Hi D uit H
Leuke berekening
Ben het met je eens dat het om percentages moet gaan
Dat heeft Aegon ism consumentenclaim niet gedaan
Ik denk dat hierdoor veel te verklaren is mbt de reacties van teleurstelling
Ik zie dat je 12 x5 = 60 maandelijkse termijnen betaalde
Ga ervan uit dat dat van je eigen rekening steeds werd overgemaakt.
Dan valt de rentederving wel mee in die 5 jaar.
Op een of andere manier ( met als basis de brochure van Spaarbeleg destijds ) hebben wij relatief kort na elkaar f22.500 en f15.000 naar Aegon overgemaakt
Bij die 2 bedragen hoorden 2 rekeningnummers
Waar we geen vat op hadden.
Aegon ( Sprintplan ) heeft óf het geld meteen gebruikt óf er elke maand een termijn vanaf gehaald
In het laatste geval hebben ze in 5 jaar dus zelf van de rente geprofiteerd
Toen mijn toenmalige vrouw in 2004 eens de telefoon pakte om Aegon te vragen hoe het met onze 2 polissen stond ( want informatie kregen we nooit ) kreeg zij van de medewerker doodleuk het antwoord dat de waarde inmiddels nihil was.
Daar moesten we dus nog om vragen ook.
Iedereen begrijpt dat je met 2 x €500 niet akkoord kan gaan bij zulke bedragen van inleg.
Persoonlijk zou ik nooit iets accepteren onder de 70%
Mede ook omdat er bij ingang van de polissen sprake was van een garantiewaarde mét concreet bedrag.
Nu zullen de deskundigen waarschijnlijk beweren: ‘ garantiewaarde ‘ …. Ja dat is iets (….. ) anders ( wat dan ook )
Maar het is van essentieel belang geweest dat dit in de brochure stond en ook ik het contract
Bewuste misleiding van Aegon/Spaarbeleg