LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie leverancier
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 okt 2021 10:38
Energie leverancier
Beste leden, en redactie,
Onlangs 1 Oktober 2021 hebben wij ons huis verkocht, en zijn wij beide op een ander adres gaan wonen, nu wilde ik mijn contract op zeggen bij Vattenfall, welke ik eigenlijk afgelopen Vrijdag (01-10-2021) had willen beëindigen. Maar door allerlei omstandigheden en onwetendheid van mijn kant uit kwam ik daar te laat achter. Via mijn account bij Vattenfall op internet, wilde ik ook de boel opzeggen op Zaterdag 02-10-2021, daar stond als melding, de eerst volgende dag dat wij uw contract kunnen beëindigen, is 05-10-2021, wat inhoud dat ik 5 dagen aan het betalen ben voor zowel gas, als stroom, als vastrecht die ik niet meer gebruik. Bij navraag aan de telefoon op Maandag 04-10-2021, bleek dat deze dame beweerde dat het "wettelijk" is afgesproken dat als iemand zijn contract opzegt dat het pas de volgende werkdag ingaat. Wat dus inhoud dat: Verkoop jij op Vrijdag je woning, en je hebt dat niet op tijd ( bijvoorbeeld een week ervoor gemeld) je nog het hele weekend als nieuwe bewoner op kosten van de oude bewoner gebruik kan maken van Gas en Electra.
Maar graag trek ik de opmerking "wettelijk" in twijfel, het is namelijk wel vaker gebleken dat energiemaatschappijen hun eigen wetten schrijven, en daar graag aan vast houden. Mijn vraag is waarom is het niet mogelijk in de tijd van digitalisering, met terug werkende kracht een contract met uitlezing van de "slimme meter" te regelen? Voor mij zijn energiemaatschappijen, gewoon piraten die losgeslagen door het hele land gewoon onschuldige mensen bedonderen en beduvelen waar je bij staat. Graag de energie weer terug bij de overheid! deze instelling werkt niet!!!!!! Terug naar vroeger!!! En wat kan ik doen tegen het feit dat ik het niet eens ben met de stelling van Vattenfall. Telefonisch al duidelijk gemaakt dat ik het er niet mee eens ben, dat de volgende werkdag (05-10-2021) na melding dat ik het contract wil beëindigen ik pas dat daadwerkelijk afgemeld ben. Indien ik dit geweten had, dan had ik mijn "voorzorgsmaatregelen genomen". En mij dus eerder afgemeld bijvoorbeeld.
Onlangs 1 Oktober 2021 hebben wij ons huis verkocht, en zijn wij beide op een ander adres gaan wonen, nu wilde ik mijn contract op zeggen bij Vattenfall, welke ik eigenlijk afgelopen Vrijdag (01-10-2021) had willen beëindigen. Maar door allerlei omstandigheden en onwetendheid van mijn kant uit kwam ik daar te laat achter. Via mijn account bij Vattenfall op internet, wilde ik ook de boel opzeggen op Zaterdag 02-10-2021, daar stond als melding, de eerst volgende dag dat wij uw contract kunnen beëindigen, is 05-10-2021, wat inhoud dat ik 5 dagen aan het betalen ben voor zowel gas, als stroom, als vastrecht die ik niet meer gebruik. Bij navraag aan de telefoon op Maandag 04-10-2021, bleek dat deze dame beweerde dat het "wettelijk" is afgesproken dat als iemand zijn contract opzegt dat het pas de volgende werkdag ingaat. Wat dus inhoud dat: Verkoop jij op Vrijdag je woning, en je hebt dat niet op tijd ( bijvoorbeeld een week ervoor gemeld) je nog het hele weekend als nieuwe bewoner op kosten van de oude bewoner gebruik kan maken van Gas en Electra.
Maar graag trek ik de opmerking "wettelijk" in twijfel, het is namelijk wel vaker gebleken dat energiemaatschappijen hun eigen wetten schrijven, en daar graag aan vast houden. Mijn vraag is waarom is het niet mogelijk in de tijd van digitalisering, met terug werkende kracht een contract met uitlezing van de "slimme meter" te regelen? Voor mij zijn energiemaatschappijen, gewoon piraten die losgeslagen door het hele land gewoon onschuldige mensen bedonderen en beduvelen waar je bij staat. Graag de energie weer terug bij de overheid! deze instelling werkt niet!!!!!! Terug naar vroeger!!! En wat kan ik doen tegen het feit dat ik het niet eens ben met de stelling van Vattenfall. Telefonisch al duidelijk gemaakt dat ik het er niet mee eens ben, dat de volgende werkdag (05-10-2021) na melding dat ik het contract wil beëindigen ik pas dat daadwerkelijk afgemeld ben. Indien ik dit geweten had, dan had ik mijn "voorzorgsmaatregelen genomen". En mij dus eerder afgemeld bijvoorbeeld.
