Ik had het over de duur van bescherming als je een besmetting hebt doorgemaakt, niet over de duur bij een vaccin. Volgens mij is de beschermingsduur bij een besmetting veel beter en langer dan die van een vaccin, maar dat is "slechts" mijn gevoel.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
-
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Volgende maand 88, dus over 2 jaar 90.moederslink schreef: ↑26 okt 2021 21:28Wat ouder? Jouw oma is dus ruim 89?
Dan ben ik écht een heel stuk jonger!
Maar idd ook ik neem geen risico.s. ik bescherm mij en mn omgeving zo goed mogelijk .
En doe wat ik geacht wordt te doen.
Better safe than sorry!
Maar ja, zoiets is moeilijk in te schatten, dus mijn excuses.
moederslink
vindt dit leuk
-
De kennis van ons immuun systeem is eigenlijk nog erg beperkt, als je anti stoffen hebt dan ben je bescherm, maar net zoals bij het vaccin of een normale besmetting nemen die anti stoffen af naar verloop van tijd. Echter heeft je immuun systeem wel geleerd en kan bij een besmetting het virus vrijwel altijd goed bestrijden, dit kan soms wel een paar dagen duren waardoor je toch besmettelijk bent en je "grieperig" kan voelen.lievemarie schreef: ↑26 okt 2021 21:47Ik had het over de duur van bescherming als je een besmetting hebt doorgemaakt, niet over de duur bij een vaccin. Volgens mij is de beschermingsduur bij een besmetting veel beter en langer dan die van een vaccin, maar dat is "slechts" mijn gevoel.
Er is nog geen duidelijkheid hoe goed je nu beschermd ben op langere termijn bij het vaccin of een natuurlijke besmetting. Wel is uit onderzoek gebleken dat zeldzame bijwerkingen van het vaccin vaker voorkomen bij Corona besmette personen dan bij personen die zijn gevaccineerd, ook komen de ernstige bijwerkingen juist meer voor bij de traditionele vector vaccins (waar we de lange termijn effecten dus van weten) vaker voor dan bij de nieuwe RDNA vaccins, waar ook al tientallen jaren onderzoek naar wordt gedaan maar nu voor de eerste maal grootschalig is ingezet.
Volgens mij is het huidige beleid zo dat als je een besmetting hebt gehad dan je met 1 vaccin afdoende beschermt bent.
De Jonge denk aan maatregelen voor alleen niet-gevaccineerden. Het OMT spreekt zich er tegen uit, want dat voelt niet Nederlands.
https://nos.nl/artikel/2403287-deel-omt ... ccineerden
Ook in het nieuws: Nederland koos te laat voor bestrijden Corona virus. WHO-topvrouw Maria van Kerkhove geeft aan: "Je laat het virus óf rondgaan, óf niet", zegt zij. Jaap Sijmons, hoogleraar gezondheidsrecht en lid van de Gezondheidsraad, is kritisch op de overheid. Nederland heeft de juridische plicht om alles uit de kast te halen om het virus te bestrijden, omdat het een A-ziekte is, maar de overheid heeft veelte weinig gedaan.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240329 ... den-corona
Ik ben voor maatregelen die alleen voor niet-gevaccineerden gelden. De reden daarvoor is simpel: de besmettingen vinden voornamelijk plaats tussen niet-gevaccineerden onderling. Als een nieuwe quarantine nodig is dan moeten we doen. Als een quarantine voor alleen niet-gevaccineerden volstaat dan moeten we dat ook doen.
Ook in het nieuws: Nederland koos te laat voor bestrijden Corona virus. WHO-topvrouw Maria van Kerkhove geeft aan: "Je laat het virus óf rondgaan, óf niet", zegt zij. Jaap Sijmons, hoogleraar gezondheidsrecht en lid van de Gezondheidsraad, is kritisch op de overheid. Nederland heeft de juridische plicht om alles uit de kast te halen om het virus te bestrijden, omdat het een A-ziekte is, maar de overheid heeft veelte weinig gedaan.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240329 ... den-corona
Ik ben voor maatregelen die alleen voor niet-gevaccineerden gelden. De reden daarvoor is simpel: de besmettingen vinden voornamelijk plaats tussen niet-gevaccineerden onderling. Als een nieuwe quarantine nodig is dan moeten we doen. Als een quarantine voor alleen niet-gevaccineerden volstaat dan moeten we dat ook doen.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
-
alfatrion schreef: ↑27 okt 2021 16:15De Jonge denk aan maatregelen voor alleen niet-gevaccineerden. Het OMT spreekt zich er tegen uit, want dat voelt niet Nederlands.
Ik ben er ook voor. Pas dan zal duidelijk worden hoe hoog de besmettingsgraad is onder wel gevaccineerden. En kan het geze*ik van o.a. Ab Osterhaus en sommige forummers afgelopen zijn.
