LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontevreden over Budget internet
Ontevreden over Budget internet
Zijn er meerdere mensen die niet tevreden zijn van Budget Internet . Na verschillende mailtjes over telefoonnummer is nu ook Internet weg 'Kan alleen nog TV kijken,
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ontevreden over Budget internet
Kan uw probleem opgelost worden door ervaringen van anderen? Beter is om het probleem te vermelden waar de forumvrijwilligers advies op kunnen geven.
Wat is er aan de hand met het telefoonnummer en welk antwoord geeft Budget over het verdwenen internet?
Wat is er aan de hand met het telefoonnummer en welk antwoord geeft Budget over het verdwenen internet?
bupaul
vindt dit leuk
Re: Ontevreden over Budget internet
Heb geprobeerd contact te krijgen echter tot nu toe geen reactie , de telefoon heb ik gevraagd om van 06 naar vaste telefoon ook daar niets wel is daarna mijn internet weg, Ook daar naar gevraagd hoe dat kan hun weer geen reactie heel wat mailtjes verstuurd door bij Mac Donald te gaan zitten
Re: Ontevreden over Budget internet
Heb je schriftelijk geklaagd over het internet? Zo nee, doen.
Betaal je nog steeds het volledige bedrag? Zo ja, mee stoppen.
Betaal je nog steeds het volledige bedrag? Zo ja, mee stoppen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ontevreden over Budget internet
Gevaarlijk advies zeker met deze summiere omschrijving. Als het probleem bij de klant zelf ligt en niet bij de provider heb je straks incasso kosten en helemaal geen internet.
Claimen voor de periode dat er geen internet was kun je altijd achteraf, eventueel via de geschillen commissie, maar zelfstandig stoppen met betalen lost het probleem niet op en je creëer een nieuw probleem, immers als je niet betaald heb je ook geen recht op dienstverlening.
Re: Ontevreden over Budget internet
De feiten in dit topic zijn:
- TS heeft een overeenkomst op grond waarvan zij recht heeft op de diensten telefoon, internet en televisie;
- De telefoon deed het bij TS op een gegeven moment niet;
- TS heeft hierover geklaagd in verschillende mails maar de provider heeft nog altijd niet naar het probleem met de telefoon gekeken;
- Inmiddels doet ook het internet het niet.
Er is geen enkele aanleiding om te denken dat het probleem bij TS ligt. Dat de provider niet acteert op de mailtjes geeft aanleiding om te stoppen met het volledig betalen van de rekening. Dit geeft de provider motivatie om dit probleem met meer spoed op te pakken.
Overigens heeft TS nog steeds recht op dienstverlening. Immers, daarvoor is niet van belang of betaald is, maar of er een overeenkomst bestaat die TS daar recht op geeft. Dat is het geval. Verder merk ik op dat ik niet adviseer om volledig te stoppen met betalen. TS heeft nog steeds televisie en moet daar gewoon voor betalen.
- TS heeft een overeenkomst op grond waarvan zij recht heeft op de diensten telefoon, internet en televisie;
- De telefoon deed het bij TS op een gegeven moment niet;
- TS heeft hierover geklaagd in verschillende mails maar de provider heeft nog altijd niet naar het probleem met de telefoon gekeken;
- Inmiddels doet ook het internet het niet.
Er is geen enkele aanleiding om te denken dat het probleem bij TS ligt. Dat de provider niet acteert op de mailtjes geeft aanleiding om te stoppen met het volledig betalen van de rekening. Dit geeft de provider motivatie om dit probleem met meer spoed op te pakken.
Gevaarlijk advies. Als TS niet betaald voor de diensten die zijn niet krijgt en de provider de volledige betaling vordert, dan ligt de bewijslast bij de provider. Maar als TS doorbetaald en dan later een deel terugvordert, dan ligt de bewijslast bij TS. Bovendien moet TS hier proceskosten maken en eventueel tot invordering over te gaan.sylvesterb schreef: ↑07 sep 2021 16:45Claimen voor de periode dat er geen internet was kun je altijd achteraf, eventueel via de geschillen commissie, maar zelfstandig stoppen met betalen lost het probleem niet op en je creëer een nieuw probleem, immers als je niet betaald heb je ook geen recht op dienstverlening.
Overigens heeft TS nog steeds recht op dienstverlening. Immers, daarvoor is niet van belang of betaald is, maar of er een overeenkomst bestaat die TS daar recht op geeft. Dat is het geval. Verder merk ik op dat ik niet adviseer om volledig te stoppen met betalen. TS heeft nog steeds televisie en moet daar gewoon voor betalen.
