LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnement opzeggen...vraagje

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lous26
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:38

abonnement opzeggen...vraagje

Ongelezen bericht door lous26 »

Hallo,

ik heb net naar Wanadoo gebeld over het opzeggen van mijn lite pakket. Kreeg bij aanmelding te horen dat ik een jaar contract had en dat het na dat jaar per mnd op te zeggen was. Helaas blijkt dit dus een leugentje geweest te zijn (mijn vrienden die tegelijk hebben aangevraagd en buren die 2 mnd later hebben aangevraagd hebben hetzelfde te horen gekregen)

Nu vertelde de medewerkster van Wanadoo dat de enige mogelijkheid was dat ik de KPN opzegde en dat zij dan ook accepteren dat ik eerder opzeg...
Wie weet of dit klopt,want ik geloof echt niks meer inmiddels.

groeten

Gewoon_iemand

Re: abonnement opzeggen...vraagje

Ongelezen bericht door Gewoon_iemand »

Die sales hadden ze er allang over moeten zetten naar een goed callcenter!

Klopt wel idd als je KPN eruit gooit dan vervalt je ADSL ook direct...
Is logisch ADSL Lite kan niet zonder KPN Telefoonlijn..

Wanadoo zet dan ook je abonnement stop!

Groet

Gast

Re: abonnement opzeggen...vraagje

Ongelezen bericht door Gast »

ik zou daar anders niet vanuit gaan.
je bent dan wel je lijn kwijt maar betaalt wel je abo bij wanadoo. Zeker bij wanadoo!

bel nog maar eens die helpdesk en stel dezelfde vraag. grote kans dat je dan een ander antwoord krijgt.
en het is geen leugen, zij hebben die regel inderdaad. per jaar opzegbaar met een opzegtermijn van een maand.

Gast

Re: abonnement opzeggen...vraagje

Ongelezen bericht door Gast »

beter idee, werkt soms:

zeg je telefoon op, en je adsl komt te vervallen, bel 1 dag van te voren de kpn op en zeg: ik wil hem toch houden.

vaak is de adsl stopzetting dan niet meer tegen te houden en ben je van je abbo af :P

Gast

Re: abonnement opzeggen...vraagje

Ongelezen bericht door Gast »

Dit bovenstaande werkt inderdaad maar je moet dan wel weer €9,- betalen voor het gebruik van het netwerk .Ook bij een Verstatel ,BBned adsl-lijn .
Aangezien een KPN budget maar iets meer is ,heeft dat geen zin.

Of ze moeten je vergeten een rekening te sturen .

Gast

Re: abonnement opzeggen...vraagje

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet gewoon de algemene voorwaarden lezen. Daarin staat dat je inderdaad 1 jaar er aan vast zit, dat zit je bij elke provider, en als je op wilt zeggen moet je dit 1 maand voordat je contract afloopt opzeggen. Doe je dat niet dan wordt het contract stilzwijgend voor 1 jaar verlengd. ]Het is helemaal niet zo dat je dan per maand op kan zeggen. Maar mensen lezen geen algemene voorwaarden en reageren HUN eigen fouten dan ineens af op welke instantie dan ook. Onterecht kijk eerst naar je eigen fouten. LEZEN is het toverwoord

lous26
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:38

Re: abonnement opzeggen...vraagje

Ongelezen bericht door lous26 »

Hoi,

heb telefonisch mijn contract afgesloten, had nog totaal geen internet.Toen is mij verteld dat ik na een jaar per mnd kon opzeggen. Maar het eerste jaar dus gewoon vast was.
Bij de formulieren die ik opgestuurd kreeg zaten geen algemene voorwaarden,,daarvoor werd je verwezen naar de site,.ik had alleen nog geen internet, en ben volledig afgegaan op wat de medewerker telefonisch had gezegd.En ik niet alleen weet ik nu, want er zijn veel meer mensen op deze manier erin getuind.

heb momenteel veel problemen met wanadoo..adsl werkt steeds niet, blijkt fout in de signaal doorgave te zitten. slechte adviezen door service medewerker, die volhoud dat ik een usb modem heb,,heb ethernetmodem en die steeds zegt dat het signaal wel goed doorgegeven word..terwijl KPN al gezegd heeft dat de fout bij hen in de centrale zit..enz enz..
ben het zat.

johnny1
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2005 11:06

Re: abonnement opzeggen...vraagje

Ongelezen bericht door johnny1 »

als je de Algemene Voorwaarden niet erbij hebt kunnen krijgen en niet de overeenkomst per internet hebt gedaan kun je deze gewoon nietig verklaren.

Gast

Re: abonnement opzeggen...vraagje

Ongelezen bericht door Gast »

misschien kun je het op wanprestatie gooien

johnny1
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2005 11:06

Re: abonnement opzeggen...vraagje

Ongelezen bericht door johnny1 »

als het zo is gegaan zoals gezegd kun je er onderuit want niet aan de voorwaarden voldaan : nietig verklaren.

sioux

Re: abonnement opzeggen...vraagje

Ongelezen bericht door sioux »

als de telefoonlijn wordt is opgezegd ziet Wanadoo dat in hun systeem en wordt het abo (in de meeste gevallen) inderdaad automatisch gesloten, indien het een KPN-ADSL abo betreft (Go, Lite, Basic, Plus). soms heb je pech en stuur je even een bevestiging van KPN en komt het alsnog voor elkaar.

het vlak voor de einddatum toch annuleren van de opzegging van de telefoonlijn bij KPN heeft geen zin, omdat Wanadoo dan nog geen opzegging in het systeem heeft staan, maar alleen een aangekondigde opzegging. Wanadoo komt pas in actie als de sloop (van de telefoonlijn) echt geleverd is.

Gesloten