Dat is dus niet waar. De ACM heeft de vergunning ingetrokken, omdat Welkom Energie dat heeft verzocht. In het verzoek gaf Welkom Energie zelf aan dat het dacht niet meer aan de geldende regels te kunnen voldoen. Hierop heeft de ACM -binnen een dag- de vergunning ingetrokken. (Als ik de ACM een bericht stuur, vraag ik me af of ik wel binnen een dag een ontvangstbevestiging krijg..)NeoDutchio schreef: ↑28 okt 2021 11:10Welkom Energie heeft niet zelf de stekker eruit getrokken, hun vergunning is ingenomen.
Dit lijkt wel op een een-tweetje om een escape te vinden om niet meer te hoeven leveren, zonder misschien failliet te hoeven gaan. Als ik klant was, zou ik ze echt wel verantwoordelijk stellen voor alle geleden schade.
En zelfs als ze wel failliet gaan, zou ik als klant kijken of de bestuurders niet persoonlijk aansprakelijk te stellen zijn vanwege onbehoorlijk bestuur. Want het heeft er m.i. alle schijn van, dat ze bewust fouten hebben gemaakt (geen zekerheid stellen voor inkoop voor vaste contracten), enkel om de winst te maximaliseren zo lang het kon.