Ik gebruik Windows al gratis en dacht dat MS haar geld met de verhuur van Office 365 verdienden.
Helaas 2 maal niet juist. Windows is niet gratis.
Ik heb Windows 10 toch echt gratis gedownload van de Microsoft site.
Ik ook maar dat was omdat mijn PC al voorzien was van Windows 7 en die kon je gratis upgraden naar Windows 10.
En bij een herinstallatie wordt Windows 10 ook gratis gedownload.
En als je bijvoorbeeld op school zit is er ook een mogelijkheid om dit (bijna) gratis te doen.
Maar uiteindelijk heb je een keer voor de (vorige) Windows versie op je PC betaald, als is het soms een minimaal bedrag.
Zakelijke laptops kunnen tegen een stootje en ze zijn wat zwaarder van uitvoering.
Mijn houten vloer overigens niet
Liet de laptop een keer uit mijn vingers vallen. Laptop geen deuk, kras, oid maar mijn houten vloer heeft een pracht van een driehoek erin staan.
Hmm, dat klopt wel. Daarom zijn ze over het algemeen ook duurder en zwaarder. Een zakelijke laptop wordt toch vaker verplaatst, heeft een zwaardere accu nodig en meer, maar vaak verouderde, aansluitmogelijkheden. Terwijl die voor consumenten vaak veel minder van die eisen hebben, modernere aansluitingen hebben en gemak en design een stuk belangrijker zijn dan robuustheid.
Is een eigenschap van verkopers. Die kletsen met je mee zodat je uiteindelijk de deur uit gaat met iets wat je misschien niet wil maar waar zij de hoogste provisie en/of winst op maken. Je kan er gerust heen gaan als je maar weet welke laptop je wil kopen en je geen andere laat aanpraten. Heb ik ook al meerdere keren gedaan zonder problemen (althans ik heb er geen problemen mee gehad )
Vraag of de laptop ook geschikt is voor de gratis upgrade naar Windows 11. Anders kun je over 4 jaar, Windows 10 wordt tot 2025 ondersteund, weer een nieuwe kopen. Of wacht een maand tot er Windows 11 computers in de winkel liggen....
De systeemeisen van Windows 11 zijn een stuk zwaarder dan Windows 10.
Tweakers schreef:Volgens Microsoft hebben gebruikers voor Windows 11 een ondersteunde 64bit-processor nodig, 4GB werkgeheugen, 64GB opslagruimte, een grafische kaart met DirectX 12-ondersteuning, UEFI met Secure Boot en TPM 2.0.
De wet van Moore is wel leuk. Echter, de grenzen van de wet van Moore doe bereiken we binnenkort, maar op een andere manier. We komen dadelijk op een punt dat dingen sneller gaan dan het menselijk oog en dan is elke vooruitgang puur een uithangbord, maar niet functioneel
De wet van Moore is wel leuk. Echter, de grenzen van de wet van Moore doe bereiken we binnenkort, maar op een andere manier. We komen dadelijk op een punt dat dingen sneller gaan dan het menselijk oog en dan is elke vooruitgang puur een uithangbord, maar niet functioneel
Processor berekeningen gaan al decennia sneller dan het oog... De wet van Moore gaat niet om het visuele aspect.
Ik heb het dan voornamelijk over grafische processors. Gewone processors zullen inderdaad nog sneller worden, maar ook daar zal de snelheid van toename afnemen en ergens een grens bereikt worden. Fysiek dan, met andere architectuur is er dan op bepaalde vlakken nog minimale winst te boeken.