LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beetje kromme regels bij Bol.com
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 06 okt 2020 22:15
Beetje kromme regels bij Bol.com
Afgelopen maand wou ik een product terug sturen naar bol.com, maar helaas was ik net te laat. Het product was toch echt niet wat ik ervan verwacht had, maar 30+ dagen na ontvangst en dan mag je het niet terug sturen. Ik denk, ik chat even met ze want misschien begrijpen ze dat ik geen tijd heb gehad - maar helaas was ik te laat en konden ze niets voor me doen.
Vandaag kwam ik erachter dat een ander retour product nog niet was terug betaald. (Ja ik weet het, ik bestel er te vaak - maar is gewoon gemakkelijk (merendeel houd ik wel trouwens)). Ik zit hier al 5 werkdagen op te "wachten", dus ik denk ik chat weer even met ze. De medewerker kon mij vertellen dat vanwege de drukte het wel tot 10 werkdagen kon duren. Toen ik aangaf dat er toch echt binnen 3 werkdagen stond en niet 10, zei ze dat dit door de drukte kwam.
Raar dat "druk zijn" wel een goede reden voor hen is, maar als ik te druk ben is het mn eigen probleem. Er zijn belangrijkere dingen in de wereld, maar vond het wel krom. En ja, nu ben ik niet te druk om dit op radar te posten - ik weet het
Vandaag kwam ik erachter dat een ander retour product nog niet was terug betaald. (Ja ik weet het, ik bestel er te vaak - maar is gewoon gemakkelijk (merendeel houd ik wel trouwens)). Ik zit hier al 5 werkdagen op te "wachten", dus ik denk ik chat weer even met ze. De medewerker kon mij vertellen dat vanwege de drukte het wel tot 10 werkdagen kon duren. Toen ik aangaf dat er toch echt binnen 3 werkdagen stond en niet 10, zei ze dat dit door de drukte kwam.
Raar dat "druk zijn" wel een goede reden voor hen is, maar als ik te druk ben is het mn eigen probleem. Er zijn belangrijkere dingen in de wereld, maar vond het wel krom. En ja, nu ben ik niet te druk om dit op radar te posten - ik weet het
- sylvesterb
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Beste antwoord
Gekozen door dutchman2020
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
dutchman2020 schreef: ↑13 jul 2021 14:47Ik ga uit van hun eigen regels. Misschien is niet consequent een betere beschrijving dan.
En bij IDeal staat wel 3 dagen maar daarbij moet je zelf 10 dagen optellen. Dus volgens mij zijn ze heel consequent en helemaal conform hun eigen regels.Terugbetaling na retourneren
De uiterlijke terugbetaaltermijn verschilt per betaalmethode, maar je zou binnen 15 werkdagen nadat je je retour verstuurd hebt je geld terug moeten hebben. We hebben namelijk 10 werkdagen nodig voor je retourzending + maximaal 5 werkdagen voor de betaling.
Bron: https://www.bol.com/nl/nl/klantenservic ... rugbetalen
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
De regels zijn niet krom, ze worden alleen krom toegepast.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 06 okt 2020 22:15
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Tomato, tomato - je begrijpt in ieder geval wat ik bedoel
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Wettelijk geldt er een herroepingstijd van 14 dagen, die 30 dagen die Bol hanteert is dus al heel netjes te noemen. En terug betalen is ook per wet geregeld.
U mag het allemaal krom vinden, maar tot nu toe gebeurd er niets dat niet mag.
U mag het allemaal krom vinden, maar tot nu toe gebeurd er niets dat niet mag.
mahadma
vindt dit leuk
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Behalve dan dat Bol.com blijkbaar niet doet wat ze wel beloven.NeoDutchio schreef: ↑13 jul 2021 14:44U mag het allemaal krom vinden, maar tot nu toe gebeurd er niets dat niet mag.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 06 okt 2020 22:15
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Ik ga uit van hun eigen regels. Misschien is niet consequent een betere beschrijving dan.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
dutchman2020 schreef: ↑13 jul 2021 14:47Ik ga uit van hun eigen regels. Misschien is niet consequent een betere beschrijving dan.
En bij IDeal staat wel 3 dagen maar daarbij moet je zelf 10 dagen optellen. Dus volgens mij zijn ze heel consequent en helemaal conform hun eigen regels.Terugbetaling na retourneren
De uiterlijke terugbetaaltermijn verschilt per betaalmethode, maar je zou binnen 15 werkdagen nadat je je retour verstuurd hebt je geld terug moeten hebben. We hebben namelijk 10 werkdagen nodig voor je retourzending + maximaal 5 werkdagen voor de betaling.
Bron: https://www.bol.com/nl/nl/klantenservic ... rugbetalen
NeoDutchio
, newmikey
en Erthanax
vinden dit leuk
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 06 okt 2020 22:15
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Goed gevonden. Had de medewerker me gewoon dat linkje moeten sturen want dit staat niet op je retourneer pagina. Tenminste dat dacht ik, maar nu weet ik niets meer zeker natuurlijk. Bol 1, Ik 0.sylvesterb schreef: ↑13 jul 2021 14:50dutchman2020 schreef: ↑13 jul 2021 14:47Ik ga uit van hun eigen regels. Misschien is niet consequent een betere beschrijving dan.En bij IDeal staat wel 3 dagen maar daarbij moet je zelf 10 dagen optellen. Dus volgens mij zijn ze heel consequent en helemaal conform hun eigen regels.Terugbetaling na retourneren
De uiterlijke terugbetaaltermijn verschilt per betaalmethode, maar je zou binnen 15 werkdagen nadat je je retour verstuurd hebt je geld terug moeten hebben. We hebben namelijk 10 werkdagen nodig voor je retourzending + maximaal 5 werkdagen voor de betaling.
