LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichter Webshop budgethardware.net

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
h_younan
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2011 14:09

Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door h_younan »

Maandag 16 augustus 2021 j.l. heb ik gezocht voor een laptop voor de studie van mijn dochter.
Ik heb een site gevonden die verkoopt de laptop voor 827.08 euro (100 euro minder dan Bol.com)
Ik heb de laptop bestelt en betaalt via iDEAL. Ik heb niets ontvangen. En de verkoper reageert niet op mails. Er is niets geleverd en ze geven geen antwoord op mijn mails.
De Budgethardware.net is een spoofd website. Die lijkt bijna zoals de Echte NL site Budgt-hardware.nl
de site is https://budgethardware.net/
het adres op de site luidt :
Adres:Vissersdijk Beneden 70 |3319 GW | Dordrecht
Email: [email protected]
Via google maps heb ik gezien dat er een telefoon nummer staan, die heb ik gebeld. Deze persoon heeft geprobeerd te helpen maar geen resultaat. Hij is niet de eigenaar van de Nep site.

Ik heb KVK gebeld, ze hebben gezien dat er een echte Nederlandse site is. en die heeft een KvK nummer.
Ik heb de eigenaar van de Nederlandse website gebeld en op de hoogte gebracht.de eigenaar van de site heeft ook aangifte gedaan, en een waarschuwing op zijn site gepubliceerd.


De website waar ik mee heb besteld is https://budgethardware.net
Het geld is via Ideal overgemaakt.
Bij ING staat de volgende gegevens van de ontvanger:
Naam:ilionx
Omschrijving 3B9WAWO 0140000389487886 ILIONX
IBAN: DE877 001 111 060 238 367 24
Kenmerk: 16-08-2021 17:32
0140000389487886
Vervaldatum: 16-08-2021

Ik heb aangifte gedaan bij de politie , Consuwijzer en fraudehelpdesk.
De site is nog steeds online!! Wanneer wordt de website uit de lucht gehaald.?
Is er een kans om mijn geld terug te krijgen!
Moet ik mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen? :oops:

Sira
Berichten: 656
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door Sira »

U moet zeker uw rechtsbijstandverzekeraar inschakelen. Wat de uitkomst wordt kan ik niet voorspellen, morgen kan de vogel gevlogen zijn.

Ik adviseer u wel om de volgende keer meer onderzoek te doen voor u een dergelijk bedrag overmaakt aan een onbekend bedrijf.
U kunt ze alleen per mail bereiken, geen telefoon, geen KvK-nummer.

Toevallig heb ik 20/08 ook een refurbished laptop gekocht, maar daar gaat bij mij heel wat aan vooraf.
Ik zoek reviews, ik heb ze gebeld en gevraagd wat zij mij zouden adviseren aan de hand van mijn eisen. Heb toen de betreffende laptops bekeken. Nog een keer gebeld met vragen over een bepaalde laptop waar ik interesse in had.
Heb uiteindelijk met creditcard betaald en tijdens de betaling bleek ook dat zij waren aangesloten waren bij Trusted Shops waar ik mij voor € 9,90 per jaar (voor een max. van € 20.000,-) kon verzekeren als ik bij webshops kocht die aangesloten zijn bij Trusted Shops.
Ca. een week later ontving ik een mail van Trusted Shops met daarin de te ondernemen stappen indien ik geen laptop had ontvangen.
Het is mij door al het onderzoek dus nooit overkomen dat ik bij een onbetrouwbare webshop heb gekocht.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door sylvesterb »

h_younan schreef:
01 sep 2021 14:51
Ik heb KVK gebeld, ze hebben gezien dat er een echte Nederlandse site is. en die heeft een KvK nummer.
Dit is is vreemd voor een website (Nederlands of niet) heb je geen KvK nummer nodig. En het domein budgethardware.net is geregisteerd bij CloudFlare en dit is juist bedoeld dat je de echte eigenaar niet kan achterhalen de server achter het domein wordt door CloudFlare achter gehouden, normaal bedoeld tegen DDOS aanvallen maar is ook effectief om je identiteit te verbergen. Dat de KvK zeg dat dit een Nederlandse site en een KvK nummer heeft is onjuist en onmogelijk!

De site heeft zoveel redflags zo is het adres een bedrijven verzamelgebouw, maar nergens op de site is een KvK nummer te vinden. En op de site zitten enorm veel vertaalfouten. Er zijn geen reviews te vinden en de website doet mooi aanvoelen maar is gewoon een standaard template die je gratis kan downloaden.

Aangifte is erg verstandig maar denk niet dat het iets zal opleveren. De tip voor je rechtsbijstand is zinloos, zij kunnen iemand die niet gevonden wilt worden niet vinden, los dat die gewoon pure oplichting is en geen civiele procedure.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dan ook nog eens 30% korting wanneer je betaalt met cryptocurrency. Net als op kloonsite mediaknaller.net.

Seinhuis
Berichten: 2393
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt je rechtsbijstandverzekering inschakelen, onder de noemer niet geschoten is altijd mis. Maar zolang het niet bekend is aan wie je betaald hebt, houdt het op.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De aanname dat topicstarter een rechtsbijstandverzekering zou hebben is precies dat: een aanname.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
01 sep 2021 22:35
De aanname dat topicstarter een rechtsbijstandverzekering zou hebben is precies dat: een aanname.
TS zegt wél dit:
h_younan schreef:Moet ik mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen? :oops:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn eigen aanname was dus fout: namelijk dat ik goed gelezen zou hebben. Overigens lijkt me dit meer in de categorie "leergeld" vallen. Hier kan niemand je mee helpen.

