LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Ik heb op 6 juli bij fietsenplaats.nl 2 fietsen gekocht. Volgens de leverancier en de website zouden ze de volgende dag worden geleverd.
Ik kreeg van DHL wel een berichtje dat er een pakket onderweg was, maar als ik op de track en trace klikte bleek DHL het pakket nog niet ontvangen te hebben.
Ik heb afgewacht tot donderdag 8 juli en toen contact opgenomen met fietsenplaats.nl. Plotseling bleken de bestelde fietsen uitverkocht te zijn. We hebben toen een alternatief afgesproken, maar onder voorwaarde dat ze uiterlijk 9 juli geleverd zouden worden, want anders was het te laat.
Op 9 juli hoorde ik niks en ben ik gaan bellen. Na een uur zou ik worden teruggegebeld, maar dat was niet het geval en toen heb ik de bestelling geannuleerd. Het was duidelijk dat levering niet meer op tijd zou plaats vinden. (Het was toch al twee dagen te laat).
Vijf uur na mijn annulering krijg ik weer een track en trace code van DHL, maar weer blijkt dat DHL het pakket nog niet heeft. Even daarna ontvang ik een bericht van Fietsenplaats.nl dat de fietsen verzonden zijn en dus niet geannuleerd kunnen worden.
Op 10 juli ben ik op vakantie gegaan en bij thuiskomst bleek DHL de fietsen gewoon achter mijn huis te hebben gezet. Nmm hadden ze ze moeten terugsturen.
We hebben gemeld bij fietsenplaats.nl dat we de fietsen dus niet willen en dat ze retour kunnen. Dat is gebeurt, maar nu moeten wij de verzendkosten van € 80,- betalen. We zijn erg aan het corresponderen, maar krijgen alleen standaardmailtjes terug, waarin steeds staat. Het was al verzonden, dus moet u betalen.
Wij vinden dat zij niet aan hun verplichtingen hebben voldaan door veel te laat te leveren en ze hadden tijd genoeg om na mijn bericht de fietsen daar te houden. Daarnaast speelt DHL hierin ook een wat vreemde rol.
Wat vinden jullie? Wat moet ik doen?
Ik kreeg van DHL wel een berichtje dat er een pakket onderweg was, maar als ik op de track en trace klikte bleek DHL het pakket nog niet ontvangen te hebben.
Ik heb afgewacht tot donderdag 8 juli en toen contact opgenomen met fietsenplaats.nl. Plotseling bleken de bestelde fietsen uitverkocht te zijn. We hebben toen een alternatief afgesproken, maar onder voorwaarde dat ze uiterlijk 9 juli geleverd zouden worden, want anders was het te laat.
Op 9 juli hoorde ik niks en ben ik gaan bellen. Na een uur zou ik worden teruggegebeld, maar dat was niet het geval en toen heb ik de bestelling geannuleerd. Het was duidelijk dat levering niet meer op tijd zou plaats vinden. (Het was toch al twee dagen te laat).
Vijf uur na mijn annulering krijg ik weer een track en trace code van DHL, maar weer blijkt dat DHL het pakket nog niet heeft. Even daarna ontvang ik een bericht van Fietsenplaats.nl dat de fietsen verzonden zijn en dus niet geannuleerd kunnen worden.
Op 10 juli ben ik op vakantie gegaan en bij thuiskomst bleek DHL de fietsen gewoon achter mijn huis te hebben gezet. Nmm hadden ze ze moeten terugsturen.
We hebben gemeld bij fietsenplaats.nl dat we de fietsen dus niet willen en dat ze retour kunnen. Dat is gebeurt, maar nu moeten wij de verzendkosten van € 80,- betalen. We zijn erg aan het corresponderen, maar krijgen alleen standaardmailtjes terug, waarin steeds staat. Het was al verzonden, dus moet u betalen.
Wij vinden dat zij niet aan hun verplichtingen hebben voldaan door veel te laat te leveren en ze hadden tijd genoeg om na mijn bericht de fietsen daar te houden. Daarnaast speelt DHL hierin ook een wat vreemde rol.
Wat vinden jullie? Wat moet ik doen?
-
- Berichten: 12776
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Nooit meer fietsen online bestellen. U besteld ze om ze een paar dagen later schijnbaar mee te nemen op vakantie. Maar wie monteert de fietsen af? Alle boutverbindingen moeten nagelopen worden, stuur en zadel stellen, spaken aandraaien tot het juiste moment, enz.
Als u bewijs hebt dat u tijdig geannuleerd hebt, dan hoeft u geen kosten te maken voor het terug sturen. Maar ja, recht hebben is iets anders dan het recht ook krijgen. Enkel een lange adem en ondersteuning vanuit een rbv zal helpen.
