Schulden afkopen: extra op te halen bedrag is groter dan oorspronkelijke lening

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Dave1001

Re: Schulden afkopen: extra op te halen bedrag is groter dan oorspronkelijke lening

Ongelezen bericht door Dave1001 »

Even voor de duidelijkheid

Ik hen berijd om dit op te lossen en loop er nu niet van weg aangezien ik een familie heb.

Dit is wat ze bereken hebben. De hoofdsom is van 2016 wat de rechter heeft uit gesproken

Mijn doel is om dit tog in 1 keer te betalen

Maar ik kan niet het volledige bedrag voldoen.

AFD6B03D-9E54-422F-B6F4-322C1FD97286.jpeg
AFD6B03D-9E54-422F-B6F4-322C1FD97286.jpeg (51.03 KiB) 476 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Moneyman

Re: Schulden afkopen: extra op te halen bedrag is groter dan oorspronkelijke lening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat s helder. En waarvan je nu doen met alle tips?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

En hoe is het extra op te halen bedrag hier hoger dan de oorspronkelijke lening?

Dave1001

Zoals je zie. Rechtszaak kosten en rente

kweenie

Dave1001 schreef:
30 aug 2021 13:48
Zoals je zie. Rechtszaak kosten en rente
Bij elkaar is dat ongeveer 9.000 euro. Is dat meer dan 15.000 of 18.461,34 euro?

Dave1001

De originele lening was 15000 euro

Dus in totaal is er 9000 bij gekomen

kweenie

Dave1001 schreef:
30 aug 2021 19:10
De originele lening was 15000 euro

Dus in totaal is er 9000 bij gekomen
En 9000 euro is dus groter dan 15000 euro?

Dave1001

De kop van de topic is niet door mij zo geschreven. Ik neem aan dat je hier op zit te duiden

Nee het is niet groter dat zie ik ook wel.

Maar is dat jou advies dan?

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Het beste advies is al gegeven door Moneyman. Hij is professional in dit soort zaken:
Moneyman schreef:Dat kan. Of volg de eerder al gegeven tip op om een aanbod tegen finale kwijting te doen. Doe dat goed onderbouwd en concreet. Werk dan 2 scenario's uit:

a) een regeling: maak inzichtelijk wat je inkomsten- en uitgavensituatie is, zodat je afloscapaciteit duidelijk wordt.
b) een aanbod tegen finale kwijting: geef aan welke bedrag je nu ineens kunt betalen (en waarom).

De schuldeiser kan dan kiezen uit deze twee scenario's. Lieg er niet bij, want de kans dat je om bewijsstukken gevraagd wordt is groot. Je kunt ze ook direct al toevoegen natuurlijk.

Als men niet akkoord gaat, en je dus een regeling moet treffen, vraag dan in ieder geval om een rentestop. Dan loopt het bedrag in ieder geval niet verder op. Want de rente die er per maand bij komt, kan makkelijk een kleine € 200 zijn - en dan schiet aflossen niet op natuurlijk.

Succes!!

Roadrunner66

Ongelezen bericht door Roadrunner66 »

Ik heb ook zoiets aan de hand gehad met partner bedrijf en ik ben op een gegeven moment aangesproken voor volledige bedrag terwijl er 2 compagnons waren, maar omdat ze waren verhuisd konden ze hem niet meer aanschrijven en kwamen ze bij mij ervoor.
Na verloop van tijd ben ik verhuisd en was ik uit zicht voor 2 jaar en opeens kreeg ik weer een aanmaning van ze maar omdat ze je 5 jaar achtereen moeten aanschrijven zonder tussenpozen of stop kon ik het op verjaren gooien want ze misten 2 jaar dus en ook geen poot om op te staan.
Jij was 8 jaar uit beeld dus valt het ook onder verjaringstermijn.
Zou het mooi proberen, ik heb ze gebeld en gemeld dat de verjaringstermijn gold voor mij en heb nooit meer iets van ze gehoord.
Lukt dat niet contact dan met mij dan heb ik misschien nog een andere manier om te regelen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Roadrunner66 schreef:
14 dec 2021 22:26
Ik heb ook zoiets aan de hand gehad met partner bedrijf en ik ben op een gegeven moment aangesproken voor volledige bedrag terwijl er 2 compagnons waren, maar omdat ze waren verhuisd konden ze hem niet meer aanschrijven en kwamen ze bij mij ervoor.
Logisch. Ongetwijfeld waren jullie beiden hoofdelijk aansprakelijk.
Roadrunner66 schreef:
Na verloop van tijd ben ik verhuisd en was ik uit zicht voor 2 jaar en opeens kreeg ik weer een aanmaning van ze maar omdat ze je 5 jaar achtereen moeten aanschrijven zonder tussenpozen of stop kon ik het op verjaren gooien want ze misten 2 jaar dus en ook geen poot om op te staan.
Onzin. Je hoeft niet jaarlijks aangeschreven te worden, dat hoeft slechts één keer - binnen die 5 jaar. Als dat binnen die 5 jaar gebeurt, begint er weer een nieuwe termijn van 5 jaar te lopen.
Roadrunner66 schreef:
Jij was 8 jaar uit beeld dus valt het ook onder verjaringstermijn.
Alweer onjuist. Er ligt een vonnis - en dat kent een verjaringstermijn van 20 jaar.

Los daarvan kan je niet zomaar een beroep op verjaring doen als je zelf uit beeld bent gegaan en geen nieuw adres hebt doorgegeven: dan is het aan jezelf te danken dat naar het oude adres verzonden brieven je niet bereikt hebben. De vordering verjaart dan niet.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat ik me nou afvraag: Wat bezielt iemand om zich speciaal op dit forum te registreren om een reactie te plaatsen met juridische onzin, een slecht advies dat voor TS akelige gevolgen kan hebben, en dan ook nog de vraag contact op te nemen want hij heeft "misschien nog een andere manier om te regelen." Ik krijg daar een uiterst ongemakkelijk gevoel bij.

Gesloten