Afleveren en ontvangen zijn 2 verschillende dingen. Bezorgdienst levert af....klant zorgt voor de ontvangst.angel1978 schreef: ↑12 sep 2021 20:41Herhaling van zetten en weer niet waar. Het is de zorg van de bezorgdienst iets bij mij af te leveren en als dat niet lukt ( 2x ) het bij het afhaalpunt af te geven.. Het is je eigen zorg dat je het kan ontvangen, desnoods laat je je ouders, broer of zus of buurvrouw in je huis je pakket aannemen.
Zo ingewikkeld is het niet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL gooit pakket bij vuilnis
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Die grote jongens zouden het beter (moeten) kunnen doen dan ergens de komende 2 dagen, dat uiteindelijk ergens de komende 5 dagen wordt. Daar is geen excuus voor. Het voor niets rijden omdat je de klant niet gevraagd hebt wat die wil kost nog veel meer?NeoDutchio schreef: ↑12 sep 2021 20:40Er zijn 2 manieren van bezorgen. Of je maakt een vaste planning waarin je elke dag hetzelfde rondje rijdt, voldoende chauffeurs hebt en dus de keuze bij de klant kan leggen, of je maakt je planning aan de hand van wat je aangeboden krijgt.angel1978 schreef: ↑12 sep 2021 20:11Ik heb een betere oplossing:
Geef aan wanneer je iets bezorgd en geef de ontvanger de optie om hierop te sturen. Dat is dus iets dat de bezorgdienst moet doen. Sommigen doen dat al, dus het kan gewoon. Ik heb zelfs al gehad dat ik kon volgen waar de bezorger was.
Doe je dat niet, dan ben je dus gewoon een waardeloze bezorgdienst en verdien je dit soort klachten. Zeker als je bezorgers dan ook nog gaan dumpen in kliko’s.
Zo gek is de OP dus eigenlijk niet.
De hoeveelheden pakjes die PostNL en DHL te verwerken krijgt is zo groot dat je de rollen niet kan omdraaien. Om van hot naar her te rijden om de klant te pleasen kost tijd en geld. De pakken dus de route die ze maken op het moment dat ze de goederen hebben.
Ook ik heb ervaring met andere bezorgdiensten die je inderdaad kan volgen. Echter gaat dit niet om de 13 in dozijn artikelen van grote verkopers.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Laat Richardhendriksmit nu eerst maar eens reageren en wat vragen beantwoorden.
Sannietje
, klaartje59
, Bob Schurkjens
, Moneyman
en Annemieke67
vinden dit leuk
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Onzin. Aflevering vindt plaats bij overhandiging aan de ontvanger.Sannietje schreef: ↑12 sep 2021 20:44Afleveren en ontvangen zijn 2 verschillende dingen. Bezorgdienst levert af....klant zorgt voor de ontvangst.angel1978 schreef: ↑12 sep 2021 20:41Herhaling van zetten en weer niet waar. Het is de zorg van de bezorgdienst iets bij mij af te leveren en als dat niet lukt ( 2x ) het bij het afhaalpunt af te geven.. Het is je eigen zorg dat je het kan ontvangen, desnoods laat je je ouders, broer of zus of buurvrouw in je huis je pakket aannemen.
Zo ingewikkeld is het niet.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Maar hoe kan de koerier nu overhandigen als de klant niet thuis is?
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Niet, dus dan neemt ie t weer mee en probeert het later nog eens of brengt het naar het ophaalpunt.
Het risico blijft dus bij de verkoper tot de ontvangst heeft plaatsgevonden. Kan dat niet, dan blijft dat risico daar.
Ontvangen is niet ‘gedumpt in een kliko’ en die kliko is ook niet de aangewezen derde..Artikel 11 1. Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.
Het risico blijft dus bij de verkoper tot de ontvangst heeft plaatsgevonden. Kan dat niet, dan blijft dat risico daar.
16again
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12718
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Gelukkig maar dat het niet zo zwart wit is als u nu zegt. Zodra een bezorging aangemeld word word deze ingepland. Dan is het enkel nog wachten tot de verkoper het pakket afgeeft bij de bezorgdienst. Want zo lang de verkoper niets afgeeft zal de bezorging steeds opgeschoven gaan worden. Zodra het pakket in handen is van de bezorgdienst zal het in 95% van de gevallen de volgende dag al bezorgd worden.