-
- Berichten: 12912
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Energie leverancier
In het weekend word niet gewerkt. U wilt nu met terugwerkende kracht het contract ontbinden, en dat al niet gaan lukken. Ook probeert u uw nalatigheid nu bij een andere partij neer te leggen. De verhuizing zal niet pas afgelopen vrijdag spontaan bedacht zijn en voor het nieuwe huis zou u ook een overeenkomst hebben moeten aangaan. Waarom dan niet van te voren regelen?
Voor heel veel overeenkomst geldt zelfs een opzegtermijn. Dan had u nu zelfs nog een maand moeten betalen.
Voor heel veel overeenkomst geldt zelfs een opzegtermijn. Dan had u nu zelfs nog een maand moeten betalen.
Zhadum
, juliomariner
en Ivo.w
vinden dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Energie leverancier
U bent dus vergeten uw contract tijdig te beëindigen en geeft uw energieleverancier daar de schuld van. In het Engels is daar de term "blame shifting" voor.
Re: Energie leverancier
U betaald niet meer want uw meterstanden worden bij sleutel overdracht doorgegeven en verrekent.
Re: Energie leverancier
U betaalt niet meer voor het verbruik, maar wel de vaste lasten, want u hebt in ieder geval een opzegtermijn van één maand bij een contract voor onbepaalde tijd.
Hebt u een contract voor een bepaalde tijd en zegt u te vroeg op, moet u ook nog een boete betalen.
Hebt u een contract voor een bepaalde tijd en zegt u te vroeg op, moet u ook nog een boete betalen.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 04 okt 2021 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Energie leverancier
Het echte probleem zal dan wel in de relationele sfeer gezocht moeten worden, gezien het verhuizen naar twee verschillende adressen. Dat zal wat stress of frustratie opgeleverd hebben, wat de ts nu bij zijn energie leverancier ventileert.
Dat geeft niet, daar is ook begrip voor. Energiemaatschappijen zijn heus geen bende losgeslagen piraten zoals de op vermeld.
Voor de ts, alles komt vanzelf goed, rustig aan.
Dat geeft niet, daar is ook begrip voor. Energiemaatschappijen zijn heus geen bende losgeslagen piraten zoals de op vermeld.
Voor de ts, alles komt vanzelf goed, rustig aan.
Nevyn
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 okt 2021 10:38
Re: Energie leverancier
Allereerst het klopt dat het in de relationele sfeer is te zoeken. Maar toch bedankt voor het begrip, en nee ik leg het probleem niet neer bij mijn energieleverancier, sterker nog zij zijn het probleemhttps://radar.avrotros.nl/forum/posting.php?mode=quote&f=1&p=2853391#.... Maar het is toch raar dat als je verhuist, je niet hebt gedacht aan je energieleverancier, omdat ik er gemakshalve van uit ging dat het met 1 "simpel" telefoontje en opgeschreven meterstanden opgelost zal zijn. Je er samen wel uitkomt...riddert schreef: ↑04 okt 2021 12:42Het echte probleem zal dan wel in de relationele sfeer gezocht moeten worden, gezien het verhuizen naar twee verschillende adressen. Dat zal wat stress of frustratie opgeleverd hebben, wat de ts nu bij zijn energie leverancier ventileert.
Dat geeft niet, daar is ook begrip voor. Energiemaatschappijen zijn heus geen bende losgeslagen piraten zoals de op vermeld.
Voor de ts, alles komt vanzelf goed, rustig aan.
Nu blijkt dat het niet zo is, en stel ik daar vragen over... En dat ik stel dat energieleveranciers losgeslagen piraten zijn heeft te maken met ervaringen uit het verleden, die in mijn ogen wel degelijk een "garantie" zijn voor de toekomst. Ik kijk in het vervolg wel 3 keer uit voor dat ik in zee ga met een leverancier, zeker van Energie.....
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 okt 2021 10:38
Re: Energie leverancier
Echt? hoe dan? ik wacht het in stilte af wat er gaat gebeuren....
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 okt 2021 10:38
Re: Energie leverancier
Door de verkoper en de koper stuurt deze standen op aan zijn leverancier.
Re: Energie leverancier
Waarom niet gewoon meeverhuisd?
Sorry maar je bent zelf veel te laat met opzeggen, dan niet de leverancier hiervan de schuld geven.
Volgende keer als je ooit weer verhuisd een lijst met bedrijven klaar hebben die je moet aanschrijven bij verhuizen.
Kun je nu mooi mee beginnen
dan loopt je niet meer tegen dit soort problemen aan.
En daarbij,je hebt een nieuwe energie leverancier en er is geen lichtje gaan branden om dan gelijk de oude per verhuis datum op te zeggen? Apart.
Sorry maar je bent zelf veel te laat met opzeggen, dan niet de leverancier hiervan de schuld geven.
Volgende keer als je ooit weer verhuisd een lijst met bedrijven klaar hebben die je moet aanschrijven bij verhuizen.
Kun je nu mooi mee beginnen

En daarbij,je hebt een nieuwe energie leverancier en er is geen lichtje gaan branden om dan gelijk de oude per verhuis datum op te zeggen? Apart.