DHL speelt geen rol hier in. De verkoper meld alvast een pakket aan zonder deze ook daadwerkelijk te hebben. Op die manier krijg je dus al wel een track en trace nog voordat er een fiets is.
Sira
vindt dit leuk
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Ook is dit wettelijk zo. Er valt niks aan te doen. Volgens de website leveren hun binnen 5 dagen, maar het kan volgens artikel 11 uitlopen tot 30 dagen.ARTIKEL 7 - KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening
Die 30 euro retourzending zal je zelf moeten betalen. Misschien de volgende keer naar de plaatselijke fietsenwinkel gaan?
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 05 aug 2021 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Sannietje
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Wat is dit voor artikel 7 ? Staat dat in de wet of in de leveringsvoorwaarden (die kunnen in strijd met de wet zijn).
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Dat zijn de algemene voorwaarden (drukte per ongeluk te vroeg op versturen). En het is niet in strijd met de wet.
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
De fietsenwinkel kan er niets aan doen dat u 4 dagen na bestelling op vakantie gaat. Ook DHL niet. Het kan ook daar wel eens druk zijn en iets mis gaan. Heeft u geen boodschap aan, maar wellicht iets om rekening mee te houden. Misschien eerder bestellen of inderdaad in een gewone fietsenzaak.
De fiets ineens niet meer willen omdat u al op vakantie was is geen reden om de verzendkosten voor retoursturen niet te betalen.
De fiets ineens niet meer willen omdat u al op vakantie was is geen reden om de verzendkosten voor retoursturen niet te betalen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Fietsenplaats = City Bikes
En daar loopt op dit forum ook al een draadje over.
En daar loopt op dit forum ook al een draadje over.
-
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
De fietsenwinkel heeft haar beloftes meerdere keren niet nagekomen. Initiatief tot contact na een door hen niet nagekomen afspraak ging steeds van u uit. U heeft de bestelling geannuleerd door de onprofessionaliteit van dit bedrijf. De verzendkosten zijn dus uiteraard voor Fietsenplaats.nl
Ik zou niet betalen. Dan zullen er wel dreigende brieven komen. Als u daar bestand tegen bent en hen verwoordt wat u hier aangeeft zullen ze het wel opgeven denk ik. En anders moeten ze het maar voor laten komen voor die 80 euro. Geen rechter die hen in het gelijk zal stellen.
Ik zou niet betalen. Dan zullen er wel dreigende brieven komen. Als u daar bestand tegen bent en hen verwoordt wat u hier aangeeft zullen ze het wel opgeven denk ik. En anders moeten ze het maar voor laten komen voor die 80 euro. Geen rechter die hen in het gelijk zal stellen.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Lees de OP nog eens heel goed.Sannietje schreef: ↑05 aug 2021 21:30De fietsenwinkel kan er niets aan doen dat u 4 dagen na bestelling op vakantie gaat. Ook DHL niet. Het kan ook daar wel eens druk zijn en iets mis gaan. Heeft u geen boodschap aan, maar wellicht iets om rekening mee te houden. Misschien eerder bestellen of inderdaad in een gewone fietsenzaak.
De fiets ineens niet meer willen omdat u al op vakantie was is geen reden om de verzendkosten voor retoursturen niet te betalen.
J. Deltoer
en alfatrion
vinden dit leuk
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Heb ik gedaan, heb zelfs de voorwaarden doorgenomen:Ik_weet_niet_alles schreef: ↑05 aug 2021 23:00Lees de OP nog eens heel goed.Sannietje schreef: ↑05 aug 2021 21:30De fietsenwinkel kan er niets aan doen dat u 4 dagen na bestelling op vakantie gaat. Ook DHL niet. Het kan ook daar wel eens druk zijn en iets mis gaan. Heeft u geen boodschap aan, maar wellicht iets om rekening mee te houden. Misschien eerder bestellen of inderdaad in een gewone fietsenzaak.
De fiets ineens niet meer willen omdat u al op vakantie was is geen reden om de verzendkosten voor retoursturen niet te betalen.
ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
ARTIKEL 7 - KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
---------------
Weet niet hoeveel tijd er tussen levering was en terugkomst van vakantie.
En...oh ja, vandaag besteld is voor 17:00 uur.
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Heel gevaarlijk om dit te beloven, je belooft wat een uitkomst is van de rechter.
Tevens, ik voorspel dat TS die 80 euro moet betalen van de rechter, plus alle bijkomende kosten. Waarom heb ik al uitgelegd.
