Dus eigenlijk kan er nooit iemand iets aan doen en ben je als klant de pineut? Te makkelijk..
Nou, dat probleem kan je als klant zelf ook hebben als je zelf bij de winkel in koopt. Dan kan je onderweg ook in de file staan door wegwerkzaamheden of ongelukken of een lekke band krijgen.
Waarom zou een bezorger dat niet kunnen mee maken?
Ik heb nog nooit een hele dag + een ochtend vrij hoeven nemen om een pakketje uit de winkel op te pikken.
Wel vervelend voor diezelfde bezorger dat ie bij elk pakketje bij mij een lekke band krijgt..
wat een pech moet ie hebben..
@Sannietje, het punt is, jij zei dat het probleem is dat klanten niet thuis zijn op het afgesproken bezorgmoment. Ik breng daartegenin dat het bezorgmoment niet zozeer een moment is, maar een nogal groot bezorgraam en tig keer verandert. Daardoor mag je niet meer verwachten dat de klant thuis is.
Nog afgezien of je überhaupt mag verwachten dat de klant thuis is.
Zelf kies ik standaard voor een afhaallocatie om mijn bestellingen te laten bezorgen. Dan weet ik zeker dat het goed gaat. Als iedereen dat doet scheelt dat veel ellende.
@Sannietje, het punt is, jij zei dat het probleem is dat klanten niet thuis zijn op het afgesproken bezorgmoment. Ik breng daartegenin dat het bezorgmoment niet zozeer een moment is, maar een nogal groot bezorgraam en tig keer verandert. Daardoor mag je niet meer verwachten dat de klant thuis is.
Nog afgezien of je überhaupt mag verwachten dat de klant thuis is.
Zelf kies ik standaard voor een afhaallocatie om mijn bestellingen te laten bezorgen. Dan weet ik zeker dat het goed gaat. Als iedereen dat doet scheelt dat veel ellende.
Een klant hoeft ook zeker niet thuis thuis te blijven. Als je niet van het bezorgmoment durft uit te gaan is afhalen op een afhaalpunt een idee, doe ik ook. Of gewoon naar een fysieke winkel wat al genoemd is.
Mijn punt is dat altijd de bezorg(er)dienst slecht wordt neergezet als wanpresteerders. Ik wil ook de andere kant laten zien.
Dus eigenlijk kan er nooit iemand iets aan doen en ben je als klant de pineut? Te makkelijk..
Nou, dat probleem kan je als klant zelf ook hebben als je zelf bij de winkel in koopt. Dan kan je onderweg ook in de file staan door wegwerkzaamheden of ongelukken of een lekke band krijgen.
Waarom zou een bezorger dat niet kunnen mee maken?
Ik heb nog nooit een hele dag + een ochtend vrij hoeven nemen om een pakketje uit de winkel op te pikken.
Wel vervelend voor diezelfde bezorger dat ie bij elk pakketje bij mij een lekke band krijgt..
wat een pech moet ie hebben..
In 2 maanden tijd 8 pakketjes die niet op de aangegeven dag zijn gekomen.. een hele auto of bus 2x van banden voorzien dus..
Wie overdrijft er hier?
Er staat hier nergens dat er 8 pakketjes te laat zijn bezorgd in 2 maanden. Ik noem een gebeurtenis bij mijn man, niet dat hij bij elk pakketje een lekke band heeft en ook niet dat deze bezorg er het had. Slechts dat er diverse redenen onderweg zijn wat voor vertraging kan zorgen.
Als je er niet voor thuis wilt blijven is prima, kies dan om het zelf op te halen. Ik vraag me af of het pakketje beschadigd is. Het is in elk geval ontvangen.
Jij zegt dat ik overdrijf. Ik zeg je hoe het is.. overigens ben ik geen TS en jij of je man ook niet.
Kiezen om zelf op te halen?
Je snapt het idee van bestellen en bezorgen niet?
Oh jawel hoor, ik heb vak genoeg online besteld. Ik hoor ook genoeg over problemen waar koeriers/chauffeurs tegenaan lopen. Klanten mogen best begrepen worden als er slecht bezorgd wordt, het zou alleen ook een keer goed zijn als er begrip voor de andere partij kan zijn.
Dat schijnt helaas moeilijk te zijn.
Ikzelf heb weinig slechte ervaring, altijd netjes binnen de tijdzone, dan wel op het laatst maar het was op tijd.
