LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Simone J.

Re: Durion

Ongelezen bericht door Simone J. »

Mijn moeder van 72 is vorig jaar ook telefonisch benaderd door Durion. Ze is ermee akkoord gegaan, maar in de veronderstelling dat Durion een onderdeel was van haar leverancier Nuon, die dus groene stroom leverde.
Kan haar fout zijn geweest (communicatiestoring) maar nu ik de andere vele verhalen lees over Durion op deze Radar-site, begin ik te twijfelen.

Omdat ze nu verhuisd is, ben ik erachter gekomen dat ze stroom via Durion krijgt, maar niets op papier hoor. We willen het contract opzeggen omdat op haar nieuwe adres al een leverancier was, maar worden alleen maar afgewezen en dat je het contract niet kunt opzeggen. Natuurlijk moet dat kunnen ! Ze willen uiteraard wel behulpzaam zijn met de verhuizing en wijzen in een onvriendelijke brief op de algemene voorwaarden. Mijn moeder heeft alleen een welkomsbrief en een korte bevestigingsbrief gehad, waarin niet naar algemene voorwaarden wordt verwezen en de voorwaarden zitten er ook niet bij. Juridisch gezien staan ze heel slecht hierdoor. Daarbij wil Durion aan mij verder geen gegevens verstrekken, alleen maar aan mijn moeder zelf. Maar wat als mijn moeder niet meer in staat is hen te woord te staan?!
Kortom: ga nooit in zee met Durion, wat een agressieve organisatie.
Heb het idee dat ze hun praktijken uitoefenen op de ouderen in onze samenleving, wat een misselijk idee.
Wij gaan het nu schriftelijk opzeggen (aangetekend) en ik moet zeggen
dat ik een beetje gerustgesteld ben als ik alle andere klachten lees. We zijn aan de andere kant dus niet de enige, helaas.
Simone

MAXIEM

Re: Durion

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag simone 1,

Doe dat dan aangetekend met bewijs van ontvangst. Groeten, Ton.

bongobobo

Re: Durion

Ongelezen bericht door bongobobo »

"JE KUNT HEM ZELFS AANGETEKNED OPSTUREN MET EEN BEWIJS DAT ZE HEM ONTVANGEN HEBBEN' ZELFS DAN LATEN ZE NIETS VAN ZICHZELF HOREN

solly caps

zie mijn topic maar "jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa weer durion


het enige wat ze daar bij durion kennen is het zinnetje WE ZIJN ERMEE BEZIG,tenminste het hoofdkantoor ,maar daar gevn ze geen nummer van .kots van dat soort mensen,en dan ook nog het lef hebben om je voor rotte vis uit te maken ,ja kijk zij krijgen de centjes wel,en bij ons wordt het er wel afgehaald ,maar verder kom je niet ,schoften zijn het en meer niet.

en voor degene die werken bij durion ,

hoop dat je trotys bent om te werken voor een k*t bedrijf die mensen oplicht ,wat zou je doen als het om jezelf gaat of om je familie die zo in de z e i k wordt genomen,kijken of jullie dan andes piepen :twisted:

OMA

Re: Durion

Ongelezen bericht door OMA »

Ik ben net 5 minuten geleden gebeld door iemand van Durion.
Hij vroeg of mijn stroomleverancier Essent was, en dat is zo. Hij had een hele mooie aanbieding voor mij: 10,7% korting op de leveranties van Essent en van Durion de rekening voor stroom enz... en van Essent de rekening voor de services kosten. Er veranderde dus niks voor mij volgens die verkoper.
Toen ik hem vertelde dat er veel negatieve reakties over Durion waren en besproken in het RADAR programma wist hij daar niks van en vroeg me hoe en wat dan over het bedrijf. Ik vertelde hem van de agressieve verkoop methodes en dat er veel aan de hand was/is en dat veel mensen op een slinkse manier worden benadeeld door de praktijken van de verkopers. Hij vroeg toen"ben ik dan agressief?'' vertelde ik hem dat het niet persoonlijk was. Hij kwam toen met het verhaal dat er in het verleden wel iets was voorgevallen maar dat het ''verkopers'' waren uit Amsterdam en dat hij uit Nijmegen afkomstig was en dat ze echt niet de zaak bedonderden.
Ik heb hem gezegd dat ik geen belangstelling had en vroeg toen of hij iets op mocht sturen en dat het vervolg gesprek dan zou worden opgenomen op band.
Geen belangstelling was mijn antwoord en toen hing hij op.
Ik hoop niet dat ik iets toegestuurd krijg want heb 2 x duidelijk gezegd GEEN BELANGSTELLING!!!!!!!!!