Jammer genoeg is de winkel niet aangesloten bij keurmerk thuiswinkel waarborg of BOVAG. Hierdoor kunnen hun niet helpen.
Misschien dat www.juridischloket.nl tip kan geven waar ik niet op ben gekomen.
Sannietje
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Het is niet dat TS € 80 euro heeft betaald maar het gaat TS € 80 kosten om de fietsen terug te sturen. Worden deze kosten niet betaald komen de fietsen niet terug bij Fietsplaats.nl en kan TS straks geen beroep meer doen op de herroepingsrecht omdat deze te laat is.Seinhuis schreef: ↑06 aug 2021 01:35Heel gevaarlijk om dit te beloven, je belooft wat een uitkomst is van de rechter.
Tevens, ik voorspel dat TS die 80 euro moet betalen van de rechter, plus alle bijkomende kosten. Waarom heb ik al uitgelegd.
Jammer genoeg is de winkel niet aangesloten bij keurmerk thuiswinkel waarborg of BOVAG. Hierdoor kunnen hun niet helpen.
Misschien dat www.juridischloket.nl tip kan geven waar ik niet op ben gekomen.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
U mist de essentie van de klacht. TS heeft de koop geannuleerd voordat Fietsplaats.nl de spullen heeft verzonden. Dan is er simpelweg geen koopovereenkomst meer en beroept TS zich terecht op de herroepingsrecht. Deze kan worden ingeroepen nog voordat er ook maar iets is verstuurd.Sannietje schreef: ↑05 aug 2021 23:20Heb ik gedaan, heb zelfs de voorwaarden doorgenomen:Ik_weet_niet_alles schreef: ↑05 aug 2021 23:00Lees de OP nog eens heel goed.Sannietje schreef: ↑05 aug 2021 21:30De fietsenwinkel kan er niets aan doen dat u 4 dagen na bestelling op vakantie gaat. Ook DHL niet. Het kan ook daar wel eens druk zijn en iets mis gaan. Heeft u geen boodschap aan, maar wellicht iets om rekening mee te houden. Misschien eerder bestellen of inderdaad in een gewone fietsenzaak.
De fiets ineens niet meer willen omdat u al op vakantie was is geen reden om de verzendkosten voor retoursturen niet te betalen.
ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
ARTIKEL 7 - KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
---------------
Weet niet hoeveel tijd er tussen levering was en terugkomst van vakantie.
En...oh ja, vandaag besteld is voor 17:00 uur.
Daarnaast heeft TS duidelijk aangegeven onder welke voorwaarden deze de koop wil afsluiten en daaraan heeft Fietsplaats.nl zich niet gehouden.
Dat DHL de fietsen achter het huis heeft geplaatst, in weer en wind, is eveneens niet volgens de regels. Je zou verwachten dat voor een dergelijke bestelling een handtekening vereist is, dat is dus ook niet gebeurt tenzij DHL zelf heeft getekend.
Wellicht kan TS middels een klacht DHL bewegen om de fietsen gratis retour te sturen. TS kan DHL immers aansprakelijk stellen voor eventuele schade aan de fietsen als gevolg van weersinvloeden.
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Op 6 juli heeft TS besteld. Blijkbaar zijn er in de tussentijd veel van die fietsen besteld want op 8 juli toen TS belde waren ze uit verkocht ( Hierin zit de bestelling van TS bij inbegrepen). Toen is er telefonisch contact geweest en is er een alternatief geboden. (Wat voor alternatief? Dat TS nog een dag wacht?) Dat begrijp ik hieruit.
Een track en trace code krijg je niet als de bestelling bij fietsenplaats.nl nog in de winkel of het magazijn is. https://www.postnl.nl/klantenservice/st ... nt-status/.
De fietsen waren dus wel al de deur uit. (Als ze op 6 juli voor 17:00 uur besteld zijn dan).
Het probleem ligt dus tussen het moment dat het daar de deur uit ging en het moment dat het bij TS geleverd is. Dat er geen telefoontje terug kwam is slordig van fietsenplaats.nl.
Het is over het algemeen best een bekend probleem dat postbezorging momenteel het erg druk heeft. Zeker vanaf het moment dat winkels met niet- essentiële producten in november of december in 2020 dicht gingen. Iedereen ging massaal online bestellen. Er mag dus best rekening gehouden worden met vertraging.
En dat is naar mijn idee bij DHL gebeurd. Heeft TS niets aan natuurlijk. Maar als je echt zekerheid wilt dat je fiets meteen binnen 24 uur na aankoop in je bezit is, is het natuurlijk een alternatief om naar een winkel zelf te gaan. Op de site staat dat ze 2 filialen hebben in Rotterdam en Zaandam.