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ontevreden over Budget internet
U hebt mobiele telefoon van Budget Mobile en wil zit omzetten naar vaste telefonie van Budget Thuis? Dit zijn 2 verschillende zaken en als u een lopend contract hebt bij Budget Mobile, dan kan dat niet zomaar omgezet worden naar vaste telefonie van Budget Thuis. Mobiel moet dan opgezegd worden en een vaste lijn moet bij Budget Thuis aangevraagd worden.Hbean80 schreef: ↑07 sep 2021 15:32Heb geprobeerd contact te krijgen echter tot nu toe geen reactie , de telefoon heb ik gevraagd om van 06 naar vaste telefoon ook daar niets wel is daarna mijn internet weg, Ook daar naar gevraagd hoe dat kan hun weer geen reactie heel wat mailtjes verstuurd door bij Mac Donald te gaan zitten
Maar hebt u op geen enkel mailtje een reactie gehad?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ontevreden over Budget internet
Als er wel tv is, lijkt het me toch meer een technisch probleem. Is daar al naar gekeken?
https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/modem
https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/modem
reggie2
vindt dit leuk
Re: Ontevreden over Budget internet
ik ben juist uitermate tevreden....
krezie herrie
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Ontevreden over Budget internet
Het enige waarom budget bedrijven goedkoper kunnen zijn is als ze minder uitgeven aan klantenservice. Het netwerk is voor alle partijen even duur. En als het goed werkt is het allemaal prima, dan je geen klantenservice nodig. Maar zodra er iets fout gaat merk je waarom het goedkoper is. En je kunt uiteraard niet verwachten dat je van een budget merk een premium service krijgt.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ontevreden over Budget internet
Daar vraagt topicstarter ook niet om.
Re: Ontevreden over Budget internet
Minste wat budget verplicht is te leveren en dat gaat mis
alfatrion
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
bupaul
vindt dit leuk
Re: Ontevreden over Budget internet
Flauwekul, je betaalt dus hebben ze ook te leveren.
Re: Ontevreden over Budget internet
TS hoeft niets meer te doen dan aan te geven telefoon en het internet niet meer geleverd wordt.
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ontevreden over Budget internet
Ts heeft een hoop te doen. Budget Mobiel is iets anders dan Budget thuis. Van mobiel naar vast overstappen gaat niet. Nergens geeft TS dat de vaste telefonie afgesloten is en dat dat dus ook zou moeten werken. Het enige dat te lezen is dat internet 'ineens' niet meer zou werken. Wat de reden is en wat er al gedaan is om te kijken waar het probleem zit word niet duidelijk.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Ontevreden over Budget internet
In de summiere OP wordt het telefoonnummer genoemd. Misschien dat TS verwacht dat het 06 nummer overgezet kan worden naar de vaste lijn? Dat kan inderdaad niet, het zijn twee verschillende netwerken. Een draadloos toestel zoals een DECT wat aangesloten wordt via een modem op de vaste lijn, is niet hetzelfde als een draadloos gsm toestel met een 06 nummer.NeoDutchio schreef: ↑07 sep 2021 23:35Ts heeft een hoop te doen. Budget Mobiel is iets anders dan Budget thuis. Van mobiel naar vast overstappen gaat niet. Nergens geeft TS dat de vaste telefonie afgesloten is en dat dat dus ook zou moeten werken. Het enige dat te lezen is dat internet 'ineens' niet meer zou werken. Wat de reden is en wat er al gedaan is om te kijken waar het probleem zit word niet duidelijk.
Het blijft gissen wat het probleem precies is en waarom het internet het niet meer doet. Ergens is er misschien iets misgegaan in de communicatie tussen TS en klantenservice.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Ontevreden over Budget internet
Controleer of alle kabels op het juiste manier inzitten.
Doe de stekker 2 minuten uit de stopcontact (daarna weer erin) en wacht 10 minuten.
Bij geen resultaat bel mail of chat met klantenservice (en blijf dit herhalen zolang iets niet goed werkt)
Ga naar https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.
reggie2
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Ontevreden over Budget internet
TS vraagt er inderdaad niet om, maar je kunt zoals ik al aangaf geen premium service verwachten voor een budgetprijs. Het zal echt wel weer een keer gaan werken maar niet zo snel als bij premium providers die daar andere (duurdere) processen voor hebben. Vergelijk het met de Action vs. Etos: Etos heeft in principe een bepaald soort shampoo altijd op voorraad en is dus wat duurder. Bij Action moet je de mazzel hebben dat ze weer eens een partij van die shampoo hebben gekocht. Uiteindelijk hebben ze altijd wel iets, maar niet altijd en overal zoals bij een duurdere winkel.
Re: Ontevreden over Budget internet
Het op korte termijn herstellen van de dienst is geen service maar een verplichting. TS staat in haar recht om een korte termijn te geven waarbinnen dit hersteld moet zijn.PeterPeters1966 schreef: ↑10 sep 2021 08:47TS vraagt er inderdaad niet om, maar je kunt zoals ik al aangaf geen premium service verwachten voor een budgetprijs. Het zal echt wel weer een keer gaan werken maar niet zo snel als bij premium providers die daar andere (duurdere) processen voor hebben.
reggie2
vindt dit leuk