Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lowieze
Berichten: 6642
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:27


Joh, ik ga op dit soort onzin toch niet in? Een mens met een beetje gezond verstand laat kids van 12 jaar niet vaccineren.

Meestal is het dat kliekje wat zelf gelijk wil hebben, ik zou zeggen google is je vriend. :D
Dan is de vraag weer: wat versta je onder gezond verstand :D

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
11 sep 2021 15:30


Dan is de vraag weer: wat versta je onder gezond verstand :D
Die zie je bij velen hier niet , een bepaald aantal figuren willen gelijk hebben ( hebben ze niet) :lol:

Lowieze
Berichten: 6642
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:32


Die zie je bij velen hier niet , een bepaald aantal figuren willen gelijk hebben ( hebben ze niet) :lol:
Maar ja, ú bepaalt dan wie er gezond verstand heeft. Daar klopt, volgens mij, ook e.e.a. niet van qua respect voor anderen.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:27
Joh, ik ga op dit soort onzin toch niet in? Een mens met een beetje gezond verstand laat kids van 12 jaar niet vaccineren.
Grappig is dan wel dat de vaccinatiegraad van kinderen gemiddeld ruim boven de 90% ligt. Bij welk deel van de mensen zou dat gezond verstand dan te vinden zijn? :D
reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:27
Meestal is het dat kliekje wat zelf gelijk wil hebben, ik zou zeggen google is je vriend. :D
Goeie argumentatie, vaak gebruikt bij gebrek aan beter. Maar goed: Google brengt me op het rapport van het RIVM waaruit de vaccinatiegraad over 2020 blijkt. Ik zou zeggen: trek je eigen conclusies over je onderstaande posts, waarop ik reageerde.
reggie2 schreef:
11 sep 2021 12:30
... jij kan nog zo'n fan van vaccinatie zijn, maar daarom zijn anderen dat nog niet.

Kinderen vaccineren van deze leeftijd is onzin. ...
reggie2 schreef:
11 sep 2021 13:02
Ik ben tegenstander van jonge kids laten vaccineren.
En ten aanzien van je laatste reactie...:
reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:32
Lowieze schreef:
11 sep 2021 15:30
Dan is de vraag weer: wat versta je onder gezond verstand :D
Die zie je bij velen hier niet , een bepaald aantal figuren willen gelijk hebben ( hebben ze niet) :lol:
Afbeelding

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:29
Ik heb nog steeds niet van Lady gehoord hoeveel kinderen van af 12 jaar zijn overleden aan corona.
Je bent aan het zeuren, Reggie. Weet jij de aantallen zelf wel?

Je 'gelijk' zie ik wel aankomen: in Nederland zijn er geen sterfgevallen bekend en daarom zie jij het nut van kinderen laten vaccineren niet in.

Ik zit aan de andere kant. Dit virus is zo vervelend, dat ook het immuunsysteem van kinderen het niet lukt om het goed onschadelijk te maken en op te ruimen. Met een vaccin is de schade na een besmetting kleiner. Zodra de EMA voor de jongere leeftijden een vaccin toelaat, is het zonder meer aan te raden om de kleintjes wel een basisbescherking te geven.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Als je de keuze om al dan niet te vaccineren uitsluitend af laat hangen van het aantal sterfgevallen, maak je een zeer slechte keuze. De soms zeer ernstige gevolgen gaan immers veel verder van dat, júist als er geen sprake is van overlijden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
11 sep 2021 16:01
reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:29
Ik heb nog steeds niet van Lady gehoord hoeveel kinderen van af 1

Je 'gelijk' zie ik wel aankomen: in Nederland zijn er geen sterfgevallen bekend en daarom zie jij het nut van kinderen laten vaccineren niet in.

Over zeuren gesproken, ik hoef geen gelijk te hebben en waarom ik het nut niet inzie hoef jij niet in te vullen.

Ik ben sowieso geen voorstander van vaccinatie, nooit geweest en sowieso niet bij de kids.

