LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger
-
Re: PostNL kijkt weg bij gedrag bezorger
Dan kun je driekwart van alle postbezorgers ontslaan.
-
witte angora schreef: ↑15 jul 2021 15:26Eigenlijk is het me niet duidelijk welke oplossing je voor je ziet. Ontslag van de man? Dat kan alleen met zwaarwegende redenen. Er zijn volgens jou door meerdere mensen klachten ingediend. Je hebt in je omgeving dus al aardig wat medestanders - althans, op het moment dat ze met jou in gesprek zijn. Kennelijk heeft dat niet het gewenste effect.Lauraa1995 schreef: ↑15 jul 2021 15:15@witte Angora ik heb geen vraag of jullie dit kunnen oplossen. Ik ben op zoek naar soortgelijke verhalen of mensen die nog een idee kunnen hebben tot wie wij ons kunnen wenden om te zorgen dat dit stopt.
Er zijn inderdaad meerdere mensen die ook problemen hebben. Echter hebben zij hem nooit aangesproken en hebben zij alleen overlast van de manier waarop hij bezorgt. Geen scheldpartijen en pesterijen zoals bij ons. Er zijn door anderen en het PostNL punt ook al klachten ingediend.
Maar wat wil je eigenlijk precies wat er stopt? Het schelden enzovoorts? Daarover kan niemand hier iets zeggen, we zijn er niet bij geweest. Temeer omdat jij de enige bent die ermee te maken heeft, anderen kennelijk niet.
Laat je spullen voortaan bij het afhaalpunt bezorgen, dan heb je nergens meer last van. Die suggestie is al eerder voorbijgekomen. Naar mijn mening kon dat wel eens het meest effectief zijn, met zo min mogelijk gedoe.
Het is natuurlijk wel frappant als ik standaard naar een bezorgpunt moet gaan, omdat de bezorger zijn werk niet doet.
Inderdaad, het schelden moet stoppen, maar ook de pesterijen!! Het is normaal dat hij zijn pakketten op de manier bezorgt hoe dat hoort toch? Dat is toch zijn werk?
Hij weigert dat, dus moet het hogerop gezocht worden. Hogerop doet er niets aan, dus ik zoek naar andere opties.
De reden waarom hij tegen mij zo doet is omdat ik hem als vrouw heb aangesproken op iets. En nee, dat is geen aanname, dat heeft hij letterlijk gezegd. Zo is dit allemaal begonnen. Anderen hebben hem na mijn verhaal niet aangesproken. Dat is aan hun. Ik wil gewoon dat de bezorger zijn werk doet en mijn spullen thuis bezorgt. Dat is toch niet zo heel raar lijkt me?
Dus de oplossing is ook niet dat hij ontslagen moet worden. Als het echt onhoudbaar is misschien wisselen van wijk. Maar het liefst gewoon uitspreken en op een normale manier met elkaar omgaan mijn spullen bezorgen. Lijkt me toch redelijk?
Wij hebben hem al meermaals benaderd om met hem te praten op een rustige manier. Laatste keer was afgelopen zaterdag. We zagen hem lopen en hebben gevraagd of we dit uit konden spreken, omdat het voor niemand zo fijn is. Antwoord is direct heel aanvallend, niet met ons in gesprek willen en hij geeft aan hier mee door te blijven gaan. Dan had ik hem maar niet moeten aanspreken.
-
Dan zal die bezorger in dienst moeten zijn van PostNL. Is het een eigen rijder of in diens van een onderaannemer, dan is het een stuk lastiger.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑15 jul 2021 15:30Mij lijkt valsheid in geschrifte toch een reden voor ontslag.
-
Klopt, hij is in dienst van een onderaannemer. Deze is familie van hem :')NeoDutchio schreef: ↑15 jul 2021 15:36Dan zal die bezorger in dienst moeten zijn van PostNL. Is het een eigen rijder of in diens van een onderaannemer, dan is het een stuk lastiger.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑15 jul 2021 15:30Mij lijkt valsheid in geschrifte toch een reden voor ontslag.
Om een inkijk te geven hoe dit gaat:
Terwijl ik dit mijn vorige antwoord zit te schrijven stopt de postbezorger in mijn straat (15.30uur). Ik ga voor het keukenraam staan, ik verwacht een pakket namelijk. Hij zwaait met mijn pakket naar mij, gooit hem in de bus en rijdt weg.