Maar ja, hoe handhaaf je zoiets?
scharrelschipper
vindt dit leuk
Testen voor toegang uitschakelen. Andere Europese landen doen het al.
-
Dan kun je nog steeds naar de supermarkt en op terrasjes. Of andermans qr code gebruiken.
Dat dan maar veel strenger controleren. Geen controle? Kroeg dicht.lievemarie schreef: ↑27 okt 2021 17:31Dan kun je nog steeds naar de supermarkt en op terrasjes. Of andermans qr code gebruiken.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Ik niet, de tweedeling is al enorm, lees op internet ze gaan zich er sowieso niet aan houden.alfatrion schreef: ↑27 okt 2021 16:15
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
En de supermarkten dan ook dicht? Quarantaine omvat meer dan de kroeg hoor.Lady1234 schreef: ↑27 okt 2021 17:37Dat dan maar veel strenger controleren. Geen controle? Kroeg dicht.lievemarie schreef: ↑27 okt 2021 17:31Dan kun je nog steeds naar de supermarkt en op terrasjes. Of andermans qr code gebruiken.
-
Ik stel voor dat je dat niet doet met straffen, maar belonen.
Geef iedereen die zich alsnog laat vaccineren €100.
Toevallig zijn juist arme en jonge mensen zoals studenten en allochtonen niet gevaccineerd en zij kunnen het geld goed gebruiken.
De maatregel is ook niet zo duur. Misschien maar ca 2 miljoen x €100.
Een schijntje om Nederland veilig te maken.
En dat ze het niet zo ingewikkeld doen met al die afspraken. Gewoon langs kunnen komen voor die spuit en cash €100 uitbetalen.
P,S,: @Lievemarie.
"Men" hamert er steeds op dat vaccinatie de oplossing/voorwaarde is. Of we dan echt veilig zijn weet ik niet, maar in ieder geval zijn we dan af van dat discriminerende gezeik en de tweespalt tussen (on-)gevaccineerden.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 27 okt 2021 18:12, 4 keer totaal gewijzigd.
16again
vindt dit leuk
-
Ja, want als iedereen gevaccineerd is zijn we veilig ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
En alle toeristen en asielzoekers? Krijgen die bij de grens meteen een prik? En 100 euro? Strak plan.
-
Niks voor snellie.
Strak controleren bij binnenkomst, geen QR code, dan maar wieberen. 'Oh, u komt uit een land waar oorlog is en bent door 88 landen gereisd om dat dit de eerste veilige plek is volgens u. Pech gehad, zoek maar een ander land'.lievemarie schreef: ↑27 okt 2021 18:13En alle toeristen en asielzoekers? Krijgen die bij de grens meteen een prik? En 100 euro? Strak plan.
Ik stel dan ook voor dat Geert Wilders dit plan gaat optuigen, die heeft dat waarschijnlijk al in de kast liggen.
reggie2
, lievemarie
en scharrelschipper
vinden dit leuk
De supermarkten zijn nooit gesloten geweest.lievemarie schreef: ↑27 okt 2021 18:00En de supermarkten dan ook dicht? Quarantaine omvat meer dan de kroeg hoor.Lady1234 schreef: ↑27 okt 2021 17:37Dat dan maar veel strenger controleren. Geen controle? Kroeg dicht.lievemarie schreef: ↑27 okt 2021 17:31Dan kun je nog steeds naar de supermarkt en op terrasjes. Of andermans qr code gebruiken.
Kinderachtig gedrag, andermans code gebruiken. Dus ID controleren.
Max Pam schreef vandaag een heel lezenswaardige column in de Volkskrant over die tweedeling. Zit jammer genoeg achter een betaalmuur.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
-
Uiteraard. En daarna kunnen ze direct door naar Ter Apel. Plek zat om half Afrika en Azië op te vangen. Bij afwijzing van de aanvraag krijgen ze toch ook een gratis retourticket.lievemarie schreef: ↑27 okt 2021 18:13En alle toeristen en asielzoekers? Krijgen die bij de grens meteen een prik? En 100 euro? Strak plan.
moederslink
vindt dit leuk
-
Dat retourticket wordt niet gebruikt, men verdwijnt in de illegaliteit.
Heumensoord met nu zo.n 1000 vluchtelingen zal per 1 januari a.s sluiten.
Waar moeten ze toch allemaal heen?????
Je komt met zoveel binnenkomers en reizigers toch ook nooit van Corona af?
Heumensoord met nu zo.n 1000 vluchtelingen zal per 1 januari a.s sluiten.
Waar moeten ze toch allemaal heen?????
Je komt met zoveel binnenkomers en reizigers toch ook nooit van Corona af?