Erthanax schreef: ↑26 mei 2021 23:57
NeoDutchio,
U heeft begrip voor FFF. Wat vindt u van de ervaring van WZZ; vindt u dit een nette gang van zaken?
Nee, ik heb geen begrip voor FFF (stop gewoon met dat in mijn schoenen te schuiven), ik snap de beweegreden waarom ze het in het filiaal willen regelen en niet centraal. En dat staat compleet los van de oplossing van het probleem, namelijk de compensatie. Ik ben de tel kwijt geraakt hoe vaak ik dat al gezegd heb, waarom wordt dat niet gelezen?
Er spelen verschillende zaken. Schijnbaar is er een inventarisatie gedaan bij de klanten die konden aangeven wat voor compensatie ze wilde hebben. Daarop is besloten om de afwerking daarvan neer te leggen bij de filialen. Reden is dat er persoonlijk contact is en dit op elk moment van de openingsuren kan gebeuren. Zowel bij de balie als bij de medewerkers op andere tijden. Dat idee begrijp ik, je kan immers nu meer mensen helpen in minder uren. De waarschuwing die er kwam was om nu niet meteen met z’n allen in de rij te gaan staan, er is tijd genoeg om de compensatie te regelen. Tot zo ver nog niets geks.
Bij WZZ gaat het fout. Dat de balie niet bemand is kan ik niet uithalen dat dit een landelijk probleem is of dat dit dagelijks is. Ook de dag dat WZZ daar heen is gegaan is niet duidelijk. Als WZZ meteen op de eerste dag na heropening aan de balie stond, dan kan het zijn dat het organisatorisch nog niet op orde was. Als er een week verstreken is en WZZ stond daar, dan is het niet netjes.
De inhoud van de compensaties hoeven we echt niet meer over te discussiëren. Feit is en blijft dat geld terug altijd tot de opties moet behoren. En als FFF vooraf heeft aangegeven dat langer sporten ook tot de mogelijkheden behoort, dan moeten ze dat niet terug trekken. Wat dat betreft sta ik dus totaal niet achter FFF.
Wat de reden is weet niemand van ons. Gaat het organisatorisch mis? Gaat het in een aantal filialen mis? Is de uitleg naar de filialen niet duidelijk genoeg geweest? Of is het een bewuste aktie? Feit blijft dat niemand dat van ons weet, maar dat er wel automatisch van uit wordt gegaan dat het om een bewuste actie gaat. Er gaat een hoop fout nu, niet alleen bij FFF. Weet dat we in de nasleep zitten van een rare tijd. Niet iedereen springt daar even handig op in. Geef dan iemand ook even de ruimte om een fout te maken en om die fout op te lossen. En mocht het geen fout zijn maar een bewuste keuze om eerst een wordt voor te houden en deze snel weg te trekken, dan is er nog tijd genoeg om zelfs een juridisch traject op te starten. Daarin ben ik echt nog niet veranderd, bedrijven die niet willen zullen wel moeten.