Maar als je al 3 slechte ervaringen met thuisbezorgen op rij hebt, snap ik niet dat je binnen 2 maanden nog 5 x voor thuisbezorgen kiest.
Kort samengevat, wil je gemak en alles thuisbezorgd krijgen en zelf niet thuis blijven, dan moet je leren omgaan met de grillen van de chauffeur van de bezorgdienst. Kun je dat niet, dan kun je klagen tot een ons weegt, wat geen nut heeft of gewoon zelf naar de winkel rijden om het product te kopen.
Veel meer opties zijn er niet en naar mijn mening hoeft er ook geen extra regelgeving te komen. Het is gewoon een luxeprobleem.
Mijn punt is dat altijd de bezorg(er)dienst slecht wordt neergezet als wanpresteerders.
Als het pakket niet bij de klant wordt afgeleverd, dan IS dat ook een wanprestatie.
De kliko is geen optie.
Voor mij is de kliko een prima optie. Wordt vaker gebruikt, en ook bij andere forumdeelnemers. Maar dan moet er wel ff een briefje in de bus natuurlijk Of dat bij TS is gebeurd, weten wenkte, want die blijft nog stil.
Sannietje schreef: ↑
12 sep 2021 16:17
Ik vraag me af of het pakketje beschadigd is. Het is in elk geval ontvangen.
“In elk geval”? Echt niet.
Bij TS wel, lag in de kliko.
En als die de avond erop aan de weg is gezet en dus de volgende ochtend mee wordt genomen, dan is het pakket NIET afgeleverd. He5 pakket is pas afgeleverd als de ontvanger het in ontvangst neemt of dat het op een alternatieve door de ontvanger aangewezen plek is afgeleverd. De kliko hoorde daar niet bij als ik de OP zo lees.
Gezien de titel is TS het dus niet eens met de lezing dat het pakket in de kliko mag worden afgeleverd en dient dus gewoon of bij de deur of terug naar het dichtstbijzijnde pickup-point te worden gebracht.
DHL heeft mijn pakketje 3SWLT0017077001 in de vuilnisbak gegooid. (Dit heb ik op video). Een wanprestatie van DHL. Via Facebook correspondentie gevoerd. DHL verwijst naar de leverancier (in China, YUNEXPRESS). DHL weigert mijn schade van 69,95 te vergoeden.
Een bedrijf dat een wanprestatie levert en niet zijn verantwoordelijkheid oppakt moet wat mij betreft vermeden worden.
De Nederlandse wet is duidelijk wat er moet gebeuren bij wanprestatie maar DHL heeft hier schijt aan m.a.w. men heeft eigen huisregels (de leverancier is altijd verantwoordelijk ook al is hun dienst niet deugdelijk)
Ik roep alle bedrijven op om te stoppen met DHL als hun pakketbezorger.
Maar wat was het artikel en wat is de beschadiging dan? Meestal zijn pakketten toch goed verpakt. Is de verpakking kapot, is het artikel vervuild, is het van grote hoogte met kracht erin gegooid? Ik vind de informatie nogal summier en weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen.
Dat is dus niet “ontvangen”. TS claimt schade, dus die kliko kan prima geleegd zijn zonder dat TS wist dat er een pakket in lag.
Ik vraag me af ( er stond trouwens prullenbak...Ik ging uit van kliko):
Als het een kliko was die vooraan de weg staat, hoe een bezorger kan zien welke kliko van de betreffende klant zou zijn? En zou de bezorger dan niet weten dat "veel kilo's bij elkaar aan de wegkant" klaar staan om geleegd te worden?
Gooit deze dan met opzet in de kliko zodat het pakketje lekker weggegooid wordt?
Lijkt mij sterk eerlijk gezegd.
Dat is dus niet “ontvangen”. TS claimt schade, dus die kliko kan prima geleegd zijn zonder dat TS wist dat er een pakket in lag.
Ik vraag me af ( er stond trouwens prullenbak...Ik ging uit van kliko):
Als het een kliko was die vooraan de weg staat, hoe een bezorger kan zien welke kliko van de betreffende klant zou zijn? En zou de bezorger dan niet weten dat "veel kilo's bij elkaar aan de wegkant" klaar staan om geleegd te worden?
Gooit deze dan met opzet in de kliko zodat het pakketje lekker weggegooid wordt?
Lijkt mij sterk eerlijk gezegd.
Doet er niet toe. Het pakket is niet afgeleverd.
Bezorger neemt het risico een pakket ergens neer te leggen zonder de expliciete toestemming van de ontvanger.