TS koos voor online bestellen, is makkelijker maar heeft ook risico's, zeker nu er meer en meer online bes besteld wordt.
Hoe dan ook, ik hoop dat ze de 80 euro verzendkosten niet hoeft te betalen. Maar geef TS weinig kans.
Een track en trace code krijg je niet als de bestelling bij fietsenplaats.nl nog in de winkel of het magazijn is. https://www.postnl.nl/klantenservice/st ... nt-status/.
De fietsen waren dus wel al de deur uit. (Als ze op 6 juli voor 17:00 uur besteld zijn dan).
Het probleem ligt dus tussen het moment dat het daar de deur uit ging en het moment dat het bij TS geleverd is. Dat er geen telefoontje terug kwam is slordig van fietsenplaats.nl.
Het is over het algemeen best een bekend probleem dat postbezorging momenteel het erg druk heeft. Zeker vanaf het moment dat winkels met niet- essentiële producten in november of december in 2020 dicht gingen. Iedereen ging massaal online bestellen. Er mag dus best rekening gehouden worden met vertraging.
En dat is naar mijn idee bij DHL gebeurd. Heeft TS niets aan natuurlijk. Maar als je echt zekerheid wilt dat je fiets meteen binnen 24 uur na aankoop in je bezit is, is het natuurlijk een alternatief om naar een winkel zelf te gaan. Op de site staat dat ze 2 filialen hebben in Rotterdam en Zaandam.
TS koos voor online bestellen, is makkelijker maar heeft ook risico's, zeker nu er meer en meer online bes besteld wordt.
Hoe dan ook, ik hoop dat ze de 80 euro verzendkosten niet hoeft te betalen. Maar geef TS weinig kans.
-
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Nou,Sannietje schreef: ↑06 aug 2021 09:40<knip>
Een track en trace code krijg je niet als de bestelling bij fietsenplaats.nl nog in de winkel of het magazijn is. https://www.postnl.nl/klantenservice/st ... nt-status/.
De fietsen waren dus wel al de deur uit. (Als ze op 6 juli voor 17:00 uur besteld zijn dan).
<knip>
ik krijg toch vaak genoeg een T&T code met de melding
"aangemeld maar nog niet ontvangen door...."
Dus volgens mij is het niet 1-op-1 dat T&T ook echt betekent dat het verzonden is.
Dorfje
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Ik lees "een alternatief" als: andere fietsen.
De afspraken zijn telefonisch, dus mondeling gemaakt? Dan is dat niet te bewijzen.
Wel is zoals ik het lees, het afbestellen gedaan voordat de fietsen verzonden waren, er kwam 5 uur later bericht dat de fietsen verzonden waren....en daarna dat afbestellen niet mogelijk was. Afbestellen kan volgens het bedrijf niet omdat de fietsen al in de "bestel-molen" zaten? Hoe rechtsgeldig is dat?
De afspraken zijn telefonisch, dus mondeling gemaakt? Dan is dat niet te bewijzen.
Wel is zoals ik het lees, het afbestellen gedaan voordat de fietsen verzonden waren, er kwam 5 uur later bericht dat de fietsen verzonden waren....en daarna dat afbestellen niet mogelijk was. Afbestellen kan volgens het bedrijf niet omdat de fietsen al in de "bestel-molen" zaten? Hoe rechtsgeldig is dat?
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Onjuist. Dit zit gekoppeld aan het programma waar de webshop mee werkt. Zodra het verzendlabel wordt uitgeprint, ontvangt de koper de track en trace. Vandaar dat je pas een label moet uitprinten als het pakket daadwerkelijk klaarstaat voor de vervoerder.Sannietje schreef: ↑06 aug 2021 09:40Een track en trace code krijg je niet als de bestelling bij fietsenplaats.nl nog in de winkel of het magazijn is. https://www.postnl.nl/klantenservice/st ... nt-status/.
Dorfje
vindt dit leuk
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Ik heb trouwens een bestelling lopen bij bol.com. Zou vandaag geleverd moeten worden maar wordt nu ook morgen.
Het kan dat ik ernaast zit wat track and trace betreft. Hoe dan ook zou ik persoonlijk op zo kort dag niet online bestellen maar dat is mijn keus.
Ik denk dat dit probleem er ook niet was als TS pas 2 weken later op vakantie ging. Dan waren de fietsen ook 2 dagen later geleverd maar was TS akkoord gegaan en de verzendkosten gewoon betaald.