Het is een uitzondering dat de bezorgdienst zorgt voor een vertraging van meerdere dagen. Die willen ook niets liever dan het pakket zo snel mogelijk weer weg hebben. Opslagruimte kost namelijk geld.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
NeoDutchio schreef: ↑12 sep 2021 21:02Gelukkig maar dat het niet zo zwart wit is als u nu zegt. Zodra een bezorging aangemeld word word deze ingepland. Dan is het enkel nog wachten tot de verkoper het pakket afgeeft bij de bezorgdienst. Want zo lang de verkoper niets afgeeft zal de bezorging steeds opgeschoven gaan worden. Zodra het pakket in handen is van de bezorgdienst zal het in 95% van de gevallen de volgende dag al bezorgd worden.
Het is een uitzondering dat de bezorgdienst zorgt voor een vertraging van meerdere dagen. Die willen ook niets liever dan het pakket zo snel mogelijk weer weg hebben. Opslagruimte kost namelijk geld.
Maar hoe kun je dan zwart wit beweren dat je moet zorgen dat je thuis bent als je iets besteld?
Als je op vrijdagmorgen het pakket nog niet hebt, dan weet je toch dat het pakket diezelfde dag niet aan zal komen en wellicht zelfs de volgende niet ( bij meerdere tussenstops ). Hoe kan je dan beweren dat je thuis moet zijn als je de bestelling doet?
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Als je eten bestelt dan is dat meestal omdat je op dat moment iets wilt eten. Uiteraard ben je dan thuis!!NeoDutchio schreef: ↑12 sep 2021 20:01Het schijnt zelfs dat je eten online kan bestellen waarbij je een indicatie krijgt wat de bezorgtijd is. Ik ken eigenlijk niemand, en ik hoor hier ook niemand, die klaagt dat er eten besteld is en dat ze niet thuis waren om het in ontvangst te nemen. Als je eten thuis laat bezorgen zorg je dat je thuis bent, maar als het om goederen gaat, dan moet de bezorger maar een oplossing zoeken als je niet thuis bent. Per dichte deur ben je zo 2 minuten extra bezig als bezorger. Met 40 op de 100 adressen (en dat is echt niet per dag, maar per dagdeel), dan zit je bijna op anderhalf uur vertraging. En dan zijn er grapjassen die zeggen dat het bij het werk hoort. Nee, de bezorger word ingehuurd om een pakket thuis af te leveren, niet om te leuren met je pakket.
Als je iets besteld bij een verkoper waarbij je niet vooraf weet wanneer het bezorgd wordt, laat het dan niet thuis komen als je niet altijd thuis bent. Dat scheelt voor jezelf dat je moet zoeken bij buren, in kliko's of naar ophaallocaties, maar je helpt er ook anderen mee die zitten te wachten op hun pakket die niet komt omdat de chauffeur zoveel vertraging heeft dat de bezorgtijd er op zit.
Maar bij een pakket bestellen gebeurt de bezorging altijd op 1 van de volgende dagen. De dag, met vaak ruim tijdsvak, krijg je (mijn ervaring) pas wat later via mail hoewel dat tijdsvak vaak niet helemaal klopt, wat natuurlijk altijd kan gebeuren.
Soms kun je al bij bestellen aangeven wat de bezorger moet doen bv afgeven bij de buren, in de kliko leggen (maar dat geef je dus zelf aan), gewoon bij de voordeur leggen enz.. Inderdaad kun je ook heel vaak aangeven dat het bij een afhaalpunt bezorgd moet worden.
Ik ben vaak thuis maar moet ik even weg dan hang ik altijd een briefje bij de voorkeur bv graag het pakketje afgeven op nr..... Bedankt. (natuurlijk afgesproken met de betreffende buren.) + meestal ook nog netjes een briefje bij mij in de brievenbus.
Afgelopen weken heb ik voor het eerst iets meegemaakt wat niet kan vind ik: bij thuiskomst van vakantie lag er een pakketje bij de voordeur (hoe lang al??) En het pakketje was zelfs niet eens voor ons. Zoiets moet toch niet kunnen.
De bezorger (dus het bedrijf) heeft ook een taak vind ik: het pakket veilig afgeven aan de koper!!
Niemand thuis, geen briefje of ander mededeling wat er met het pakketje moet gebeuren, dan zal de bezorger een briefje in de brievenbus moeten doen wat er met het pakket wordt gedaan: volgende dag terug, naar ophaalpunt enz.
En ja, dat zal echt wel meerdere keren op een dag gebeuren maar dat weet een bedrijf echt wel en wordt ook echt wel ingecalculeerd.
