LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ikzelf heb dus slechte ervaringen met Micro Elektro in Breda

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
paullips
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2005 00:49

ikzelf heb dus slechte ervaringen met Micro Elektro in Breda

Ongelezen bericht door paullips »

Ik heb Slechte ervaringen met Micro elektro in Breda, Nouja ikzelf niet zozeer, maar m'n Pa wel, en een kennis van mij ook.

wat is er aan de hand.

deel 1:

m'n Pa heeft destijds een videorecorder gekocht bij Micro Elektro.
die heeft het een hele poos goed gedaan, alleen op een bepaald moment, liepen de banden erin vast. ofwel, je videobanden gaan er aan. Toen hadden we nog wel beeld bij het afspelen.

m'n Pa had die videorecorder toen weggebracht naar micro elektro om het te laten repareren. Het apparaat zat toen niet meer in de garantie.
Micro Elektro heeft toen het apparaat doorgestuurd naar de reparatie Service, en na een poos kregen we de videorecorder terug, met de mededeling dat het apparaat niet te maken was.
M'n Pa heeft toen het apparaat weer mee genomen.

Het apparaat vrat nog steeds de banden op, en toen hadden we geen beeld meer bij het afspelen. :cry:

toen heeft m'n Pa een nieuwe videorecorder gekocht bij Micro-Electro.
Een kennis van ons heeft toen de oude videorecorder nagekeken, en kwam tot de volgende ontdeking:
- de band-geleiders waren naar beneden geslagen door het metaal heen, waardoor de band niet goed over de koppen liep.
hij heeft die band-geleiders weer op de goede hoogte kunnen stellen, en heeft toen de koppen gewoon schoon gemaakt.
de Videorecorder (een NEC) draait nu al weer zeker zo'n 7 jaar na dit voorval bij mij thuis. :D

DEEL 2
een goede vriend van mij had bij Micro-Electro een stereoset gekocht van Pioneer.
in de garantieperiode na ongeveer een half jaar krijgt ie een storing dat de linkerbox vaak vreemd doet. Het geluid valt soms ineens weg.

Hij heeft het apparaat toen aangeboden ter reparatie ivm de garantie.
Men heeft het apparaat in ontvangst genomen, en opgestuurd naar de fabriek, een paar weken later kreeg hij een brief dat er val schade was geconstateerd, er zat een scheur in het front-panel ter hoogte van de koptelefoonaansluiting. Hijzelf stond toen echt raar te kijken, want dat had hij nooit gezien. de kosten zouden ongeveer op zo'n 250 à 300 euro komen te zitten voor een reparatie. En valschade valt niet onder de garantie. Bij zijn weten was het apparaat nooit gevallen, het stond immers in z'n stereomeubel muziek af te spelen. Micro Electro heeft het apparaat zelf namelijk bij hem geinstalleerd.

Omdat het apparaat nog onder de garantie voorwaarden valt, is het dat de winkel moet bewijzen dat hij het apparaat heeft laten vallen. Dit kan men doen door het apparaat te controleren op eventuele schade en dit dan op de Reparatie-Bon te vermelden. Maar bij hem hebben ze geen schade geconstateerd, want ze hebben nooit iets gecontroleerd.
Die val-schade kan namelijk ook bij micro-elekro zijn ontstaan, of tijdens het transport van micro-elektro naar de importeur.
Na veel brieven heen en weer schrijven en een advocaat in de arm genomen te hebben, werd ons toen een voorstel gedaan om fifty-fifty te doen. :evil: Mikro-elekro :twisted: zou de helft van een nieuw te kopen tuner voor z'n rekening nemen. Hiermee zijn we niet akoord gegaan ivm dat het onder de garantie valt, en wij geen schade hebben veroorzaakt aan de apparatuur. een paar weken later kreeg die vriend van mij een brief, en kon hij een nieuw apparaat komen afhalen.

dus.... ken je rechten, en blijf vol houden als je in je gelijk staat. :wink:

met vriendelijke groeten,

Paul :roll:

Gesloten