LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Vandaag boodschappen gedaan bij supermarkt Jan Linders. Daar een stuk kaas gekocht in de aanbieding. Normale prijs 9,09 euro. Aanbiedingsprijs 4,55 euro.
Na het afrekenen controleer ik altijd de kassabon. Daaruit bleek dat ik de gewone prijs van 9,09 euro had betaald. Dus terug naar de servicebalie. Daar kreeg ik netjes het teveel betaalde terug, met de opmerking dat het wel vaker mis gaat met de kaasaanbiedingen.
En dit maak ik zó vaak mee. Je moet altijd je kassabon heel goed controleren. Maar dit is toch eigenlijk te gek voor woorden. Als consument mag je er toch op vertrouwen dat de correcte prijs in rekening wordt gebracht? Ik ben benieuwd of meer mensen deze ervaring ook hebben.
Na het afrekenen controleer ik altijd de kassabon. Daaruit bleek dat ik de gewone prijs van 9,09 euro had betaald. Dus terug naar de servicebalie. Daar kreeg ik netjes het teveel betaalde terug, met de opmerking dat het wel vaker mis gaat met de kaasaanbiedingen.
En dit maak ik zó vaak mee. Je moet altijd je kassabon heel goed controleren. Maar dit is toch eigenlijk te gek voor woorden. Als consument mag je er toch op vertrouwen dat de correcte prijs in rekening wordt gebracht? Ik ben benieuwd of meer mensen deze ervaring ook hebben.
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Daar wordt regelmatig over geklaagd. Opletten blijft de boodschap. Ik gebruik zelfscannen, dan zie je gelijk wat er gebeurt en of het goed gaat.
xflorisx
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12755
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Een fout maken is niet erg, wel als dat stelselmatig gebeurt. Nog los van de ergernis kost dit weer extra tijd voor de consument.NeoDutchio schreef: ↑31 okt 2021 10:33Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Vaak staat het verkeerd in de kassa ingevoerd. Dit gebeurt ook nogal eens bij de Bonusaanbiedingen van AH.NeoDutchio schreef: ↑31 okt 2021 10:33Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.
Dan gaat het natuurlijk gelijk mis bij alle kassa’s en is niet echt de schuld van de cassiere.
-
- Berichten: 32243
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Het is niet erg als die fout op maandag in de kassa staat. Het is wel erg als de aanbieding op maandag begint, en woensdag staat die fout nog steeds in de kassa. Dat kon jaren geleden bij 'ons aller appie' gebeuren.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑31 okt 2021 10:42Een fout maken is niet erg, wel als dat stelselmatig gebeurt. Nog los van de ergernis kost dit weer extra tijd voor de consument.NeoDutchio schreef: ↑31 okt 2021 10:33Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Zo'n prijswijziging wordt, als ze hun IT en interne organisatie goed op orde hebben, vanuit het hoofdkantoor doorgevoerd in de kassa's.
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Waarvoor denk je dat ze de bon geven??? er zitten mensen achter de kassa.Norbertl schreef: ↑30 okt 2021 17:26Vandaag boodschappen gedaan bij supermarkt Jan Linders. Daar een stuk kaas gekocht in de aanbieding. Normale prijs 9,09 euro. Aanbiedingsprijs 4,55 euro.
Na het afrekenen controleer ik altijd de kassabon. Daaruit bleek dat ik de gewone prijs van 9,09 euro had betaald. Dus terug naar de servicebalie. Daar kreeg ik netjes het teveel betaalde terug, met de opmerking dat het wel vaker mis gaat met de kaasaanbiedingen.
En dit maak ik zó vaak mee. Je moet altijd je kassabon heel goed controleren. Maar dit is toch eigenlijk te gek voor woorden. Als consument mag je er toch op vertrouwen dat de correcte prijs in rekening wordt gebracht? Ik ben benieuwd of meer mensen deze ervaring ook hebben.
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Ik kijk altijd mee welke prijzen er op d e kassa worden aangeslagen.
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
En dan moet je nog rekening ermee houden dat kortingen wel/ niet verwerkt kunnen zijn.
D.w.z. kan gebeuren:
Korting wel zichtbaar op zelfscan maar bij inleveren bij Kassa wordt deze niet meegenomen en moet je hogere prijs betalen.
Bij zelfscan let ik bij inleveren ook op totaalbedragen, afwijkingen naar boven duiden op niet verwerkte kortingen bij kassa.
Het is niet vaak gebeurd bij mij. maar wel enkele keren.