dianavv40

Re: Durion

Ongelezen bericht door dianavv40 »

ook ik ben gebeld door Durion, toen zij vroeg of ze het gesprek op mocht nemen en alles nog een keer zou herhalen, heb ik afgehaakt en verteld dat ik het eerst even wilde overleggen, dat overleggen is kijken op internet, ik ben blij dat ik dit gedaan heb.
Geen Durion voor mij dus.
Bedankt dat jullie allemaal de moeite nemen jullie ervaringen op Radar te zetten.

Groet Diana

Arthurvdd

Re: Durion

Ongelezen bericht door Arthurvdd »

Een uur geleden gebelt door Durion. Mijn vrouw nam de telefoon op. Of wij willen overstappen met 10% korting naar Durion. Mijn vrouw wilde met mij overleggen. Of de mevrouw van Durion over een uur mocht terug bellen. Mijn vrouw stemde toe. Echter, ik zie het niet zitten na alle negatieve publiciteit dus nam ik de tweede keer de telefoon op. Ik melde haar dat wij geen interesse hebben. En ik moet zeggen... zonder extra vragen bedankte zij mij voor de tijd en wenste ons een prettig weekend. Toch netjes.
Er zit telefonische verbetering in.

J. Heiblom

Re: Durion

Ongelezen bericht door J. Heiblom »

:twisted:
Ben half november 04 benaderd door Durion. Heb toen toegezegd dat ik zowel gas als energie van Durion wilde, maar wel op ons nieuwe adres (per mrt 05). Half december kreeg ik spijt en heb Durion een brief gestuurd. Geen reactie. half januari gebeld met de klantenservice van Durion. Na een half uur alleen wijzer dat de administratie een achterstand heeft van ruim 4 weken....(0,15 cent per minuut). Twee weken later wederom gebeld. Weer ruim een half uur... en niets wijzer, van een brief was niets bekend, we krijgen energie geleverd sinds 31-12-04 (afspraak was per maart) en 3x zo duur als mijn huidige leverancier. Het enige wat Durion heeft onthouden was de prijs, want binnen twee dagen kreeg ik post dat het bedrag gehalveerd was. De rest werd niet over gebeld. Inmiddels DURION klantenservice een 8x aan de telefoon gehad, twee aangetekende brieven en een ingetrokken machting verder en nog steeds geen reactie. Vraag ik iemand van het hoofdkantoor aan de telefoon, dan hebben ze er geen nummer van...
Als antwoord krijg ik te horen dat ik een brief moet sturen... Met een achterstand van 4 weken bij de post. Inmiddels leveren mijn oude leveranciers weer, maar Durion beweert nog steeds dat zij leverd. Het laatste is hier nog niet over gezegd, maar ik heb inmiddels een braakgevoel als ik de naam DURION hoor.
Mijn advies: NIET AAN BEGINNEN!!!!!

medewerksterdurion

Re: Durion

Ongelezen bericht door medewerksterdurion »

Beste mensen,

ik kijk niet echt op van het aantal klachten dat ik hier lees.. zelf werk ik in een callcenter dat voor durion werkt en voor andere projecten belt. Sinds we in kassa zijn geweest is het alleen maar slechter gegaan met durion, dat komt simpelweg doordat de klachten niet erkend of afgewimpeld worden. wat ik u kan verzekeren is dat dit hard aangepakt wordt. De nieuwe werkwijze die we hanteren is dat elke zogenaamde voicelog, dus contract intern (dus in het callcenter) wordt afgeluisterd door onafhankelijke personen (die dus geen belang hebben bij het feit dat er gescoord moet worden en eerder denken aan een boete voor het callcenter wat durion kan uitdelen). Eerst werd er 25 % van de voicelogs afgeluisterd, nu in elk callcenter 100%! Uw voicelog zit er dus gegarandeerd bij.. Een voicelog wordt al afgekeurd wanneer de desbetreffende klant niet met een duidelijke 'ja' antwoordt.. Ontbreken geboortedatum of is een contract zin niet compleet? de klant wordt gelijk door het callcenter teruggebeld.. hebben wij het idee dat de klant ook maar een beetje twijfelt of niet weet dat het om een contract gaat wissen wij de voicelog en gaan deze niet naar Durion..

