Gratis levenslang lidmaatschap van D66 én GL.arvandongen schreef: ↑25 jun 2021 23:51Wat stel je voor als beloning voor het inleveren van e-bikes? € 10 ,- per maand?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Gratis levenslang lidmaatschap van D66 én GL.arvandongen schreef: ↑25 jun 2021 23:51Wat stel je voor als beloning voor het inleveren van e-bikes? € 10 ,- per maand?
Om jou aan de hand van praktijkvoorbeelden aan te tonen waarom jouw suggestie zo absurd is.
Wat is de definitie van mensen die wel met het ov kunnen maar daar gewoon geen zin in hebben? Voor mij is het niet per definitie onmogelijk om met het ov naar het werk te gaan, maar in de praktijk zou het wel zeer onhandig zijn, omdat ik dan een paar uur onderweg zou zijn.Ik heb het over mensen die WEL met het OV kunnen maar daar gewoon geen zin in hebben.
Ik zie niet in op wat voor manier het ov obesitas tegen zou gaan. Fietsen of lopen laat mensen afvallen, stil zitten in het ov niet.Gek hè, die toenemende obesitas....en dat er steeds meer kinderen in de grote steden wonen met astmatische klachten; is dat gewoon jammer dan?
Hier hebben we P&R plaatsen. Werkt ook prima. Carpoolstroken zijn lang geleden al geprobeerd, maar een echt succes was het niet. Blijkens het artikel in Trouw waren er zelfs zo weinig auto's met drie inzittenden dat overwogen werd om de strook ook open te stellen voor auto's met twee inzittenden.
Kanttekeningen:D34M0N schreef: ↑26 jun 2021 03:47Overigens zijn er wel degelijk dingen die de overheid kan doen om vervuiling effectief tegen te gaan:
- BPM afschaffen. Auto's worden steeds efficiënter en minder vervuilend. De BPM zorgt ervoor dat mensen in Nederland gestraft worden voor het kopen van een nieuwe auto. Dat zorgt ervoor dat in Nederland minder nieuwe auto's gekocht worden en meer 2e hands auto's worden geïmporteerd uit andere landen. Dus terwijl het wagenpark in de omliggende landen steeds efficiënter en minder vervuilend wordt, gebeurt in Nederland het tegengestelde: https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... r-gestegen
Echt rijken blijven heus wel kopen.juliomariner schreef: ↑26 jun 2021 08:31degene die de echt grote autos kunnen kopen kijken echt niet op een paar duizend BPM meer. dit verhoogd alleen maar de status, hoe duurder hoe beter. er zal geen racemonster minder om verkocht worden.
Beste Betsy,Betsy10 schreef: ↑25 jun 2021 22:37Waarom gaat iedereen zo van zijn eigen situatie uit? Ik heb het over mensen die WEL met het OV kunnen maar daar gewoon geen zin in hebben.
Die zadelen hun kinderen ook op met het idee dat een rijbewijs halen onmisbaar is....allemaal toekomstige luchtvervuilertjes die helemaal afhankelijk zijn van auto's en e-bikes.
Gek hè, die toenemende obesitas....en dat er steeds meer kinderen in de grote steden wonen met astmatische klachten; is dat gewoon jammer dan?
Wat wil ik verbieden? Met belasting maatregelen sturen is wat ik beoog. De vervuiler betaalt behoort het credo te zijn.
Je wil gewoon verbieden. Jij weet ook dat veel SUV's kleine SUV's zijn, steeds meer SUV's hybride of zelfs elektrisch zijn en ook steeds zuiniger. Jouw plan komt gewoon neer op afgunst voor mensen die wel een SUV rijden. Of een sportieve auto, enkel en alleen omdat jij er niks mee hebt, zoals je in je eerste post al betoogde:16again schreef: ↑26 jun 2021 11:38Wat wil ik verbieden? Met belasting maatregelen sturen is wat ik beoog. De vervuiler betaalt behoort het credo te zijn.
Evident dat een SUV meer vervuilt. Dat zuig ik niet uit mijn duim:
https://nos.nl/artikel/2300999-de-suv-i ... -s-stijgen
Gewoon middels duurder maken wil je het verkapt verbieden.16again schreef: ↑25 jun 2021 14:10Wat ze wel zouden kunnen aanpakken: Wegenbelasting van flink vervuilende autos, zoals SUVs en racemonsters fors omhoog gooien. Goed voor het milieu, en ik heb doorgaans geen klik met de bestuurders van die voertuigen. En de subsidie voor electrisch rijden hoort bij kleine voertuigen uit te komen, niet bij de huidige slagschepen.
Dan heb je dit topic niet goed gelezen. De klacht over het OV ging slechts een zeer enkele keer over de prijs. Vooral over de:
Speciaal voor jou een nieuwsbericht waarin je kunt lezen dat het wagenpark in Nederland veel meer veroudert dan dat in de meeste andere landen in Europa: https://www.ing.nl/zakelijk/kennis-over ... ilend.html16again schreef: ↑26 jun 2021 07:33Kanttekeningen:
-de gemiddelde leeftijd van autos is in overal gestegen. Dit mede door corona: Onzekerheid, showroom dicht
-Uit milieu oogpunt is het ook goed om langer met een auto te doen, ipv deze snel naar de schroothoop te brengen. Het maken van een auto kost immers ook een berg CO2
-Je focus ligt nu op de gemiddelde leeftijd. Bij goedkopere nieuwe autos kan die inderdaad omlaag. Maar als die oude autotjes als 2e of 3e auto of voor zoon of dochter, in gebruik blijven, dan neemt het totale autobezit juist toe. Met bijbehorende grotere CO2 uitstoot.
Mijn insteek: Gooi de BPM maar fors omhoog voor grootste vervuilers, zoals de SUVs en racemonsters.
Carpoolstroken open stellen voor auto's met 2 inzittenden lijkt mij sowieso zinvoller dan een minimum van 3 personen aan te houden. Ik denk dat als het weer net zo druk wordt op de wegen als kort voor de coronacrisis, er best wel interesse zal zijn om gebruik te kunnen maken van een carpoolstrook. Lekker met z'n tweeën langs de files sjezen.witte angora schreef: ↑26 jun 2021 07:08Hier hebben we P&R plaatsen. Werkt ook prima. Carpoolstroken zijn lang geleden al geprobeerd, maar een echt succes was het niet. Blijkens het artikel in Trouw waren er zelfs zo weinig auto's met drie inzittenden dat overwogen werd om de strook ook open te stellen voor auto's met twee inzittenden.
Overigens kan ik het me nog wel herinneren. Echt heel druk was het inderdaad niet op die strook.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Carpoolstrook
https://www.trouw.nl/nieuws/carpoolstro ... ~b1f62312/
Ja, maar toch is dat niet waar. Gewoon helemaal niet waar. Juist goedkope oudere auto's zijn een groter probleem. Vergelijking: mijn ouders hebben een eerste generatie Outlander, een SUV. Het ding weegt een stuk meer dan mijn eerste generatie Ford Focus hatchback. Echter is die van mijn ouders net wat zuiniger dan mijn auto. Mijn ouders willen nu overstappen naar de Eclipse Cross, welke een hybride SUV, die is echt vele malen zuiniger dan mijn oude lichte Focus.