LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
Op 25 juli heb ik via Samsung een horloge besteld en ontvangen.
Dit horloge heb ik vervolgens als retour teruggestuurd om mijn geld terug te ontvangen. Daarna is er een nieuw horloge zonder verklaring weer bij mij bezorgd. Na telefonisch contact bleek dat ze bij Samsung dachten dat het om omruilen ging.
Deze fout wordt vaker bij Samsung gemaakt, is telefonisch verteld.
Het tweede keer ontvangen horloge heb ik teruggestuurd. Volgens Postnl is het horloge bij Samsung bezorgd op 10-08-2021 om 09:32uur.
Door Samsung werd afgelopen drie maanden tegen mij gezegd dat er geen track en trace code aanwezig was, deze heb ik meerdere malen doorgegeven aan Samsung. Ik heb nooit reactie gehad op ingediende klachten. Er is telefonisch meerdere malen bevestigd dat ik binnen een dag mijn geld terug krijg.
Tot mijn verbazing krijg ik vandaag 28 oktober een mail van Samsung waarin ze mededelen dat Samsung het pakket niet heeft ontvangen en ik moet moet Postnl contact opnemen om het pakket te vinden. Op website van Postnl staat er dat het pakket bezorgd is.
Het terugsturen van horloge heb ik gedaan volgens de voorschriften van Samsung, Antwoordnummer gebruikt een afdruk van de retourmelding bijgevoegd en de track en trace code doorgegeven.
Ik ben geen klant van Postnl, dat is Samsung. Dit is wel erg makkelijk om de schuld van door Samsung zoekgeraakte pakket bij mij te beleggen.
Dit is absurd en een vorm van machtsmisbruik door Samsung. Als een consument sta je machteloos tegen dit soort praktijken.
Ik hoop dat ik via deze topic meer aandacht kan krijgen voor dit probleem.
Zie bijgaande mail van Samsung.
Dit horloge heb ik vervolgens als retour teruggestuurd om mijn geld terug te ontvangen. Daarna is er een nieuw horloge zonder verklaring weer bij mij bezorgd. Na telefonisch contact bleek dat ze bij Samsung dachten dat het om omruilen ging.
Deze fout wordt vaker bij Samsung gemaakt, is telefonisch verteld.
Het tweede keer ontvangen horloge heb ik teruggestuurd. Volgens Postnl is het horloge bij Samsung bezorgd op 10-08-2021 om 09:32uur.
Door Samsung werd afgelopen drie maanden tegen mij gezegd dat er geen track en trace code aanwezig was, deze heb ik meerdere malen doorgegeven aan Samsung. Ik heb nooit reactie gehad op ingediende klachten. Er is telefonisch meerdere malen bevestigd dat ik binnen een dag mijn geld terug krijg.
Tot mijn verbazing krijg ik vandaag 28 oktober een mail van Samsung waarin ze mededelen dat Samsung het pakket niet heeft ontvangen en ik moet moet Postnl contact opnemen om het pakket te vinden. Op website van Postnl staat er dat het pakket bezorgd is.
Het terugsturen van horloge heb ik gedaan volgens de voorschriften van Samsung, Antwoordnummer gebruikt een afdruk van de retourmelding bijgevoegd en de track en trace code doorgegeven.
Ik ben geen klant van Postnl, dat is Samsung. Dit is wel erg makkelijk om de schuld van door Samsung zoekgeraakte pakket bij mij te beleggen.
Dit is absurd en een vorm van machtsmisbruik door Samsung. Als een consument sta je machteloos tegen dit soort praktijken.
Ik hoop dat ik via deze topic meer aandacht kan krijgen voor dit probleem.
Zie bijgaande mail van Samsung.
- Bijlagen
-
- mail van Samsung.
- Samsung_.JPG (32.19 KiB) 928 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
Lees dit topic eens...staat veel over wie nu verantwoordelijk is.
overig-juridisch-financieel-f93/vermist ... 89549.html
overig-juridisch-financieel-f93/vermist ... 89549.html
Re: Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
Dat is niet handig Stevie. In de eerste post geeft ik aan dat de verzender aansprakelijk is, maar dat hoeft hier niet zo te zijn. PostNL heeft het horologe namelijk ontvangen en heeft daarna een vervangend horloge teruggestuurd.
