| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Worden streamingdiensten gesponsord door tabaksindustrie?
-
Bob Schurkjens
Re: Worden streamingdiensten gesponsord door tabaksindustrie?
Onder andere. Veel mensen zien in seks wel meer als het voortbestaan. Ik doel meer op de seksverslaafden of erger nog
...verkrachters bijvoorbeeld die weer getriggert worden.
De reden. Zonder seks had ik niet bestaan, dat geldt voor 99+% van de mensen. Noodzakelijk niet direct, zeker tegenwoordig zijn er andere opties om een ei te bevruchten.
-
J. Deltoer
Hoezo we dwalen af? Seks verbieden, scheelt overbevolking. Behalve natuurlijk als je een geldige qr code kunt laten zien.
-
lievemarie
Dus dan scheelt het alleen antivaxxers en wappies. 
De laatste keer dat ik keek, ging dit topic over roken en de sponsoring van streamingsdiensten.J. Deltoer schreef: ↑28 sep 2021 08:23Hoezo we dwalen af? Seks verbieden, scheelt overbevolking. Behalve natuurlijk als je een geldige qr code kunt laten zien.
Ja als het woord sex valt komen ze losMoneyman schreef: ↑28 sep 2021 13:06De laatste keer dat ik keek, ging dit topic over roken en de sponsoring van streamingsdiensten.J. Deltoer schreef: ↑28 sep 2021 08:23Hoezo we dwalen af? Seks verbieden, scheelt overbevolking. Behalve natuurlijk als je een geldige qr code kunt laten zien.
-
J. Deltoer
@ moneyman...
Ah, nu snap ik uw verwarring....
Ah, nu snap ik uw verwarring....
Dat is dan ook een veel leuker onderwerp dan roken en sponsoring van streaming diensten.Nevyn schreef: ↑28 sep 2021 13:53Ja als het woord sex valt komen ze losMoneyman schreef: ↑28 sep 2021 13:06De laatste keer dat ik keek, ging dit topic over roken en de sponsoring van streamingsdiensten.J. Deltoer schreef: ↑28 sep 2021 08:23Hoezo we dwalen af? Seks verbieden, scheelt overbevolking. Behalve natuurlijk als je een geldige qr code kunt laten zien.![]()
-
lievemarie
Ik zou zeggen: open er een topic over.
-
besseldekker
Als een film o.i.d. geperiodiseerd is, en in een periode speelt waarin roken gewoon was, dan is roken verdedigbaar. Het hoort bij de periodisering. Maar dat gaat niet op voor de (in deze discussie genoemde) titels die eigentijds of bijna eigentijds zijn. Daar is roken waarschijnlijk een vorm van product placement, en natuurlijk is dat wel degelijk een marketinginstrument.
Vergelijkingen met heksenvervolging of detectives gaan niet op. Zulke programma's gaan expliciet OVER geweld en moord. Het zou absurd zijn om vol te houden dat in zulke gevallen die elementen een kwestie van sluikreclame zijn. Dat argument is wél houdbaar voor roken in programma's met een hedendaagse setting.
Vergelijkingen met heksenvervolging of detectives gaan niet op. Zulke programma's gaan expliciet OVER geweld en moord. Het zou absurd zijn om vol te houden dat in zulke gevallen die elementen een kwestie van sluikreclame zijn. Dat argument is wél houdbaar voor roken in programma's met een hedendaagse setting.
Ook in hedendaagse setting kan dat gewoon. Er zijn genoeg groepen waarin meer gerookt dan anderen en in die richting mag je ook films maken.
Als kind was ik groot fan van the a-team, maar sigaren ben ik nooit gaan roken, dus wat mij betreft moet je niets gaan verbieden omdat het een slecht voorbeeld zou zijn. En dan hebben we het nog niet over artistieke vrijheid gehad.
Als kind was ik groot fan van the a-team, maar sigaren ben ik nooit gaan roken, dus wat mij betreft moet je niets gaan verbieden omdat het een slecht voorbeeld zou zijn. En dan hebben we het nog niet over artistieke vrijheid gehad.
Nijogeth
vindt dit leuk
-
Bob Schurkjens
Mooi anekdotisch bewijs is altijd te waarderen 
Exact. Al is het maar omdat het een reden is om weer even lekker te lachen 
-
Bob Schurkjens
Volgens mij wordt door niemand een oorzakelijk verband geclaimd. De gedachte dat die er echter wel zou kunnen zijn lijkt me niet onlogisch.
Maar als iemand zegt dat hij niet is gaan roken ondanks dat hij zegt dat ij Hannibal in The A-Team zag roken dan doen we dat af als anekdotisch bewijs; en vervolgens accepteren we wel blind de claim dat je gaat roken als je mensen ziet roken in films en tv programma's.
Dat noem je dus meten met 2 maten.
Dat noem je dus meten met 2 maten.
Nijogeth
, J. Deltoer
, Lady1234
en Nevyn
vinden dit leuk