LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pirelli banden p5000

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
H.Schoonewille

Pirelli banden p5000

Ongelezen bericht door H.Schoonewille »

Ik heb 2 jaar terug 4 nieuwe Pirelli P5000 banden maat 205/15 gekocht en laten monteren bij Kwik-Fit in Emmen. Na 3mnd heb ik een klapband gehad. Deze band heb ik tegen een kwart van de prijs vergoed gekregen. Nu feb 2005 moest mijn auto voor de apk keuring en werd deze afgekeurd op de banden. Deze vertoonden aan de binnenzijde van de banden zodanige scheuren dat het volgens de keurmeester levensgevaarlijk zou zijn om er nog 1 meter mee te rijden. Het loopvlak voldoet nog ruimschoots aan de norm. Mijn vraag is zijn er nog meer van deze klachten over Pirelli banden???

Gast

Re: Pirelli banden p5000

Ongelezen bericht door Gast »

over het algemeen goed

edwin65

Re: Pirelli banden p5000

Ongelezen bericht door edwin65 »

Ik heb al 6 nieuwe Pirelli P Zero Nero banden moeten vervangen. Deze waren elke keer na korte tijd versleten. Vertoonde ook scheurtjes aan de binnenzijde. De banden zijn geclaimd zonder succes. Pirelli beweerde iedere keer dat de uitlijning niet goed stond. Dit is nagekeken en was natuurlijk niet zo. Ik heb nu banden van een ander merk. Voor mij geen "dure" Pirelli's meer.

rjk42
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:57

Re: Pirelli banden p5000

Ongelezen bericht door rjk42 »

Onder mijn nieuw afgeleverde FOCUS in 2000 zaten PIRELLI P6000 banden. 205/55 R 16. De voorbanden waren na 18.000km. al aan vervanging toe en de achterbanden al na 25.000km.
Dit werd geweten aan mijn rijstijl en aan de caravan.
Geen verhaal mogelijk.

Sindsdien altijd op nieuwe auto's (mondeo en C-max) Michelin banden geeist. Nooit geen problemen meer gehad. Kan nu zeker 30.000 km. met een set voorbanden doen. Waar ligt dat dan aan?????

rjk

boebertje

Re: Pirelli banden p5000

Ongelezen bericht door boebertje »

Nou het spijt me beste ford rijder maar mijn volvo v40 werd in 2003 nieuw geleverd op pirelli p6000 banden en die liggen er nu 50.000 km op sinds november winterbanden maar er zit nog 3,5 mm profiel op rondom dus dat gaat nog wel 20.000 mee.

Wat betreft de pirelli Pzero en nero moet je een aantal fouten zeker neit maken. Je meot de geode banden ehbben namelijk. Het ene type is voor de achterbanden de ander voor de voorbanden en er zit ook ngo een verschil in of je voor of achterwielaandrijving hebt. Dit zijne chte xtreme sportbanden bekend om hun grip en geleverd onder lamborghini's en ferrari's. Door het extreme zachte rubber hebben ze echter ook een extreme korte levensduur.


Wat betreft de p5000 banden heb ik geen ervaring mee. Ik ben echter overwegend positief over de p6000 en zijn opvolger de p7. De pirelli is een echt goede band die ik zelfs beter acht dan de michelin pilot exalto of pilot premacy.

Het scheuren van een band komt me bekend voor maar is neit typisch pirelli, ook michelins een conti's vertonen dit wel eens.

Toch werd ik vrij nieuwsgierig over dit verhaal en mijn bandenboer ff gebeld.

Die bevestigde het verhaal wat ik nu heb gezegd en dat er geen slechte lichtingen bekend zijn. Wel zijn pirelli's heel gevoelig voor de sporin e.d. omdat ze richting gebonden zijn en pirelli's "vaak" een vrij zacht rubber mengsel hebben. Daardoor zijn zachte bandne in het algemeen er ggevoelig voor stoepranden e.d.

Hij gaf al advies dat de bridgestones het op dit moment erg goed doen maar raadde juist de michelins af omdat ze wel erg duur zijn en niet echt beter zijn dan de andere a-mer concurenten en op sommige punten zelf zwakker zoals bijvoorbeeld grip.

Gesloten