@TS: kun je aangegeven hoe je hebt herroepen en wat je daarbij hebt aangegeven? Zomaar een horloge terugsturen is namelijk onvoldoende.
@TS: kun je aangegeven hoe je hebt herroepen en wat je daarbij hebt aangegeven? Zomaar een horloge terugsturen is namelijk onvoldoende.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
Waar je PostNL zegt neem ik aan dat je Samsung bedoelt (slordige fout voor een jurist). En waarom concludeer je dat zij het horloge hebben ontvangen? We weten alleen maar dat PostNL claimt het te hebben bezorgd. Er komen hier geregeld klachten binnen over dat er niets is ontvangen maar dat het volgens track&trace wel is afgeleverd. Dan is altijd het antwoord dat je bij de verzender verantwoordelijk is. Waarom is dat nu niet vanzelfsprekend? Omdat jij altijd vindt dat het bedrijf schuldig moet zijn?
NeoDutchio
, Lady1234
en Sira
vinden dit leuk
Re: Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl. Hopelijk kunnen hun helpen uitzoeken wat er is gebeurd en je de juiste advies geven.
Het is belangrijk dat alles op de juiste manier gedaan is. Anders raak Samsung (met een groot magazijn en veel retouren) van slag.
Het is belangrijk dat alles op de juiste manier gedaan is. Anders raak Samsung (met een groot magazijn en veel retouren) van slag.
Re: Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
De verzender is aansprakelijk, dwz, degene die PostNL opdracht heeft gegeven. Aangezien TS zegt het pakket te hebben teruggestuurd lijkt het er op dat hij dat is, tenzij hij van Samsung een label heeft gekregen met het verzoek om het pakket terug te sturen. In dat geval heeft Samsung dat ook betaald, maar ik heb de indruk dat het niet zo is gegaan.
Ik vrees dan ook dat Samsung op standpunt zal blijven staan dat TS geen geld terug krijgt en dat TS het moet oplossen met PostNL.
Nu zijn die gelukkig altijd erg meegaand................
Ik vrees dan ook dat Samsung op standpunt zal blijven staan dat TS geen geld terug krijgt en dat TS het moet oplossen met PostNL.
Nu zijn die gelukkig altijd erg meegaand................
Re: Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
Onjuist. Als TS de koop heeft herroepen, dan heeft Samsung een horloge toegestuurd. Dat horloge is en blijft van Samsung, ook als TS dat heeft ontvangen of teruggestuurd. Het risico van verlies en beschadiging is in dat geval niet op TS overgegaan.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
Kleine correctie, toen TS de koop heeft herroepen heeft Samsung een nieuw horloge opgestuurd. Uw zin staat een beetje scheef nu. Verder klopt het wel. TS heeft geen nieuw horloge besteld en heeft ook niet gevraagd om een ander horloge. Het risico ligt bij Samsung. Anders zou je als bedrijf ongevraagd spullen kunnen verzenden, de ontvanger vragen om het terug te sturen en dan zogenaamd niets ontvangen zodat je de rekening bij de ontvanger kan neerleggen.
Re: Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
Ik weet niet of TS de koop wel heeft herroepen. Dat moet echt expliciet gebeuren. Het terugsturen van een horloge is hiervoor echt onvoldoende. Als de koop niet is herroepen, dan is TS wel aansprakelijk, want het risico is dan door levering overgegaan.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
Samsung zal niet zelf verzinnen dat er een willekeurige andere horloge opgestuurd zou moeten worden, er moet dus iets van communicatie zijn geweest.
Re: Samsung raakt retourpakket kwijt en ik krijg geen geld terug
wat feitelijk van belang is TS is of u bij de verkoper duidelijk heeft aangegeven dat het om een retour ging en niet om omruil.
dat is al genoeg reden om de last bij verkoper te laten....
daarnaast heeft u een retour van verkoper gebruikt en ook dat maakt verkoper aansprakelijk!!!!
dat is al genoeg reden om de last bij verkoper te laten....
daarnaast heeft u een retour van verkoper gebruikt en ook dat maakt verkoper aansprakelijk!!!!