Dus zomaar in een kliko stoppen is absoluut not done vind ik!!! Je zou maar met de buren afgesproken hebben dat die de kliko aan de straat zetten omdat jij nachtdienst hebt, niet thuis bent enz.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Zal allemaal best zo zijn. Je kiest voor thuisbezorging omdat je het thuis wilt ontvangen toch? Zorg dan dat het pakketje ontvangen kan worden. Elk pakketje waarvan de klant niet thuis is moet morgen weer meegenomen worden. Dat gaat niet om 1 of 10 pakketjes maar zo alles te volgen om heel veel pakketjes, ik gok dagelijks 30-35%. Dit zorgt voor veel vertragingen. Een bezorger is ingedeeld om ongeveer 20 pakketjes in een uur te bezorgen. Aanbellen bij buren en briefjes schrijven kost extra tijd terwijl ze zich al een slag in de rondte rijden. Nogmaals, wil je niet thuis blijven hiervoor of weet je dat het niet lukt of wil je het risico niet nemen kies dan niet voor thuisbezorgen maar kies een andere optie. Zeker vorig jaar toen veel winkels gesloten waren nam het online winkelen enorm toe. Ik gok dat velen absoluut niet beseffen hoe druk koeriers het hebben momenteel voor een klein inkomen met overuren. In ontvangst nemen is de verantwoording van de klant.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Herhaling van zetten:Nogmaals, wil je niet thuis blijven hiervoor of weet je dat het niet lukt of wil je het risico niet nemen kies dan niet voor thuisbezorgen maar kies een andere optie.
Wil je dat de klant thuis is als het pakket komt, zorg dan ook dat de klant weet wanneer ie thuis moet zijn bij bestellen, dan kan die daar rekening mee houden:
Niet bestellen
Afhalen
Pickup point
Wil je dat risico niet nemen als bezorgdienst, biedt dan de dienst ( met bijbehorende voorwaarden ) niet aan..
16again
en Annemieke67
vinden dit leuk
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Dit, inderdaad. Ik geloof niet dat er iemand overtuigd gaat worden in de nu lopende discussie.moederslink schreef: ↑12 sep 2021 20:45Laat Richardhendriksmit nu eerst maar eens reageren en wat vragen beantwoorden.
moederslink
en Dorfje
vinden dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Topicstarter heeft kennelijk geen briefje in de bus gekregen. Er is ook geen handtekening voor ontvangst afgegeven.
Daarmee kan hij gewoon claimen bij de verzender dat de zending niet ontvangen is. Dat zou voldoende moeten zijn om het geld terug te krijgen van de verzender. De verzender claimt op zijn beurt bij Yunexpress. En Yunexpress bij DHL.
Daarmee kan hij gewoon claimen bij de verzender dat de zending niet ontvangen is. Dat zou voldoende moeten zijn om het geld terug te krijgen van de verzender. De verzender claimt op zijn beurt bij Yunexpress. En Yunexpress bij DHL.
Moneyman
, Dorfje
, Annemieke67
en alfatrion
vinden dit leuk
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Het thuisbezorgen is al een luxe. Hoe luxe wil je het hebben?angel1978 schreef: ↑12 sep 2021 21:16Herhaling van zetten:Nogmaals, wil je niet thuis blijven hiervoor of weet je dat het niet lukt of wil je het risico niet nemen kies dan niet voor thuisbezorgen maar kies een andere optie.
Wil je dat de klant thuis is als het pakket komt, zorg dan ook dat de klant weet wanneer ie thuis moet zijn bij bestellen, dan kan die daar rekening mee houden:
Niet bestellen
Afhalen
Pickup point
Wil je dat risico niet nemen als bezorgdienst, biedt dan de dienst ( met bijbehorende voorwaarden ) niet aan..
Er wordt in de meeste gevallen aangegeven in de track and trace tussen 13:00 uur en 17: 00 uur of zoiets. Meestal 4 uurtjes. DHL heeft zo'n dienst en daar wordt een dag van te voren of in de ochtend de bezorgtijd aangegeven.
Het is niet het risico van de bezorgdienst als de ontvanger besluit niet thuis te zijn.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Herhaling van zetten. Voorbeeld was zo’n grote jongen en die gaf 2 dagen ( wat er 5 werden ).Sannietje schreef: ↑12 sep 2021 21:33Het thuisbezorgen is al een luxe. Hoe luxe wil je het hebben?angel1978 schreef: ↑12 sep 2021 21:16Herhaling van zetten:Nogmaals, wil je niet thuis blijven hiervoor of weet je dat het niet lukt of wil je het risico niet nemen kies dan niet voor thuisbezorgen maar kies een andere optie.
