken of ik de moeite neem ergens anders mijn pakketen onder te brengen. we zien het eind december.
Re: unive cyberdekking
Eind december bent u dus al te laat met zien. Maar goed, misschien kunt u die verzekeringen opzeggen met een maand opzegtermijn.
Re: unive cyberdekking
ok, eind december was uit mijn duim... een maand van te voren word de premie bekend, excuus.
Tot de verlengingsdatum in 2022 betaalt u hiervoor geen premie
Na de verlengingsdatum van uw schadeverzekering(en) in 2022 gaat uw premie door deze uitbreiding omhoog. Het gaat in de meeste gevallen om ongeveer € 0,80 tot € 2 per maand. Een maand voor de verlengingsdatum in 2022 informeren wij u over de precieze premie.
Tot de verlengingsdatum in 2022 betaalt u hiervoor geen premie
Na de verlengingsdatum van uw schadeverzekering(en) in 2022 gaat uw premie door deze uitbreiding omhoog. Het gaat in de meeste gevallen om ongeveer € 0,80 tot € 2 per maand. Een maand voor de verlengingsdatum in 2022 informeren wij u over de precieze premie.
Re: unive cyberdekking
hoop dus niet dat eigenlijk je niet genoeg tijd krijgt en dat dan een gijzelingssituatie krijgt/word...
het is nog niet over... lol. wel duidelijk gecommuniceerd dat dan weer wel.
het is nog niet over... lol. wel duidelijk gecommuniceerd dat dan weer wel.
Re: unive cyberdekking
Man doe niet zo dwaas met uw gijzelingssituatie. Zoek een andere verzekeraar naar uw zin en zeg tijdig op.
kuklos
vindt dit leuk
Re: unive cyberdekking
dat was een grapje, refereert naar mijn startopmerking... srry.. had ik erbij moeten zetten, of een smiley... hoe dwaas om er vanuit te gaan at iemand dat dan wel door heeft. vervloekte imperfectie. verdraaid.