Opgelicht door Flamadeal

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Olliex
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2021 19:50

Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door Olliex »

Koop niets bij deze webwinkel. Zwaar opgelicht.
Via Facebook maken ze reclame voor producten. Vervolgens kan je een maand wachten op je product. Blijkt deze ook nog rechtstreeks van Aliexpres te komen. Is gewoon zichtbaar op de envelop. En de kwaliteit is om te huilen. Wordt iets aangeboden van meer dan 30 euro, wat dus werkelijk minder dan 5 euro kost.

Niets kopen dus bij flamadeal.nl
IMG-20210822-WA0008.jpg
(118.48 KiB) 3483 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
dit stond op facebook.

Vervolgens krijg je dit binnen.
IMG-20211006-WA0003.jpeg
(55 KiB) 3483 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG-20211006-WA0005.jpeg
(17.9 KiB) 3483 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12394
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent niet opgelicht door Flamadeal, u hebt uzelf opgelicht. Geen KVK, geen adres en geen telefoonnummer. Ook nog eens algemene voorwaarden waar ze rechten aan willen ontlenen, een klantenservice die 24/7 zou werken, enz. Hoeveel rode vlaggen moeten er zijn om niet te willem bestellen?

HADES2001
Berichten: 542
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door HADES2001 »

ik zie geen oplichting, je hebt gekregen waar je voor betaald hebt. als koper heb je zelf ook een onderzoeksplicht. en het is al een flinke tijd bekend dat 99% van webshops die via facebook adverteren gewoon dropshippers zijn.

DeZevendeHenk
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Het ziet er toch hetzelfde uit als op de foto, afschuwelijk maar over smaak valt niet te twisten, wat is het probleem dan?

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
07 okt 2021 10:02
U bent niet opgelicht door Flamadeal, u hebt uzelf opgelicht.
Zelfs dat niet. Ik zie uberhaupt geen oplichting.

NeoDutchio
Berichten: 12394
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
07 okt 2021 16:02
NeoDutchio schreef:
07 okt 2021 10:02
U bent niet opgelicht door Flamadeal, u hebt uzelf opgelicht.
Zelfs dat niet. Ik zie uberhaupt geen oplichting.
Bij oplichting heb je inderdaad een dader en een slachtoffer. In dit geval zijn die 2 tegenpolen één en dezelfde persoon. Je ontdoet jezelf van geld en aangezien zelfs een blinde kan ruiken dat de site niet klopt is het nog met voorbedachte raden ook.

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onzin. Deze dropshipper heeft gewoon geleverd wat er besteld is tegen de prijs die overeengekomen is. Ik weet niet waar jij dan de "zware" oplichting ziet waar TS het over heeft...?

NeoDutchio
Berichten: 12394
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
07 okt 2021 16:22
Onzin. Deze dropshipper heeft gewoon geleverd wat er besteld is tegen de prijs die overeengekomen is. Ik weet niet waar jij dan de "zware" oplichting ziet waar TS het over heeft...?
Ik nergens, maar dat heb ik ook gezegd.

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
07 okt 2021 16:39
Moneyman schreef:
07 okt 2021 16:22
Onzin. Deze dropshipper heeft gewoon geleverd wat er besteld is tegen de prijs die overeengekomen is. Ik weet niet waar jij dan de "zware" oplichting ziet waar TS het over heeft...?
Ik nergens, maar dat heb ik ook gezegd.
Jij schrijft wel degelijk dat je oplichting in de casus ziet. Die is er echter niet.
NeoDutchio schreef:
07 okt 2021 10:02
U bent niet opgelicht door Flamadeal, u hebt uzelf opgelicht.
en
NeoDutchio schreef:
07 okt 2021 16:20
Bij oplichting heb je inderdaad een dader en een slachtoffer. In dit geval zijn die 2 tegenpolen één en dezelfde persoon. Je ontdoet jezelf van geld en aangezien zelfs een blinde kan ruiken dat de site niet klopt is het nog met voorbedachte raden ook.