Wil je dat de klant thuis is als het pakket komt, zorg dan ook dat de klant weet wanneer ie thuis moet zijn bij bestellen, dan kan die daar rekening mee houden:
Niet bestellen
Afhalen
Pickup point
Wil je dat risico niet nemen als bezorgdienst, biedt dan de dienst ( met bijbehorende voorwaarden ) niet aan..
Er wordt in de meeste gevallen aangegeven in de track and trace tussen 13:00 uur en 17: 00 uur of zoiets. Meestal 4 uurtjes. DHL heeft zo'n dienst en daar wordt een dag van te voren of in de ochtend de bezorgtijd aangegeven.
Het is niet het risico van de bezorgdienst als de ontvanger besluit niet thuis te zijn.
Het is wel het risico van de bezorgdienst dat de ontvanger niet thuis is, dat is namelijk wat ze aanbieden ( we komen 2x en het gaat dan naar de afhaallocatie ).
Het is niet het risico van de ontvanger als de bezorgdienst zijn eigen afspraken niet nakomt.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Herhaling van zetten. Voorbeeld was zo’n grote jongen en die gaf 2 dagen ( wat er 5 werden ).
Het is wel het risico van de bezorgdienst dat de ontvanger niet thuis is, dat is namelijk wat ze aanbieden ( we komen 2x en het gaat dan naar de afhaallocatie ).
Het is niet het risico van de ontvanger als de bezorgdienst zijn eigen afspraken niet nakomt.
Als klant betaal je voor een licht pakket als dit tussen de 5 of 8 euro bezorgkosten. De bezorgkosten zijn berekend voor 1 rit van de fabrikant/winkel naar DHL sorteercentrum (brandstof busje en uurloon bezorger). Dan van DHL sorteercentrum naar het bezorgadres die de klant opgegeven heeft. De bezorgkosten zijn dus berekend voor 1 rit. Als jij besluit niet thuis te zijn en verwacht dat ze morgen terug komen dan zijn ze 2 x heen en 1,5 keer terug gereden, terwijl jij maar 1 x betaald hebt. Als je dan weer niet thuis bent omdat ze het toch wel naar een afhaalpunt brengen zijn ze inmiddels 2,5 x heen gereden en 2 x terug voor de prijs van 1 x.
Ik ken iemand bij primera, deze heeft een afhaalpunt en elke dag komen daar 25-30 pakketjes waarvan er na 3 dagen 10-12 retour gaan. Dat is dan nog 1 x naar de fabrikant.
Ik pleit dus voor hogere bezorgkosten als dit een gewoonte moet worden.
Er moet nu niet net gedaan worden of DHL of Postnl of andere koeriersdiensten standaard hun afspraken niet nakomen. Het overkomt misschien 3 of 4 van de 10 klanten waar het afwijkt van de aangegeven tijd. Ik ben echt geen uitzondering waar het maar bij 1 x is gebleven.
Wat al eerder is gezegd, als men eten besteld blijft men wel thuis ondanks dat het ook langer kan duren dan aangegeven. Als men meubels koopt twv 3000 euro regel je ook alles om maar thuis te zijn ondanks dat de bezorgtijd ook vaak niet exact aan te geven is. Daar is het ook vaak tussen ..:.. uur en ..:.. uur.
Het is wel het risico van de bezorgdienst dat de ontvanger niet thuis is, dat is namelijk wat ze aanbieden ( we komen 2x en het gaat dan naar de afhaallocatie ).
Het is niet het risico van de ontvanger als de bezorgdienst zijn eigen afspraken niet nakomt.
Als klant betaal je voor een licht pakket als dit tussen de 5 of 8 euro bezorgkosten. De bezorgkosten zijn berekend voor 1 rit van de fabrikant/winkel naar DHL sorteercentrum (brandstof busje en uurloon bezorger). Dan van DHL sorteercentrum naar het bezorgadres die de klant opgegeven heeft. De bezorgkosten zijn dus berekend voor 1 rit. Als jij besluit niet thuis te zijn en verwacht dat ze morgen terug komen dan zijn ze 2 x heen en 1,5 keer terug gereden, terwijl jij maar 1 x betaald hebt. Als je dan weer niet thuis bent omdat ze het toch wel naar een afhaalpunt brengen zijn ze inmiddels 2,5 x heen gereden en 2 x terug voor de prijs van 1 x.
Ik ken iemand bij primera, deze heeft een afhaalpunt en elke dag komen daar 25-30 pakketjes waarvan er na 3 dagen 10-12 retour gaan. Dat is dan nog 1 x naar de fabrikant.