Alsnog hoor ik graag nog hoeveel Lady er wel denkt te vinden.

Erthanax
Berichten: 9732
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:27
Een mens met een beetje gezond verstand laat kids van 12 jaar niet vaccineren. En doe je het wel met je kind van die leeftijd vaccineren dan later ook niet raar op kijken. (...)
Ouders met gezond verstand laten hun kinderen juist wel vaccineren, volgens mij. En waar zouden zij dan later raar van moeten opkijken?
U lijkt te suggereren dat er vaccins zijn die pas na een aantal jaren ongewenste bijwerkingen veroorzaken. Kent u daar voorbeelden van? Ik niet, en ik heb er echt naar gezocht. Bijvoorbeeld de CDC (zeg maar het Amerikaanse RIVM) heeft een overzicht van bijwerkingen van vaccins. Daarin staan geen bijwerkingen die zich pas na lange tijd openbaren.

Op deze pagina van NEMO Kennislink wordt een aantal vragen over het vaccineren van kinderen beantwoord. Er staat o.a.
NEMO Kennislink schreef:Vaccineren vanaf 12 jaar kan bijdragen aan de groepsimmuniteit, waardoor het virus ingedamd wordt. Vaccinaties kunnen ervoor zorgen dat er geen nieuwe maatregelen hoeven komen die nadelig zijn voor deze leeftijdsgroep. Eerder zorgden de maatregelen ervoor dat tieners niet naar school, sportclubs of feestjes konden, waardoor ze indirecte gezondheidsschade opliepen. Met de vaccinatie van tieners kan dit soort schade worden voorkomen.
Vaccinatie bij kinderen/tieners is dus niet bedoeld om de sterfte te verminderen, maar om de verspreiding van het virus terug te dringen.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

@Reggie: Wil je de quote in je reactie hierboven fixen, want nu lijkt het alsof ik dat zeg, terwijl je zelf reageert.

Lady1234
Berichten: 27201
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:29


Precies, ik heb nog steeds niet van Lady gehoord hoeveel kinderen van af 12 jaar zijn overleden aan corona.
En ik ga het u niet vertellen ook. Hebt u het schema van het Rijksvaccinatie programma al bestudeerd en de leeftijden die daarbij horen?

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

snellie schreef:
11 sep 2021 16:07
https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resulta ... aantal.htm

Trek je conclusie!
Vertel eens, wat is dan je conclusie?

Lady1234
Berichten: 27201
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
11 sep 2021 17:03
snellie schreef:
11 sep 2021 16:07
https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resulta ... aantal.htm

Trek je conclusie!
Vertel eens, wat is dan je conclusie?
Ongetwijfeld dat ze teveel rauwkost van biologisch geteelde producten eten. :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 10054
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
11 sep 2021 14:41
Als dat je afdronk is van wat ik schreef, heb je er niets van begrepen Nijogeth.
Jij bent dan ook geen onderdeel van de groep die ik bedoel.

Even iets anders. Verwijzen naar vaccinaties tegen andere ziektes is natuurlijk nutteloos. Dat zijn vaccinaties tegen ziektes die erg besmettelijk en erg dodelijk zijn. Dat geldt bij corona en kinderen toch net iets anders.

Het grafiekje staat helaas niet meer goed op RIVM, maar voorheen stond er een verdeling naar leeftijdsgroep, maar daarin is 0-49 nu dezelfde groep. 0,7% van de sterfgevallen komt uit deze groep.
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... -oud-raakt

Van wat ik me kon herinneren was er 1 dode gevallen in de groep van 0-12, maar dat was alweer een aantal maanden terug.

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 12:30
Kinderen vaccineren van deze leeftijd is onzin.
reggie2 schreef:
11 sep 2021 15:27
Een mens met een beetje gezond verstand laat kids van 12 jaar niet vaccineren. En doe je het wel met je kind van die leeftijd vaccineren dan later ook niet raar op kijken.
..................
ik zou zeggen google is je vriend. :D
Afgaande op deze uitspraken ben ik zo langzaamaan zeer benieuwd aan welke universiteit jij je medische graad hebt behaald reggie2. En welke medische onderzoeken jij hebt gedaan aangaande Corona en in welke (medisch)wetenschappelijke journals deze zijn gepubliceerd.