NeoDutchio
Berichten: 12394
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
07 okt 2021 16:42
NeoDutchio schreef:
07 okt 2021 16:39
Moneyman schreef:
07 okt 2021 16:22
Onzin. Deze dropshipper heeft gewoon geleverd wat er besteld is tegen de prijs die overeengekomen is. Ik weet niet waar jij dan de "zware" oplichting ziet waar TS het over heeft...?
Ik nergens, maar dat heb ik ook gezegd.
Jij schrijft wel degelijk dat je oplichting in de casus ziet. Die is er echter niet.
NeoDutchio schreef:
07 okt 2021 10:02
U bent niet opgelicht door Flamadeal, u hebt uzelf opgelicht.
en
NeoDutchio schreef:
07 okt 2021 16:20
Bij oplichting heb je inderdaad een dader en een slachtoffer. In dit geval zijn die 2 tegenpolen één en dezelfde persoon. Je ontdoet jezelf van geld en aangezien zelfs een blinde kan ruiken dat de site niet klopt is het nog met voorbedachte raden ook.
Het klassieke voorbeeld weer, reacties door elkaar gooien en vervolgens de verschillende reacties koppelen aan elkaar. De oplichting waar TS het over heeft is er niet, dat heb ik ook gezegd. Dan moet u er geen andere reacties bij halen die niets met die vraag te maken hebben.

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is heel simpel ND: er is in dit hele topic -anders dan jij schrijft- helemaal geen sprake van oplichting.

Lady1234
Berichten: 27311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent niet opgelicht door Flamadeal, u hebt uzelf opgelicht.


Dit zinnetje is vast ironisch, of sarcastisch bedoeld.

Je geld op die manier en aan dat spul uitgeven.

NeoDutchio
Berichten: 12394
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
07 okt 2021 18:55
U bent niet opgelicht door Flamadeal, u hebt uzelf opgelicht.


Dit zinnetje is vast ironisch, of sarcastisch bedoeld.

Je geld op die manier en aan dat spul uitgeven.
Uiteraard. Als je een gevulde portemonnee onbeheerd op een terras op een tafeltje legt moet je ook niet gaan brullen als iemand dat meeneemt. Dan kan je wel gaan zeggen dat je bestolen bent, maar je hebt je laten bestelen.
En als je dus koopt op een website die schreeuwt om er niet te willen kopen (gezien alle feiten waar op te letten dat al jarenlang overal te lezen is), dan roep je het over jezelf af. Je licht jezelf op door geld weg te gooien.

DeZevendeHenk
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Waarom verliezen jullie je toch zo in zinloze discussies? Niemand denkt dat hier sprake is van oplichting zelfs niet diegene die het woord oplichting wel gebruikt. Wat voegt die discussie dan toe aan het beantwoorden van de vraag?

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door Moneyman »

Omdat het nogal vervelend is dat de blame the victim-kaart gelijk weer getrokken wordt. Zelfs als een TS beter had kunnen of moeten weten, is dat geen enkele legitimatie om dan maar te zeggen dat je daar niets van zou mogen zeggen.

Als mijn portemonnee gejat is omdat ik 'm niet meegenomen heb, mag ik volgens sommigen blijkbaar niet zeggen dat m'n portemonnee gestolen is... :roll:

Maar goed, je hebt gelijk: de discussie is zinloos, want het kwartje valt toch niet. Ik zal het hier dus maar bij laten, want ik geloof niet dat deze TS nog terugkomt.

DeZevendeHenk
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Moneyman schreef:
08 okt 2021 11:31
Omdat het nogal vervelend is dat de blame the victim-kaart gelijk weer getrokken wordt.
Maar dat snap ik en daar ben ik het ook hartstikke mee eens, maar waarom zeg je dát dan niet gewoon, dan gaat het ook echt ergens over.

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Flamadeal

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
08 okt 2021 12:03
Misschien moet Radar dit soort topics op Facebook zetten. Dan bereikt het wel de personen die gewaarschuwd moeten worden tegen zichzelf.
Goeie voor het feedbacktopic :!:

Gesloten