Ik snap je punt, maar iedereen weet toch dat je nooit zomaar afgesloten kunt worden? Dan moeten ze bij je, in huis, de aansluiting verzegelen... Je zult nooit zonder energie komen te zitten omdat je tijdelijk geen contract hebt. Dus je zult bij een faillissement niet ''twee weken zonder energie'' komen te zitten, tenzij de netbeheerder bij alle 90.000 klanten op visite komt omdat de boel te verzegelen.PeterPeters1966 schreef: ↑31 okt 2021 09:18Gezien al het geklaag over iets wat in Nederland goed geregeld is moeten we die bescherming inderdaad maar gewoon stoppen. Zodra je energieleverancier omvalt stopt de energievoorziening totdat de consument zelf een andere leverancier heeft gevonden. Dat kan even duren want de nieuwe leveranciers moeten in korte tijd tienduizenden nieuwe klanten activeren, maar dan heb je ook wat. En twee weken zonder energie is geen probleem als je principes hebt lijkt me.
Ik ben wel benieuwd hoe de reacties waren geweest als het echt zo zou werken als dat ik beschrijf. We zijn in Nederland zo gewend geraakt aan dat het meeste gewoon ontzettend goed geregeld is dat velen dat niet meer beseffen.
Ik was zelf ook klant bij Welkom Energie, had al variabel (vast was in maart al verlopen, achja). Ik vind het ook raar hoe dit gaat, ik ga automatisch naar Eneco en mag de 1e maand niet overstappen? Daarnaast kreeg ik een mail van Eneco dat ze leveren vanaf 1 november, maar dat ik 5 november pas de tarieven krijg? Je zou denken dat ze de tarieven op 1 november toch al wel weten?