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

snellie schreef:
11 sep 2021 17:40
Moneyman schreef:
11 sep 2021 17:03
snellie schreef:
11 sep 2021 16:07
https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resulta ... aantal.htm

Trek je conclusie!
Vertel eens, wat is dan je conclusie?
Een conclusie trekt iedereen op basis van zijn of haar mening. Ik heb geen kinderen, ik hoef dus geen conclusie te trekken.
Kom, kom. JIJ komt hier met een link aanzetten en zegt dat we onze conclusie moeten trekken. Vervolgens wordt gevraagd wat die conclusie dan is en dan ineens trek je je lafjes terug. Waarom plaats je dan die link?

Die overigens helemaal niks zegt. Die feitelijk zo weinig informatie geeft dat dit net zo goed niet geplaatst had kunnen worden door de Universiteit van Wageningen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
11 sep 2021 17:44


Die overigens helemaal niks zegt. Die feitelijk zo weinig informatie geeft dat dit net zo goed niet geplaatst had kunnen worden door de Universiteit van Wageningen.
Net zoals de tekst van jou dan toch?? veel woorden , weinig inhoud....vaak alleen maar met het idee....ik vertel de waarheid, ieder ander is niet in zijn/haar plaat toch?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
11 sep 2021 17:45


Het feit alleen al dat ik me hier in dit topic durf te roeren als niet gevaccineerde, maakt mij nou niet echt laf, lijkt mij.

De verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd is in dit topic 90/10%. Dat maakt mij juist erg dapper!
Waarom zou jij niet in dit topic mogen reageren??? wel of niet gevaccineerd is ieder zijn pakkie aan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja , ik ben gevaccineerd en mij maakt het geen hout uit of iemand wel of niet die spuit heeft gehad.

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

snellie schreef:
11 sep 2021 17:45
Hoezo laf? Ik heb, zoals al eerder gezegd, geen kinderen.
Laf omdat je weigert een conclusie te trekken. Terwijl je daar wel toe oproept.
reggie2 schreef:
11 sep 2021 17:47
kuklos schreef:
11 sep 2021 17:44


Die overigens helemaal niks zegt. Die feitelijk zo weinig informatie geeft dat dit net zo goed niet geplaatst had kunnen worden door de Universiteit van Wageningen.
Net zoals de tekst van jou dan toch??
De Universiteit geeft geen onderzoeksdata, geen onderzoeksopzet, geen percentages voor welke factor hoeveel veroorzaakt. Het zegt helemaal niets wat je zou mogen verwachten van een wetenschappelijk instituut. Daarom is het nietszeggend. Voor een willekeurige post op Facebook zou het prima zijn. maar van een Universiteit mag je meer verwachten. En dan schieten ze echt tekort.
reggie2 schreef:
11 sep 2021 17:47
ik vertel de waarheid, ieder ander is niet in zijn/haar plaat toch?
Opnieuw ben ik benieuwd naar waar jij dan je medische graad hebt behaald, naar welke onderzoeken jij hebt gedaan en waar die gepubliceerd zijn. Of op zijn minst op welke gepubliceerde onderzoeken die waarheid gebaseerd is.
Laatst gewijzigd door kuklos op 11 sep 2021 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6642
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

snellie schreef:
11 sep 2021 17:53
Precies! Zolang de voorstanders van vaccinatie zich massaal tegen de niet gevaccineerden keren, wat hier dus iedere keer gebeurt, creeër je steeds meer polariteit.
U verwacht dat mensen die zich hebben laten vaccineren met u mee gaan praten?
Terwijl u zelf alle bezoekers van Zandvoort laatst een besmetting toewenste?

Gesloten