Kwestie van -zolang TS niet reageert- uitgaan van het meest logische.
Overigens is er geen sprake van een prullenbak, maar van een vuilnisbak. Dat maakt de kliko een stuk logischer.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Kwestie van -zolang TS niet reageert- uitgaan van het meest logische.
Weet u wat ook irritant is? Als andere gaan bepalen of iemand wel of niet online mag gaan kopen en anders zijn rechten verspeelt.
Dat is irritant ja maar wie bepaalt hier voor een ander of het mag of niet? Er wordt hier naar mijn inschatting iets verkeerd begrepen.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑13 sep 2021 16:19Weet u wat ook irritant is? Als andere gaan bepalen of iemand wel of niet online mag gaan kopen en anders zijn rechten verspeelt.
... door eigen toedoen niet gaat lukken...?
Klopt, TS heeft het niet in de prullenbak gegooid. Maar TS heeft wel gevraagd om het thuis te bezorgen. En DHL vraagt er niet om dat ontvangers niet thuis zijn.
Dat blame the victim blijft maar doorgaan.NeoDutchio schreef: ↑13 sep 2021 17:03Klopt, TS heeft het niet in de prullenbak gegooid. Maar TS heeft wel gevraagd om het thuis te bezorgen. En DHL vraagt er niet om dat ontvangers niet thuis zijn.
Wat zeur je nu? TS heeft geen overeenkomst met DHL. DHL heeft enkel recht op dat TS thuis zou zijn.NeoDutchio schreef: ↑13 sep 2021 17:03Klopt, TS heeft het niet in de prullenbak gegooid. Maar TS heeft wel gevraagd om het thuis te bezorgen. En DHL vraagt er niet om dat ontvangers niet thuis zijn.
Herhaling van zetten..NeoDutchio schreef: ↑13 sep 2021 17:03Klopt, TS heeft het niet in de prullenbak gegooid. Maar TS heeft wel gevraagd om het thuis te bezorgen. En DHL vraagt er niet om dat ontvangers niet thuis zijn.
Of TS wel of niet wist of DHL zou komen is niet relevant. Als je zelf al weet dat je niet altijd thuis bent, laat het dan op een andere plek afleveren, neem een pakketbox of regel een verklaring bij DHL dat het pakket op een vaste plek neergelegd kan worden. Ook krijg je steeds meer bij je track en tracé van DHL de vraag wat te doen als je niet thuis bent.
Dat is PostNL.alfatrion schreef: ↑13 sep 2021 17:13Wat zeur je nu? TS heeft geen overeenkomst met DHL. DHL heeft enkel recht op dat TS thuis zou zijn.NeoDutchio schreef: ↑13 sep 2021 17:03Klopt, TS heeft het niet in de prullenbak gegooid. Maar TS heeft wel gevraagd om het thuis te bezorgen. En DHL vraagt er niet om dat ontvangers niet thuis zijn.
DHL heeft een overeenkomst met de verkoper en moet op grond van die overeenkomst twee keer langs komen en daarna het pakketje bij een postkantoor in de buurt achter laten.
Uw eigen reactie: Die staat er niet, maar nogmaals...Je kiest zelf om online te shoppen en als optie thuisbezorgen. "Zucht", ik stop ermee. Fijne avond.Sannietje schreef: ↑13 sep 2021 16:35Dat is irritant ja maar wie bepaalt hier voor een ander of het mag of niet? Er wordt hier naar mijn inschatting iets verkeerd begrepen.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑13 sep 2021 16:19Weet u wat ook irritant is? Als andere gaan bepalen of iemand wel of niet online mag gaan kopen en anders zijn rechten verspeelt.
Gebruik maken van een dienst waarvan je weet dat het door je eigen toedoen niet gaat lukken en diegene wijzen op andere alternatieven en zeggen niet te begrijpen waarom deze die niet kiest...
Is niet hetzelfde als tegen iemand zeggen dat ze niet online mogen kopen.
En waar staat dan letterlijk dat online kopen niet mag?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑13 sep 2021 17:19Uw eigen reactie: Die staat er niet, maar nogmaals...Je kiest zelf om online te shoppen en als optie thuisbezorgen. "Zucht", ik stop ermee. Fijne avond.Sannietje schreef: ↑13 sep 2021 16:35Dat is irritant ja maar wie bepaalt hier voor een ander of het mag of niet? Er wordt hier naar mijn inschatting iets verkeerd begrepen.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑13 sep 2021 16:19
Weet u wat ook irritant is? Als andere gaan bepalen of iemand wel of niet online mag gaan kopen en anders zijn rechten verspeelt.
Gebruik maken van een dienst waarvan je weet dat het door je eigen toedoen niet gaat lukken en diegene wijzen op andere alternatieven en zeggen niet te begrijpen waarom deze die niet kiest...
Is niet hetzelfde als tegen iemand zeggen dat ze niet online mogen kopen.
Zoals ik het vertaal is het simpelweg: kopen bij een webwinkel dan zijn de risico's voor jezelf en dan ook niet zeuren.
Als de bezorger bij de ontvanger wilt langs gaan, dan belt hij maar eerst maar even op. De etiquette schrijven voor dat als je eerst belt voordat je bij iemand langs, het kan namelijk ook wel eens niet uitkomen.NeoDutchio schreef: ↑12 sep 2021 20:01Als je iets besteld bij een verkoper waarbij je niet vooraf weet wanneer het bezorgd wordt, laat het dan niet thuis komen als je niet altijd thuis bent.
Tja, als u niet thuis bent, wat is dan het voordeel van het online bestellen? Dan zal je dus alsnog elders moeten gaan ophalen. Alleen in een gehucht op het platteland ergens laten neerleggen? Ik woon in een stad en heb aangegeven dat DHL (en andere bezorgdiensten) het pakket, in het geval dat wij niet thuis zijn, het pakket in de schuur kunnen leggen. Het komt namelijk wel eens voor dat de bezorger precies op het moment komt dat de kinderen van school gehaald worden. En de tijd van een hele dag thuis blijven is er al lang niet meer bij. Ook bij DHL krijg je van te voren een tijdsindicatie.ZeerPrivé schreef: ↑13 sep 2021 17:12Nee, nou wordt tie helemaal mooi! Ik bestel o.a. online vanwege het gemak van thuisbezorgen! Niet om dat ergens alsnog op te halen bij 1 of ander pakketpunt! Vaste plek neer leggen? We wonen niet allemaal in 1 of ander gehucht op het platteland.
En wie neemt een vrije dag voor het geval er tussen 8.00 en 22 uur heel misschien DHL je pakket komt afleveren?
Onzin. Er is geen sprake van het verbreken van een afspraak. Die "andere partij" moet gewoon z'n werk doen - daar wordt hij voor betaald en dat is dus wél onderdeel van de afspraak.NeoDutchio schreef: ↑13 sep 2021 18:16Schijnbaar is het heel normaal om met iemand af te spreken om iets te laten bezorgen, maar dat je zelf de afspraak mag verbreken door het niet aan te nemen en de andere partij het te laten oplossen.