Bron: https://www.bol.com/nl/nl/klantenservic ... rugbetalen
Dorfje
vindt dit leuk
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Hm... net even een mail gecheckt van een eigen retournering, en daarbij schreven ze:
Het woordje "meestal" is natuurlijk nogal cruciaal. Ik ben dus wel benieuwd naar de letterlijke toezegging die Bol.com aan TS heeft gedaan.Wanneer wordt het geld teruggestort?
Tussen het ophalen van je retour en de retourverwerking zit meestal niet meer dan vijf werkdagen. We sturen je een e-mail zodra je retour verwerkt is. Daarin staat ook uitgelegd hoe de terugbetaling in zijn werk gaat.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 06 okt 2020 22:15
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Volgens PostNL is het pakketje bezorgd
Op de retour pagina staat
Dus zou ik volgens de bovenstaande quote mn geld terug moeten hebben na 3 werkdagen? Ja?
Er is geen link met de voorwaarden of afwijkende termijnen.
Op de retour pagina staat
Hebben ze het ontvangen? Ja,Zodra we je retourzending hebben ontvangen, storten we het bedrag terug. Omdat je hebt gekozen voor achteraf betalen staat het bedrag binnen 3 werkdagen op je rekening of vervalt je betalingsverplichting.
Dus zou ik volgens de bovenstaande quote mn geld terug moeten hebben na 3 werkdagen? Ja?
Er is geen link met de voorwaarden of afwijkende termijnen.
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Helder. Dan zijn ze gewoon te laat.
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Wettelijk heeft een winkel 14 dagen de tijd om het geld terug te storten. Je kunt hierover een klacht indienen bij thuiswinkel https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/
Dat je te laat je pakketje terug hebt gestuurd is je eigen schuld.
Dat je te laat je pakketje terug hebt gestuurd is je eigen schuld.
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Fijn onderwerp dan. U was zelf te laat terwijl u nog 16 dagen bovenop de wettelijk verplichte retourtermijn was gegund vanuit Bol en u...nagelt ze aan de schandpaal? Zwaktebod.dutchman2020 schreef: ↑13 jul 2021 14:32Afgelopen maand wou ik een product terug sturen naar bol.com, maar helaas was ik net te laat.
kuklos
en Justmeagain
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Hebt u de rest ook gelezen? Het gaat TS er niet om dat deze te laat is met terugzenden, dat weet TS zelf ook wel. Waar het TS om gaat is dat Bol.com haar klanten houdt aan de voorwaarden en dat zij zich niet hoeven te houden aan de gemaakte afspraken.newmikey schreef: ↑13 jul 2021 17:09Fijn onderwerp dan. U was zelf te laat terwijl u nog 16 dagen bovenop de wettelijk verplichte retourtermijn was gegund vanuit Bol en u...nagelt ze aan de schandpaal? Zwaktebod.dutchman2020 schreef: ↑13 jul 2021 14:32Afgelopen maand wou ik een product terug sturen naar bol.com, maar helaas was ik net te laat.
Dus helemaal geen zwaktebod en een terechte constatering van TS.
Voor die schandpaal heeft Bol.com TS helemaal niet nodig, daar zorgt Bol.com zelf al voor, getuigen de vele topics over Bol.com.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Maar je hebt het over twee totaal verschillende situaties.dutchman2020 schreef: ↑13 jul 2021 14:47Ik ga uit van hun eigen regels. Misschien is niet consequent een betere beschrijving dan.
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Dat is zeker netjes én tegelijk ook iets waarmee ze concurreren.NeoDutchio schreef: ↑13 jul 2021 14:44Wettelijk geldt er een herroepingstijd van 14 dagen, die 30 dagen die Bol hanteert is dus al heel netjes te noemen.
Plus dat een Bol.com wettelijk gezien helemaal geen 14 dagen de tijd heeft.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 13 jul 2021 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Maar met de gemeenschappelijke factor "termijnen", waarbij Bol.com TS er wél aan houdt, maar zichzelf niet.PeterPeters1966 schreef: ↑13 jul 2021 17:36Maar je hebt het over twee totaal verschillende situaties.dutchman2020 schreef: ↑13 jul 2021 14:47Ik ga uit van hun eigen regels. Misschien is niet consequent een betere beschrijving dan.
Je moet ook niet alleen de OP lezen
Re: Beetje kromme regels bij Bol.com
Heb je de algemene tijdenwet juist toegepast?dutchman2020 schreef: ↑13 jul 2021 14:47Ik ga uit van hun eigen regels. Misschien is niet consequent een betere beschrijving dan.
TS besteld vaker. Met bestelling A is Bol.com telaat en met bestelling B is TS te laat. Ik zie het zwaktebod niet.