-
Zelf heb ik een pakketbox gekocht om van dit gezeur af te zijn. Hangt aan de voorgevel. Heb hem nu drie jaar. Bevalt prima.
Max. pakketgrootte 380x260x490mm
Te koop op pakketbrievenbusshop.nl voor 132 euro incl. bezorging. Direct van de fabrikant. Kwaliteit is uitstekend.
Jij blij, bezorger blij.
Te koop op pakketbrievenbusshop.nl voor 132 euro incl. bezorging. Direct van de fabrikant. Kwaliteit is uitstekend.
Jij blij, bezorger blij.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 15 jul 2021 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Die opties zijn er dus.Lauraa1995 schreef: ↑15 jul 2021 15:34Hij weigert dat, dus moet het hogerop gezocht worden. Hogerop doet er niets aan, dus ik zoek naar andere opties.
- pakketbox (is ook al een paar keer genoemd)
- laat je spullen bij het afhaalpunt bezorgen
- bestel je spullen bij een bedrijf dat van DHL of een andere bezorger gebruik maakt
- schakel buren/vrienden/familie in om de spullen in een stenen winkel te kopen, als je gegronde redenen hebt om het zelf niet te doen.
Met sommige mensen ga je er echt niet uitkomen. Wisselen van wijk gaat ook niet gebeuren. En vergeet niet: het is jouw woord tegen het zijne. Daarmee ga je het niet redden.
Verder laat ik dit voor wat het is, meer ideeën als dit kan ik je niet geven.
-
-
Nou, ik lees dus dat hij het in de brievenbus gooit. Langsrijden, naar binnen loeren om te zien of TS thuis is, het pakket pakken, ermee zwaaien, vervolgens terug in de bus gooien en wegrijden klinkt niet heel logisch.
-
Zucht... dit is wel hoe het is gegaan. Nee, hij heeft niet naar binnen staan loeren. Hij moest ook bij anderen bezorgen, ziet mij staan voor het raam, loopt naar zijn bus, pakt mijn pakket, wappert er al lachend mee, gooit het terug en rijdt weg.witte angora schreef: ↑15 jul 2021 15:59Nou, ik lees dus dat hij het in de brievenbus gooit. Langsrijden, naar binnen loeren om te zien of TS thuis is, het pakket pakken, ermee zwaaien, vervolgens terug in de bus gooien en wegrijden klinkt niet heel logisch.
Als je het niet gelooft, wil je dan alsjeblieft stoppen met reageren en dit laten voor mensen die mij wel willen helpen? Ik maak hier geen grappen over, het is ongelooflijk maar dit gebeurt echt.
-
Dat klinkt dan toch heel anders, en bizar. Zie mijn vorige reactie.
Overigens dacht ik dat ik je al aardig geholpen had, of mis ik wat? Wat ik al schreef: hier ga je niet meer uit komen. De tips die ik je eerder gegeven heb lijken me toch het meest zinvol.
Overigens dacht ik dat ik je al aardig geholpen had, of mis ik wat? Wat ik al schreef: hier ga je niet meer uit komen. De tips die ik je eerder gegeven heb lijken me toch het meest zinvol.
-
Bob Schurkjens schreef: ↑15 jul 2021 15:41Zelf heb ik een pakketbox gekocht om van dit gezeur af te zijn. Hangt aan de voorgevel. Heb hem nu drie jaar. Bevalt prima.
Jij blij, bezorger blij.
Bedankt, ik ga hier zeker naar kijken!
witte angora
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
-
Dan blijft het evengoed strafbaar gedrag en kan PostNL de overeenkomst met de bezorger of de onderaannemer stoppen.NeoDutchio schreef: ↑15 jul 2021 15:36Dan zal die bezorger in dienst moeten zijn van PostNL. Is het een eigen rijder of in diens van een onderaannemer, dan is het een stuk lastiger.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑15 jul 2021 15:30Mij lijkt valsheid in geschrifte toch een reden voor ontslag.
-
Ik verwacht niet dat dit de oplossing zal zijn, waarom zou de bezorger wel leveren in een pakketbox? Dat zijn extra kosten maken zonder dat dit effect zal hebben.Lauraa1995 schreef: ↑15 jul 2021 16:09Bob Schurkjens schreef: ↑15 jul 2021 15:41Zelf heb ik een pakketbox gekocht om van dit gezeur af te zijn. Hangt aan de voorgevel. Heb hem nu drie jaar. Bevalt prima.