Sindsdien zijn de klachten enorm gedaald! Verder lees ik ook vaak dat mensen raar op kijken van abonnementskosten (2x 10,71€ per jaar) maar dit betaalt u op dit moment ook bij uw huidige energieleverancier alleen dan per maand een paar euro! Toch sta ik achter het product wat ik verkoop, de overstap is minimaal maar de verkoop KAN aggresief zijn, dat ligt ook weer aan het callcenter.. dat is dan ook pech voor durion!! koppie erbij dus en wees spraakzaam op een voicelog voor uw eigen veiligheid, dan staat u altijd in uw recht! Verder is er niets mis mee hoor!!

gr's callcentermedewerkster

medewerksterdurion

Re: Durion

Ongelezen bericht door medewerksterdurion »

ps. mensen die vóór 1929 geboren zijn (dus 75 en ouder) worden NIET telefonisch geworven door callcenters maar kunnen contact opnemen via 0900-5566777 (€ 0,15)

gerritje

Re: Durion

Ongelezen bericht door gerritje »

Ik zit te denken om een soort vereniging / werkgroep op te richten die alle klachten van het trio Durion-Evolta-Energiebedrijf.com gezamelijk aan te melden bij zowel de geschillencommissie en de Dte, en hiervan kopieen te maken voor de tweede kamer.
Dit uiteraard belangeloos, we zijn tenslotte allemaal slachtoffers.
Want wachten op hulp van de radar-kassa programma's helpt ook niet meer

Fam. Ruck

Re: Durion

Ongelezen bericht door Fam. Ruck »

Wij zijn 1,5 jaar klant geweest bij Durion. Omdat zij in de verkoop beloofde altijd 10% goedkoper te zijn dan onze huidige leverancier. 23-8-04 Hebben wij de samenwerking opgezegd, omdat wij geen jaarafrekeing kregen en daardoor ook geen korting op de eindafrekening. Wij hebben de (verplichte) autom.incasso opgezegd, maar zij blijven vrolijk zo om de maand door incasseren. Wij hebben elle lange brieven, mails en telefoontjes achter de rug met Durion, beloven vervolgens van alles maar doen NIETS. Wederom een incass.machtig in laten trekken en wederom beloofd dat Durion 4 termijn ad. 34 euro terug zal storten. Ik ben benieuwd, Weet niet meer wat te doen. Wie geeft mij de ULTIEME TIP. Ik wil van die oplichters af!"

:twisted:

gerritje

Re: Durion

Ongelezen bericht door gerritje »

Ik denk toch dat ik iets ga ondernemen om gezamelijk een aantal procedures in gang te zetten.
Ikzelf heb intussen ervaring met de Stichting Geschillencommssie, en wil deze ervaring delen. Als eerste wil ik identieke gevallen bundelen, en dan met name de jaarafrekeningen van 2003 en 2004, al dan niet gemaakt, waarvan je WEL een bedrag tegoed hebt, maar nog NIET uitbetaald hebt gekregen.
Je moet wel wat correspondentie hebben die je in het gelijk stelt.
Ook de telefoontjes die je hebt gepleegd, noteren met datum.

Stuur een korte samenvatting naar [email protected].
Als er een stuk of 25 gevallen zijn kunnen we die in één keer opsturen naar de geschillencommissie.

Ik zal dit op de topics zetten van Evolta, Energiebedrijf.com en Durion

Ik ben benieuwd naar jullie reactie

Aikes

Re: Durion

Ongelezen bericht door Aikes »

durion had mij ook gebeld
het huidige contract staat op naam van mijn vrouw. de telemarketeer bleef me maar meneer X (naar de naam van mijn vrouw) noemen
probleem is dat ze niets op voorhand toesturen zodat je niet de tijd krijgt om de rechtmatigheid van de claims te onderzoeken en of er wellicht betere zijn. dus heb ik maar ingestemd. je hebt toch nog opzegtermijn.
toen het contract binnenkwam stond tot mijn verbazing het contract op naam van mijn vrouw. ik heb telefonisch afgemeld maar had wel de informatie. dit kan een incident zijn, maar het komt bij mij zeer onprofessioneel over. daar doe ik voorlopig geen zaken mee

