Omdat als we niet vooruit kijken, we nooit van de maatregelen afkomen?
Zoals gezegd vind ik de maatregelen erger dan het virus, maar dat komt omdat ze me in mijn persoonlijke omgeving raken en het virus niet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Omdat als we niet vooruit kijken, we nooit van de maatregelen afkomen?
snellie schreef: ↑11 aug 2021 14:29Of juist niet , de woningnood wordt opgelost.
https://www.hartvannederland.nl/coronav ... Se-W6PWZ5U
Uit dat stuk:reggie2 schreef: ↑11 aug 2021 18:08Of juist niet , de woningnood wordt opgelost.
https://www.hartvannederland.nl/coronav ... Se-W6PWZ5U
Toen ik dat zo las, moest ik onbewust terugdenken aan dividendbelastig gedoe in de regeringskringen. De beeldvorming daar verliep identiek.Hoe kan het dat zoveel mensen in dergelijke complottheorieën geloven? Sociaal psycholoog Jan-Willem van Prooijen legde het woensdagochtend bij Radio Veronica uit. "Stel: je zit in een gesloten groepje met gelijkgestemden en één iemand roept dat, en dat papegaaien andere gebruikers op zo'n forum. Dan krijg je de indruk dat andere mensen er ook zo over denken en dat moet dan wel waar zijn." Oftewel: "Waar rook is, is vuur."
Heb jij er al handigheid in gekregen?
Handigheid in gekregen? Ja hoor, zo moeilijk is het niet. Gewoon de gebruiksaanwijzing volgen die erbij zat. Ik had ze overigens weken geleden zelf al gekocht, en ook toen al gebruikt.Jablan schreef: ↑11 aug 2021 18:39Heb jij er al handigheid in gekregen?
Zoon heeft de brief over de gratis zelftesten meegenomen van een bekende. Dat was een kwartiertje Nederlandse les. Simpelspraak, interpunctie ontbreekt en qua stijl ... 'we doen dit en dat' ... Het roept herinnering op aan een topic over het gebruik van het woord 'we'.
Hoe dan ook, we voelen ons niet aangesproken en laten dit aanbod gaan. 2 stuks voor een 3/4-persoonshuishouding is sowieso niet genoeg.
Jablan,je geeft ons al een hele tijd (meestal goede) info,prima.Jablan schreef: ↑10 aug 2021 22:02Het 'probleem' in een reeks landen is het idee, dat een vaccinatieplicht strijdig is met de lichamelijke integriteit. Dat is niet waar, want voor een reeks ziektes bestaat er al een plicht; voor sommige beroepen is er een verplichting om ingeënt te zijn. Bovendien is er recente jurisprudentie van het Europees Hof voor de Rechten van de mens (Nu.nl), die een plicht goedkeurt, wanneer het collectieve belang groter is dan het individuele.scharrelschipper schreef: ↑10 aug 2021 21:29Wat is het verschil tussen dwang en drang?
Hooguit dat drang uit je zelf kan komen (maar dan ook nog dikwijls door de dwang).
Nog niet in ons land,maar ik zie de dwang in omringende landen wel toenemen.
Kwalijke zaak......
Het is een medisch-ethische kwestie. Veel regeringen durven het (nu) nog niet aan om over te gaan tot een plicht (= dwang) en gaan daarom over tot allerlei restricties. Toegang alleen voor wie gevaccineerd of genezen is en/of negatief getest. In beide gevallen komt het neer op aandringen (= drang) en sturen richting vaccins. Zeker wanneer de testen alleen nog gratis zijn voor wie geen vaccin verdraagt.
Zelf schuif ik ook op richting plicht, omdat er een groep weigeraars is, die voor geen enkel nuchter argument meer openstaat en zich ingraaft, terwijl we - als maatschappij - niets anders hebben dan die vaccins om in elk geval het ziekteverloop zo mild mogelijk te krijgen, daardoor met dit virus kunnen leren leven. Te veel weigeraars vertraagt het opheffen van alle beperkingen.