Re: Energie leverancier
Het zal vast wel goed komen, omdat de nieuwe bewoners vast een contract hebben afgesloten voor je oude huis. Hebben ze dat niet gedaan, heb je in principe een probleem. De leverancier heeft een contract met OP en niet met de nieuwe bewoners. Belangrijk zijn de meterstanden op het overnameformulier.
Re: Energie leverancier
Ja, echt. Zie onderstaande link. Dat is al zo vaak onder de aandacht gebracht, hier op dit forum maar ook elders in de media, dat het me verbaast dat dit nieuws u niet bereikt heeft.Castricummer schreef: ↑04 okt 2021 13:15Echt? hoe dan? ik wacht het in stilte af wat er gaat gebeuren....
https://www.energievergelijk.nl/onderwe ... everancier
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 okt 2021 10:38
Re: Energie leverancier
Ja dat er een lichtje brand op mijn nieuwe adres, oké maar hier zit alles in 1 prijs inbegrepen, dus nu even geen gedoe meer met energieleveranciers... Maar inderdaad een goede les voor de volgende........Duc schreef: ↑04 okt 2021 13:50Waarom niet gewoon meeverhuisd?
Sorry maar je bent zelf veel te laat met opzeggen, dan niet de leverancier hiervan de schuld geven.
Volgende keer als je ooit weer verhuisd een lijst met bedrijven klaar hebben die je moet aanschrijven bij verhuizen.
Kun je nu mooi mee beginnendan loopt je niet meer tegen dit soort problemen aan.
En daarbij,je hebt een nieuwe energie leverancier en er is geen lichtje gaan branden om dan gelijk de oude per verhuis datum op te zeggen? Apart.
Re: Energie leverancier
Tja, ook hier erg negatieve verhalen over Powertip. Ik ben nu binnen een week voor de tiende keer gebeld. Zelfde verhaal als bij de anderen hier. Deze meneer wist mijn energieleverancier niet te noemen, maar wel het bankrekeningnummer. Nogmaals verzocht mij uit het systeem te verwijderen en daarna gesprek afgebroken. Ik denk niet dat het helpt... Ik vrees dat een proefabonnement op het AD de oorzaak is, sindsdien wordt ik gebeld. Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
Re: Energie leverancier
Er kan wel met terugwerkende kracht in hun systeem een datum aangepast worden naar een paar dagen eerder, maar de geleverde energie voor die paar dagen kan niet meer met terugwerkende kracht ingenomen worden. Er is al geleverd en dat moet betaald worden.
Re: Energie leverancier
Dan maar overstappen op een houtkachel.Castricummer schreef: ↑04 okt 2021 13:13En dat ik stel dat energieleveranciers losgeslagen piraten zijn heeft te maken met ervaringen uit het verleden, die in mijn ogen wel degelijk een "garantie" zijn voor de toekomst. Ik kijk in het vervolg wel 3 keer uit voor dat ik in zee ga met een leverancier, zeker van Energie.....
Re: Energie leverancier
Als het goed is zijn die meterstanden door uzelf opgenomen en door de ontvanger van de sleutels. U beide geeft de opgenomen standen door aan elk uw eigen energieleverancier.
Re: Energie leverancier
U legt het dus wel bij hen neer.Castricummer schreef: ↑04 okt 2021 13:13Allereerst het klopt dat het in de relationele sfeer is te zoeken. Maar toch bedankt voor het begrip, en nee ik leg het probleem niet neer bij mijn energieleverancier, sterker nog zij zijn het probleemposting.php?mode=quote&f=1&p=2853391#.... Maar het is toch raar dat als je verhuist, je niet hebt gedacht aan je energieleverancier, omdat ik er gemakshalve van uit ging dat het met 1 "simpel" telefoontje en opgeschreven meterstanden opgelost zal zijn. Je er samen wel uitkomt...
Nu blijkt dat het niet zo is, en stel ik daar vragen over... En dat ik stel dat energieleveranciers losgeslagen piraten zijn heeft te maken met ervaringen uit het verleden, die in mijn ogen wel degelijk een "garantie" zijn voor de toekomst. Ik kijk in het vervolg wel 3 keer uit voor dat ik in zee ga met een leverancier, zeker van Energie.....
U neemt kennelijk het energiecontract niet mee naar de nieuwe woning en heeft uw contract willen opzeggen. In de meeste gevallen geldt dan een opzegtermijn van één maand. U heeft al enorm geluk dat ze het gezien de omstandigheden hebben willen beëindigen per de eerste datum die administratief mogelijk is.
En nee, u betaalt niet teveel. U betaalt de vaste kosten voor de periode dat u een contract had. Dat u de laatste dagen geen gebruik meer maakte van het contract, maakt niet dat u niet zou hoeven betalen. Dan had u maar eerder moeten opzeggen.
En nee, u betaalt ook niet voor gas en elektriciteit wat na de overdracht wordt afgenomen. Want u heeft toch de meterstanden doorgegeven zoals die op moment van overdracht waren?