Dit krijg ik in de Postnl app:
Denk dat DHL app deze mogelijkheid ook heeft.
Het kan dat ik ernaast zit wat track and trace betreft. Hoe dan ook zou ik persoonlijk op zo kort dag niet online bestellen maar dat is mijn keus.
Ik denk dat dit probleem er ook niet was als TS pas 2 weken later op vakantie ging. Dan waren de fietsen ook 2 dagen later geleverd maar was TS akkoord gegaan en de verzendkosten gewoon betaald.
Dit krijg ik in de Postnl app:
Denk dat DHL app deze mogelijkheid ook heeft.
- Bijlagen
-
- 20210806_143210.jpg (36.91 KiB) 2393 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Als TS op 6 juli heeft besteld dat maakt het voor TS niet uit of Fietsplaats.nl tussen 6 juli en 8 juli veel fietsen heeft verkocht. Op het moment dat TS op 6 juli een bestelling heeft geplaatst en betaald is er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen. Blijkbaar was er op 6 juli dan genoeg voorraad. Een tekort aan voorraad kan dus niet TS worden verweten maar Fietsplaats.nl.Sannietje schreef: ↑06 aug 2021 09:40Op 6 juli heeft TS besteld. Blijkbaar zijn er in de tussentijd veel van die fietsen besteld want op 8 juli toen TS belde waren ze uit verkocht ( Hierin zit de bestelling van TS bij inbegrepen). Toen is er telefonisch contact geweest en is er een alternatief geboden. (Wat voor alternatief? Dat TS nog een dag wacht?) Dat begrijp ik hieruit.
Een track en trace code krijg je niet als de bestelling bij fietsenplaats.nl nog in de winkel of het magazijn is. https://www.postnl.nl/klantenservice/st ... nt-status/.
De fietsen waren dus wel al de deur uit. (Als ze op 6 juli voor 17:00 uur besteld zijn dan).
Het probleem ligt dus tussen het moment dat het daar de deur uit ging en het moment dat het bij TS geleverd is. Dat er geen telefoontje terug kwam is slordig van fietsenplaats.nl.
Het is over het algemeen best een bekend probleem dat postbezorging momenteel het erg druk heeft. Zeker vanaf het moment dat winkels met niet- essentiële producten in november of december in 2020 dicht gingen. Iedereen ging massaal online bestellen. Er mag dus best rekening gehouden worden met vertraging.
En dat is naar mijn idee bij DHL gebeurd. Heeft TS niets aan natuurlijk. Maar als je echt zekerheid wilt dat je fiets meteen binnen 24 uur na aankoop in je bezit is, is het natuurlijk een alternatief om naar een winkel zelf te gaan. Op de site staat dat ze 2 filialen hebben in Rotterdam en Zaandam.
TS koos voor online bestellen, is makkelijker maar heeft ook risico's, zeker nu er meer en meer online bes besteld wordt.
Hoe dan ook, ik hoop dat ze de 80 euro verzendkosten niet hoeft te betalen. Maar geef TS weinig kans.
TS heeft opnieuw de order geplaatst met de voorwaarde dat deze voor een bepaalde periode zou worden geleverd. Aan die overeenkomst heeft Fietsplaat.nl niet voldaan en dus heeft TS het recht om de fietsen te weigeren aangezien Fietsplaats.nl zich niet aan de overeenkomst heeft gehouden. Dan had Fietsplaats.nl al bij de bestelling aan moeten geven dat zij niet kunnen voldoen aan de voorwaarde en TS de overeenkomst niet was aangegaan.
TS kan van Fietsplaats.nl eisen dat zij de fietsen komen ophalen omdat de overeenkomst nietig is aangezien Fietsplaats.nl de overeenkomst niet is nagekomen.
Re: Fietsenplaats.nl vraagt toch verzendkosten
Dat is natuurlijk niet waar. Een overeenkomst wordt niet nietig omdat een van de partijen wanprestatie zou hebben gepleegd (wat nog maar de vraag is).Ik_weet_niet_alles schreef: ↑06 aug 2021 15:07TS kan van Fietsplaats.nl eisen dat zij de fietsen komen ophalen omdat de overeenkomst nietig is aangezien Fietsplaats.nl de overeenkomst niet is nagekomen.
Of de rechter de vordering zou toewijzen, hangt mijns inziens vooral af van de mate waarin fietsenplaats.nl de verzending nog tegen kon houden. Als alles in eigen beheer plaatsvindt, kunnen ze makkelijk ingrijpen dan wanneer de fietsen ergens anders vandaan komen. Er ontbreekt wat mij betreft teveel informatie om een concreet standpunt in te nemen.