Yvonne1973

Re: Durion

Ongelezen bericht door Yvonne1973 »

Hoewel ik het nog steeds niet eens ben met de wervingswijze van Durion moet ik toch even kwijt dat mijn afmelding keurig is afgehandeld. Sowieso telefonisch meteen daarbij al per mail, waar ik overigens binnen een uur een bevestiging op had. Na alle verhalen hier ook voor de zekerheid nog even per fax gedaan maar toen had ik de bevestiging per mail al binnen. Brief is niet nodig geweest. Had een dag later al keurig een brief van hen waarin het contract ongedaan gemaakt werd.

patrice091
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2005 19:11

Re: Durion

Ongelezen bericht door patrice091 »

Vorige week ben ik gebeld door durion energie en die deden mij een aaanbieding van 10% korting op energie en gas.
Nou klinkt interessant.
Heel verhaal wat alleen informatief is en dan willen ze de informatie die ze net verstrekt hebben naar je toe sturen.
Dan volgt gelijk de vraag "heeft u er bezwaar tegen dat dit gesprek word opgenomen ", mijn antwoord heb je er iets tegen dat ik ook een opname maak, nee is het antwoord.
In het gesprek duid alles erop aan dat je een overeenkomst aangaat, dit met tegenspreken van mij iedere keer weer, krijg je als afsluiter, welkom als klant bij durion.(nee mevrouw u wilde mij info toezenden en dat accepteer ik).
Word ik vandaag teruggebeld en ja hoor er is iets mis met de opname of ik het opnieuw zou willen doen, NEE DANK JE
Hebben meer mensen hier last van.

kaatje_1979

Re: Durion

Ongelezen bericht door kaatje_1979 »

Hallo allemaal,

Ik heb een jaar geleden voor essent gewerkt om mensen te werven voor groene stroom (stond er zelf niet achter)
Daar waren ook al heel wat klachten over durion binnen gekomen.
Ik ben zelf ook gebeld door durion en toen ik met vragen kwam stond die ff met een mond vol tanden hij wist op de helft geen antwoorden te geven. Hij beweerde namelijk ook dat als je groene stroom zou nemen via durion dat dat beter zou zijn ... maar in werkelijkheid iedereen heeft in nederland al groene stroom alleen de een heeft op zijn afrekening "groen" staan en de ander "grijs" toen wist die ff niks meer te zeggen. Iedereen in nederland krijgt een mix van groen en grijs.

Was wel lachen dat telefoontje ik heb er ook nooit meer iets van gehoord.


groetjes kaatje

rosandre

Re: Durion

Ongelezen bericht door rosandre »

Durion maakt gewoon misbruik van mensen.
Ik ben al 6 maanden bezig om uit durion te kunnen stappen alleen dat lukt mij alsmaar niet.
Zelfs brieven lijden tot nergens.

wateenoplichters

Re: Durion

Ongelezen bericht door wateenoplichters »

aardig verhaaltje:
http://www.carp.nl/content/pages/i/actu ... eld_op.asp

...en ik ben ook al meer dan 6 maanden bezig op te zeggen.

regra 85

Re: Durion

Ongelezen bericht door regra 85 »

Hoera mijn contract bij durion is op 27 januari door durion zelf stopgezet,dus de rode kaart ingestuurd om de automatische betaling stop te laten zetten en wat denk je ............ja hoor vrolijk wordt er een oorschotbdrag voor februari afgeschreven dus nu maar een mail gestuurd om dat stop te zetten en als dat niet lukt dan hef ik mijn bankrekening op.
Het stozetten was overigens pas geregeld na 7 brieven en vele telefoontjes en dat gebeurt mij niet weer.
Ik baal ervan dat dit in Nederland mogelijk is!!!!!!!

gerritje

Re: Durion

Ongelezen bericht door gerritje »

Weet je, Eigenlijk is het veel beter om de bedragen terug te laten boeken door je bank, want hierdoor krijgt Durion/Evolta/Energiebedrijf.com meer administratie te verwerken en daardoor meer werk, en heb je kans dat je de boel van binnenuit kunt opblazen. Als ze eenmaal verzuipen in het werk wordt het een nog grotere rotzooi dan het nu al is, en kunnen de instanties ingrijpen, waardoor Durion/Evolta/Energiebedrijf.com misschien door zijn eigen doen op de fles gaat. OPGELOST.

Gesloten