Ik pleit dus voor hogere bezorgkosten als dit een gewoonte moet worden.
Er moet nu niet net gedaan worden of DHL of Postnl of andere koeriersdiensten standaard hun afspraken niet nakomen. Het overkomt misschien 3 of 4 van de 10 klanten waar het afwijkt van de aangegeven tijd. Ik ben echt geen uitzondering waar het maar bij 1 x is gebleven.
Wat al eerder is gezegd, als men eten besteld blijft men wel thuis ondanks dat het ook langer kan duren dan aangegeven. Als men meubels koopt twv 3000 euro regel je ook alles om maar thuis te zijn ondanks dat de bezorgtijd ook vaak niet exact aan te geven is. Daar is het ook vaak tussen ..:.. uur en ..:.. uur.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Daar zit wel een verschil in. Bij voedsel heb je een klein tijdsraam. En bij meubels ligt de dag gelijk vast. Bij een pakketje wat je via internet bestelt weet je dat vaak niet. Dat wordt pas later bekend.Sannietje schreef: ↑12 sep 2021 22:17Wat al eerder is gezegd, als men eten besteld blijft men wel thuis ondanks dat het ook langer kan duren dan aangegeven. Als men meubels koopt twv 3000 euro regel je ook alles om maar thuis te zijn ondanks dat de bezorgtijd ook vaak niet exact aan te geven is. Daar is het ook vaak tussen ..:.. uur en ..:.. uur.
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12718
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Als je thuis werkt, geniet van je pensioen of welke reden dan ook hebt om thuis te zitten, dan kan je rustig online bestellen en thuis laten afleveren. Je weet van jezelf ook op welke dagen je werkt of verplichtingen hebt. Dan weet je dus dat je niet altijd thuis bent en zal je dus moeten opletten waar je besteld met welke voorwaarden. Ben je morgen de hele dag thuis en de verkoper zegt vandaag besteld, morgen in huis, dan is er niets aan de hand. Geeft de verkoper een indicatie van 1 a 2 dagen en je bent de 2de dag niet thuis, bestel dan ook niet online of laat het elders afleveren.angel1978 schreef: ↑12 sep 2021 21:08NeoDutchio schreef: ↑12 sep 2021 21:02Gelukkig maar dat het niet zo zwart wit is als u nu zegt. Zodra een bezorging aangemeld word word deze ingepland. Dan is het enkel nog wachten tot de verkoper het pakket afgeeft bij de bezorgdienst. Want zo lang de verkoper niets afgeeft zal de bezorging steeds opgeschoven gaan worden. Zodra het pakket in handen is van de bezorgdienst zal het in 95% van de gevallen de volgende dag al bezorgd worden.
Het is een uitzondering dat de bezorgdienst zorgt voor een vertraging van meerdere dagen. Die willen ook niets liever dan het pakket zo snel mogelijk weer weg hebben. Opslagruimte kost namelijk geld.
Maar hoe kun je dan zwart wit beweren dat je moet zorgen dat je thuis bent als je iets besteld?
Als je op vrijdagmorgen het pakket nog niet hebt, dan weet je toch dat het pakket diezelfde dag niet aan zal komen en wellicht zelfs de volgende niet ( bij meerdere tussenstops ). Hoe kan je dan beweren dat je thuis moet zijn als je de bestelling doet?
Het voorbeeld dat al gegeven is hadden wij in de tijd van DHL punt aan huis ook last van. In het weekend gaan mensen bestellen, dat word op maandag gepicked en verzonden en dus op dinsdag aangeboden. Op woensdag kregen wij tussen de 20 en 50 pakjes binnen. En dat enkel uit onze wijk. De gang, keuken en een stuk woonkamer stonden standaard vol met pakjes en zakken. Uiteindelijk de bakfiets maar gepakt om achter de bestellers aan te gaan zodat ik weer normaal mijn huis in kon. En dat voor nog geen kwartje per pakket. Menig pakket is weer retour gegaan.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Bijna de helft gaat fout zeg je? En dat valt meeHet overkomt misschien 3 of 4 van de 10 klanten waar het afwijkt van de aangegeven tijd.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Als een bezorgdienst maar 1x wil rijden en daarna in de kliko dumpt, zeg dat dan ook gewoon. Wij brengen maar een keer en per definitie lozen wij daarna het pakket. Pech gehad voor de klant.
Eens kijken hoeveel klanten zo'n bezorgdienst nog over houdt
Eens kijken hoeveel klanten zo'n bezorgdienst nog over houdt