Jij blij, bezorger blij.
Bedankt, ik ga hier zeker naar kijken!
Dit kende ik eigenlijk niet. Dank voor de tip!Bob Schurkjens schreef: ↑15 jul 2021 15:41Zelf heb ik een pakketbox gekocht om van dit gezeur af te zijn. Hangt aan de voorgevel. Heb hem nu drie jaar. Bevalt prima.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
-
Zit ik er ver langs als ik het vermoeden uitspreek dat de bezorger een migratieachtergrond heeft? Dat zou wel de houding van PostNL verklaren om een aanklacht wegens racisme te ontlopen.Lauraa1995 schreef: ↑15 jul 2021 15:34De reden waarom hij tegen mij zo doet is omdat ik hem als vrouw heb aangesproken op iets. En nee, dat is geen aanname, dat heeft hij letterlijk gezegd. Zo is dit allemaal begonnen. Anderen hebben hem na mijn verhaal niet aangesproken. Dat is aan hun. Ik wil gewoon dat de bezorger zijn werk doet en mijn spullen thuis bezorgt. Dat is toch niet zo heel raar lijkt me?
-
Dat klopt inderdaad. Vermoed syrisch. Spreekt wel prima nederlands, maar je hoort wel dat hij niet hier geboren isIk_weet_niet_alles schreef: ↑15 jul 2021 16:55Zit ik er ver langs als ik het vermoeden uitspreek dat de bezorger een migratieachtergrond heeft? Dat zou wel de houding van PostNL verklaren om een aanklacht wegens racisme te ontlopen.Lauraa1995 schreef: ↑15 jul 2021 15:34De reden waarom hij tegen mij zo doet is omdat ik hem als vrouw heb aangesproken op iets. En nee, dat is geen aanname, dat heeft hij letterlijk gezegd. Zo is dit allemaal begonnen. Anderen hebben hem na mijn verhaal niet aangesproken. Dat is aan hun. Ik wil gewoon dat de bezorger zijn werk doet en mijn spullen thuis bezorgt. Dat is toch niet zo heel raar lijkt me?
Heb al een tijdje een minicontainer van de Kwantum, 2 gaten er in geboord, hangslot erbij, de pakket man is er blij mee,
Kosten container met slot 25 euro.
Kosten container met slot 25 euro.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
-
Kan ook een prachtige oplossing zijn. Je maakt hier ook een gebaar mee naar de bezorger: die kan veel makkelijker zijn/haar werk doen met zo'n pakketbox. En dat wordt gewaardeerd. Voor jezelf is het ook een stuk relaxter.
Heb wel eens languit op de bank gelegen. Om real-time in mijn PostNL-app te zien:
"Uw pakket is bezorgd". Uiteraard getekend door de bezorger met drie fictieve cijfers van mijn identiteitsbewijs. Maar zeg nou zelf: who cares?
Heb wel eens languit op de bank gelegen. Om real-time in mijn PostNL-app te zien:
"Uw pakket is bezorgd". Uiteraard getekend door de bezorger met drie fictieve cijfers van mijn identiteitsbewijs. Maar zeg nou zelf: who cares?

witte angora
vindt dit leuk
Je zou zelf een pakket aan jezelf kunnen sturen. Als bezorger zelfde gedrag vertoont wederom een klacht indienen.
Mocht PostNL dan geen actie nemen dan kunt u gebruik maken van de geschillencommissie Post.
Link: https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... sies/post/
Mocht PostNL dan geen actie nemen dan kunt u gebruik maken van de geschillencommissie Post.
Link: https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... sies/post/
-
Jammer van de laatste reactie. I care, anders laat ik het niet aangetekend bezorgen he. Daarnaast krijg ik ook belangrijke documenten aangetekend, die niet in andere handen mogen vallen. Is met een reden aangetekendBob Schurkjens schreef: ↑15 jul 2021 17:58Kan ook een prachtige oplossing zijn. Je maakt hier ook een gebaar mee naar de bezorger: die kan veel makkelijker zijn/haar werk doen met zo'n pakketbox. En dat wordt gewaardeerd. Voor jezelf is het ook een stuk relaxter.
"Uw pakket is bezorgd". Uiteraard getekend door de bezorger met drie fictieve cijfers van mijn identiteitsbewijs. Maar zeg nou zelf: who cares?![]()