-
- Berichten: 12755
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
kuklos
vindt dit leuk
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
De fout is wat mij betreft pas echt opgelost, als prijs ook in de kassa wordt aangepast.NeoDutchio schreef: ↑31 okt 2021 10:33Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.
Wat ik me in dit soort gevallen altijd afvraag:
Gebeurt het ook wel eens, dat de kassa te lang de aanbiedingsprijzen hanteert?
Echte fouten kunnen in voor- of nadeel van consument uitpakken.
Als "fouten" structureel in het nadeel van de consument uitpakken, dan is er wat mij betreft statistisch gezien geen sprake van fouten, maar van een vooropgezet plan.
klaartje59
vindt dit leuk
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Het komt vaak genoeg voor dat bordjes van een aktie nog hangen, de klant alert is op de lage prijs en artikel alsnog voor deze prijs meekrijgt. Uiteraard worden bordjes na ontdekken fout dan snel verwijderd.16again schreef: ↑31 okt 2021 11:38De fout is wat mij betreft pas echt opgelost, als prijs ook in de kassa wordt aangepast.
Wat ik me in dit soort gevallen altijd afvraag:
Gebeurt het ook wel eens, dat de kassa te lang de aanbiedingsprijzen hanteert?
Echte fouten kunnen in voor- of nadeel van consument uitpakken.
Als "fouten" structureel in het nadeel van de consument uitpakken, dan is er wat mij betreft statistisch gezien geen sprake van fouten, maar van een vooropgezet plan.
Dat is sneller opgelost dan systeemfouten natuurlijk.
-
- Berichten: 12755
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Een prijsverhoging die vergeten is zal je niet snel terug lezen op internet. In hoeverre de klant wel eens voordeel heeft valt slecht na te gaan.16again schreef: ↑31 okt 2021 11:38Wat ik me in dit soort gevallen altijd afvraag:
Gebeurt het ook wel eens, dat de kassa te lang de aanbiedingsprijzen hanteert?
Echte fouten kunnen in voor- of nadeel van consument uitpakken.
Als "fouten" structureel in het nadeel van de consument uitpakken, dan is er wat mij betreft statistisch gezien geen sprake van fouten, maar van een vooropgezet plan.
Als een winkel een aktie gaat maken, dan worden alle nieuwe prijzen stuk voor stuk in het systeem gezet. Na afloop kan met 1 druk op de knop die hele aktie verwijderd worden. Dat een aktieprijs te lang in het systeem blijft staan zal dus niet gebeuren. Maar het gebeurd wel eens dat er een tikfout gemaakt word of dat een product overgeslagen word. Dat is een fout, geen vooropgezet plan. Als je kijkt naar het aantal kortingsartikelen in een supermarktfolder, dan valt het procentueel nog wel mee.
En ja, het is pas opgelost als het aangepast is. Maar in hoeverre een cassiere van een supermarkt dit doorgeeft naar zijn of haar leidinggevende die dit weer richting Zaandam communiceert is altijd een vraag,
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Als de streepjescode niet werkt?NeoDutchio schreef: ↑31 okt 2021 11:35Bestaan dat soort kassa's nog waar de cassiere de prijzen aanslaat?
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Die klanten zullen geen topic beginnen.16again schreef: ↑31 okt 2021 11:38De fout is wat mij betreft pas echt opgelost, als prijs ook in de kassa wordt aangepast.NeoDutchio schreef: ↑31 okt 2021 10:33Mag ik u een persoonlijke vraag stellen? Hoe vaak maakt u wel eens een fout? Mogen andere mensen dan ook geen fouten maken? Fouten maken is niet erg, als het maar opgelost word. En dat is het in uw geval.
Wat ik me in dit soort gevallen altijd afvraag:
Gebeurt het ook wel eens, dat de kassa te lang de aanbiedingsprijzen hanteert?
-
- Berichten: 12755
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Dan tikken ze de streepjescode in.
witte angora
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Laatst bij het Kruidvat: 1+1 gratis ___wel___ de caissière sloeg ze allebei aan, haalt de bedrijfsleider erbij en ja ik kreeg die ene alsnog gratis.
Ergo : altijd meekijken en alert zijn .
Ergo : altijd meekijken en alert zijn .
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Aanbiedingsprijs niet verwerkt door de kassa
Als ik een stuk kaas van bijna een tientje koop dat nu in de aanbieding is voor 4 zoveel, dan valt dat echt wel op. Ik denk bij de meeste mensen wel. En op de kassabon zie je het ook niet als je niet meer weet hoeveel het zou moeten kosten.