Justmeagain
Berichten: 557
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Morganlefay schreef:
01 sep 2021 16:58
Zo te zien een nepper.
.net en .com zijn altijd reden om een website met wat argwaan te bekijken.
Dus BOL.com en Amazon.com moet ik net als Booking.com met Argusogen bekijken. Om nog maar niet van de vele .net domeinen te spreken.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Justmeagain schreef:
02 sep 2021 00:18
Morganlefay schreef:
01 sep 2021 16:58
Zo te zien een nepper.
.net en .com zijn altijd reden om een website met wat argwaan te bekijken.
Dus BOL.com en Amazon.com moet ik net als Booking.com met Argusogen bekijken. Om nog maar niet van de vele .net domeinen te spreken.
Beetje flauwe reactie een .net en .com en vele andere zaken zouden argwaan moeten veroorzaken. Maar dit geld ook voor een .nl of .be adres je moet altijd alert blijven. Controleer de reviews, controleer het KvK nummer en uiteraard hoef je dit bij grote bekende merken allemaal niet te doen.

Methusalah
Berichten: 1312
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door Methusalah »

Morganlefay schreef:
01 sep 2021 16:58
Zo te zien een nepper.
.net en .com zijn altijd reden om een website met wat argwaan te bekijken.
Ook terug te vinden via https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
Altijd eerst de betreffende site uitpluizen.
Retouradres is een leeg duur kantorenpand in Utrecht.
RB kan weinig doen als er geen concrete zaken zijn.
Een ding wat heel zeker is is dat u uw geld kwijt bent. :(

.com of .net zeggen helemaal niets. Vooral die eerste niet omdat elke fatsoenlijke website wel een .com domein heeft.

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door Dirkie »

Morganlefay schreef:
01 sep 2021 16:58
Zo te zien een nepper.
.net en .com zijn altijd reden om een website met wat argwaan te bekijken.
Ook terug te vinden via https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
Heb even op de link gekeken maar daar kan ik niet terug vinden dat .net en .com altijd met argwaan bekeken moet worden. En dat is maar goed ook want anders kun je bijna geen enkele site meer vertrouwen volgens mij.

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
01 sep 2021 18:41
Aangifte is erg verstandig maar denk niet dat het iets zal opleveren.
Aangifte kan er wel zorgen dat deze domeinnaam, die meelift op naamsbekendheid van een legitieme site, uit de lucht wordt gehaald.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Melden is voldoende. Aangifte kan dan altijd nog. Staat bij de politie al op de lijst:

https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... tijen.html

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
02 sep 2021 14:59
sylvesterb schreef:
01 sep 2021 18:41
Aangifte is erg verstandig maar denk niet dat het iets zal opleveren.
Aangifte kan er wel zorgen dat deze domeinnaam, die meelift op naamsbekendheid van een legitieme site, uit de lucht wordt gehaald.
Daarom zeg ik ook dat aangifte verstandig is, maar de kans dat je je geld hiermee terug krijgt is minimaal tot verwaarloosbaar. De eigenaar van de site heeft tijd gestoken in zijn domein anoniem te krijgen, en voor Cloudflare hoef je je niet te legitimeren. De dienst heeft namelijk niet tot doel anonimiteit maar is vooral bekend om DDOS aanvallen op je site te voorkomen.

DuncanSteijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2020 09:38

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door DuncanSteijn »

Ik wil iedere ouder of voogd of student hier wijze op het feit dat er voor scholieren en studenten de mogelijkheid bestaat hardware en software te kopen met behoorlijke korting via verkopers die vanuit het rijk subsidie krijgen. Vraag aan de onderwijsinstelling van uw zoon of dochter welke website(s) dit zijn. Als ik het juist heb is www.slim.nl één van deze verkopers. Maar de URL zou veranderd kunnen zijn dus vraag het na op school. Ik heb op deze ook de hardware en software aangekocht voor mijn kinderen. Vooral op de software zitten gigantische kortingen. Het Windows OS, met meerjarige licentie voor een fractie dan wat Windows in een reguliere webshop zou kosten. Ook docenten kunnen, indien nodig, hun hard-/software hier aanschaffen.

Dus vraag even na op school /onderwijsinstelling wat de huidige exacte URL is naar deze site. En koop met een gerust hart en met korting wat uw nodig heeft.

DuncanSteijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2020 09:38

Re: Oplichter Webshop budgethardware.net

Ongelezen bericht door DuncanSteijn »

Surfspot.nl
Slim.nl
Van wat ik even snel, oa via een artikel van computertotal, heb kunnen terug vinden zijn de twee bovenstaande sites. Waarbij Surfspot.nl voor basisonderwijs is en Slim.nl voor het voortgezet onderwijs. Er is nog een derde partij die deze service ook levert Maar kon daarvan zo snel niet de URL vinden.
En blijf weg van sites die in de URL naam van hun site je proberen te lokken vanwege de zgn korting.

Gesloten