Moneyman schreef: ↑27 aug 2021 23:14
Eerlijker is gewoon om toe te geven dat je de ondernemer verdedigt. Daarnaast is het evident onjuist dat ik altijd zou adviseren je recht te nemen.
Net zo goed dat het evident onjuist is dat ik altijd een ondernemer zou verdedigen. Als ik uitleg naar de situatie te kijken moet u geen conclusies trekken die nergens op slaan.
Moneyman schreef: ↑28 aug 2021 00:02
Als het voorraadbeheer niet opp orde is, wiens risico is dat dan als je daarachter komt nádat de overeenkomst is gesloten?
Als u een fout maakt,
moet dat dan ook afgestraft worden?
alfatrion schreef: ↑28 aug 2021 00:42
NeoDutchio houdt er een eigen moraal op na. Hij stelt dat het onmenselijk zou zijn om van Bol.com te verlangen dat zij de overeenkomst nakomen. Waarom dat onmenselijk zou zijn geeft hij niet aan. Dit alles is offtopic en politiek gemotiveerd.
Als u mijn eerste reactie zou lezen had u kunnen zien dat er een onderbouwing bij staat.
Daarnaast is een andere mening hebben en adviseren om vanwege bepaalde redenen juist niet het juridische pad te volgen niet off-topic. Dat het niet uw mening is maakt het niet off-topic.
Stel je toch voor dat je ongemerkt, onbewust en onbedoeld met je auto tijdens het uitparkeren net een klein kusje geeft aan de auto achter je, net genoeg om de afdruk van je trekhaak in de bumper te zetten. Na 12 uur is het strafbaar, je wordt thuis opgehaald als verdachte, moet een verklaring afleggen, je komt voor de rechter en krijgt een boete of een taakstraf. Want het recht dat de andere autobezitter heeft is om aangifte te doen. Dat die auto 35 jaar oud is en onder de deuken zit maakt niet uit, het recht is er, dat recht zou ineens een plicht moeten zijn.
Dan mogen andere personen het off-topic vinden, een eigen moraal er op aanhouden noemen, maar op het moment dat een recht gezien wordt als een plicht, dan is het juist slecht gesteld met het moraal van die personen. Als ze zelf een fout maken is het altijd minder erg, maar een fout van een ander moet keihard afgestraft worden. Gelukkig leef ik niet zo.
Bol heeft een fout gemaakt, kan gebeuren. Accepteren en weer doorgaan. Iedereen maakt immers wel eens een fout.
Wil je perse gebruik maken van de dekkingskoop, dan is het niet zo simpel als hier gezegd word. Heel simpel, als ik kijk naar een inductieplaat in de outlet:
https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-nz8 ... oductTitle, dan zie ik nergens exact hetzelfde type terug komen. Bol is schijnbaar de enige die dit type nog heeft. Een knappe rechter die TS in het gelijk zal stellen dat deze elders het nieuwe type kan kopen, namelijk de NZ84F7NC6AB/EF die €314,- duurder is bij Coolblue en €414,- duurder is bij BCC. Het is echt niet zo dat onder dekkingskoop valt elk ander willekeurige inductieplaat.
Nogmaals, de kookplaat van TS wordt echt niet zonder reden in de outlet verkocht. Dat is echt niet zo omdat hetzelfde type nog gewoon overal verkrijgbaar is. Waarom zou immers een verkoper geld weggooien?