Jablan schreef: ↑16 jun 2021 21:43
Je vriend is duidelijk geen klant/opdrachtgever op mijn werk.
Zijn mening vind ik prima, want als de eigenaar deze houding heeft, beginnen mensen met een andere achtergrond al bij voorbaat op achterstand. Dat maakt de selectie erg eenvoudig en leidt op de lange termijn ertoe, dat hij alleen nog in het putje van de arbeidsmarkt zijn mensen zal vinden.
Sylvana strijdt tegen een ander soort racisme, dat van de vooroordelen en blikvernauwing. Om het bij een veiligheidsdienst te houden: tot op de dag van vandaag heeft geen enkele politieagent mij kunnen uitleggen waarom tijdens een controle iemand met een 'normale' achternaam direct mag passeren en iemand met een minder gebruikelijke achternaam eerst door alle systemen wordt getrokken. Zo'n selectie tijdens een controle is ook een vorm van racisme. Of je controleert iedereen goed of je controleert niet, zo simpel en zo zwart-wit zou het moeten zijn.
Het is niet nieuw en van alle tijden en landen.
Toen wij ruim 20 jaar geleden regelmatig per auto ned-frankrijk en vice versa reden waren er vooral aan de franse grens regelmatig controle`s.
Als er in het rijtje auto`s voor of achter mij geen gekleurde medemensen waren,was ik de pineut voor algehele controle,en die ging soms tot in je binnenzak.
Want,ja,Hollandais en ook nog lang haar,dat was toch wel aardig verdacht.
Als we de kinderen bij ons hadden bleef het meestal bij paspoort controle.
Raar maar waar,was soms blij met gekleurde mensen in de auto achter ons.